Konečně hybrid, který funguje. Kdo by to byl čekal, že se ho najdu při testu velkého a těžkého CRV. Jezdit s touhle krabicí ve městě za 5 litrů totiž není vůbec žádný problém.

Na trhu je celá řada aut, které potkáváte dnes a denně a máte pocit, že je vlastně dobře znáte. Pak je tu ale pořád dost modelů, o kterých se poměrně málo mluví, které potkáte jen velmi zřídka a na které se možná trošku zapomíná. Ano, samozřejmě, vyšlapávám si cestičku k velkému SUV od Hondy, které nedávno prošlo našim redakčním testem. S přibývajícími kilometry se musím ptát, proč je právě CRV ve své kategorii leckdy tak opomíjeno – vypadá vážně dobře a moderně, přestože je jeho pátá a současná generace na trhu už od roku 2016. Je to navíc pořádný kus auta, který nabízí výjimečnou prostornost jak uvnitř, tak i v zavazadlovém prostoru, může se pochlubit moderními technologiemi a volit můžete i pohon 4×4.

Pravdou je, že aktuálně nelze pod kapotu volit žádný diesel. Ale jen benzinovou patnáctistovku VTEC Turbo nebo hybrid kombinující benzinový dvoulitr s elektromotorem. Právě ten dorazil i do našeho testu a jakkoliv hodně předbíhám, je natolik vydařený, že vlastně ani žádný diesel potřeba není. Spalovací motor pracuje v Atkinsonově cyklu a povětšinou jen pohání generátor dodávající sílu elektromotoru. Ten nabízí nejvyšší výkon 135 kW a zajišťuje současně i pohon všech čtyř kol. Řidič si může klasicky s pohonem lehce pohrávat příslušnými tlačítky, v zásadě je ale nejlepší vše nechat na inteligentním systému i-MMD, který se o vše postará sám s dosažením optimálních výsledků. Chcete-li ale, můžete aktivovat čistě elektrický pohon, anebo vsadit na úsporný režim ECON, který otupí odezvu na plynový pedál. Kdo by si chtěl s pohonem opravdu hrát, může ještě experimentovat s pádly pod volantem, kterými se v tomto případě ovládá stupeň rekuperace.

ČTĚTE TAKÉ: Hybridy táhnou čím dál víc, ve fleetech se osvědčují

My jsme po prvotních hříčkách nechali všechno na autě samotném a nestačili jsme se divit. Ve městě jsme bez většího sebezapírání sahali na hodnoty kolem pěti litrů a často padali i pod ně. Stejně tak mimo město lze bez větší snahy jet mezi pěti a šesti litry. Nejvíce je z pohledu spotřeby pro CRV samozřejmě stresující dálnice, kde naopak spotřeba leze k osmi a více litrům. Konečný výsledek a celkový průměr jsme však i tak udrželi na 6,4 l/100 km, což je hodnota při velikosti a váze auta vskutku vydařená. A navíc podotýkám, kdo chce, bude i bez větší snahy jezdit opravdu za málo. V podstatě za hodnoty udávané výrobcem, což se vám často nestává.

K tomu je třeba dodat, že dynamika vozu je vcelku dostatečná a především, auto disponuje výtečným odhlučněním, takže na palubě vládne opravdové ticho a pohoda, které nahrává i komfortní podvozek a vydařené jízdní vlastnosti. Uvnitř vozu je navíc dost místa, což ještě podtrhne slušná variabilita. Interiér působí moderně, líbil se mi plně digitální přístrojový štít s nabídkou velkého množství informací. Horší už je to v případě centrálního displeje infotainmentu, který v porovnání se současnou konkurencí nemá šanci uspět. Jeho reakce jsou kulantně řečeno vláčné a v řadě menu se velmi snadno ztratíte. Co naopak zaslouží velkou pochvalu je systém ovládání automatické převodovky. Vůbec nechápu, proč s něčím podobným Honda, konkurence nebo další značky nepřišly už dřív. K jejímu ovládání zde slouží čtyři tlačítka s čtyřmi obligátními volbami. Žádná páka, žádné kolečko, nic podobného, takhle snadné to je. Tlačítka jsou navíc odlišena svým tvarem a převodovka na jejich pokyny reaguje velmi briskně. Jednoduché, snadné, bezproblémové.

Poslední překážkou tak může být jen cena, která u CRV stoupá od hranice 561 900 Kč bez DPH. Volit lze pohon přední nápravy, anebo všech čtyř kol, šestistupňovou manuální převodovku, anebo automatickou převodovku CVT (u hybridní verze e-CVT). Za hybridní provedení kombinující spalovací benzinový dvoulitr s elektromotorem zaplatíte minimálně 652 800 Kč bez DPH, v případě testované čtyřkolky v druhé výbavové linii Lifestyle už cenovka poskočí na 760 250 Kč bez DPH.

Michal Žďárský

TECHNICKÉ ÚDAJE:

 

Honda CR-V 4×4 2.0 i-MMD Hybrid

Cena od: 760 250 Kč (bez DPH)

MOTOR

Charakteristika: benzinový hybridní čtyřválec

Maximální výkon spal. motoru: 107 kW/6200 ot./min.

Maximální výkon elektromotoru: 135 kW

DYNAMIKA A SPOTŘEBA

Maximální rychlost: 180 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 s

Kombinovaná spotřeba: 5,5 l/100 km

Emise CO2: 126 g/km

ROZMĚRY

Délka/šířka/výška: 4600/1855/1679 mm

Rozvor: 2662 mm

Objem zavazadlového prostoru: 497 l

Provozní hmotnost: 1743 kg

FOTOGALERIE

{gallery}stories/automobil_ve_firme/2020/Honda{/gallery}

SOUVISEJÍCÍ:

Zájem o alternativní pohony je u nás oproti Evropě propastný
Hybrid proti dieselu a benzinu – O peníze jde až v první řadě