Doprava se po uvolnění opatření vrací do normálu

registrace aut

Zatímco prodeje automobilek stále strmě padají, doprava houstne a vrací se na čísla známá z doby před karanténou. Ukázala to data z mobilní sítě, která zpracovává operátor O2.

Ať už se pohybujete v Praze nebo na hlavních silničních tazích v republice, určitě jste to zaznamenali sami. Dopravní provoz na dálnicích i hlavních tazích v Praze se po poslední vlně uvolňování epidemiologických opatření rychle vrací k úrovní před vyhlášením karantény. A potvrzuje to i analýza anonymizovaných dat z mobilní sítě, kterou v rámci nástroje O2 Geodata zveřejnil operátor O2.
„V analýze jsme porovnávali dopravní situaci před zavedením opatření a v době karantény na dálnicích D1 a D35 a v pražských ulicích 5. května nebo v Bubenečském tunelu. Data ukázala, že provoz klesl v druhé polovině března v pracovní dny zhruba na polovinu, o víkendu byl ještě nižší. Nyní data ukazují, že se doprava na dálnicích i městských tepnách pomalu vrací ke stavu před vyhlášením karantény,“ popisuje Ferdinand Kraus z O2 Media, které podobné analýzy pravidelně zpracovává.

Citroën ë-C4 bývá občas kritizován za malou baterii. Při jízdě na dlouhou vzdálenost, kdy je potřeba několikrát dobíjet, z toho ale výrobce dokázal udělat výhodu.
Čtete také

Elektromobily soutěžily v jízdě na 1000 kilometrů. I s nabíjením dojel do cíle nejrychleji Citroën ë-C4

Citroën ë-C4 bývá občas kritizován za malou baterii. Při jízdě na dlouhou vzdálenost, kdy je potřeba několikrát dobíjet, z toho ale…

Propad hustoty dopravy po zavedení prvních plošných opatření souvisejících s onemocněním COVID-19 je patrný z poskytnutých grafů porovnávajících provoz v druhé půlce března a na konci dubna vzhledem k provozu před karanténou.