Evropské Auto roku se opravdu povedlo. A nevzdalo se dieselu, který si zaslouží pozornost. Co dalšího přinesl test Peugeotu 208?

Peugeot vsadil u modelu 208 především na výrazný vzhled. Zejména přední maska je dynamická, se třemi „drápy“ denního LED svícení na každé straně, z nichž jeden je vždy prodloužen až do spodní části nárazníku. Věřím, že na někoho to může být až moc, ale mě se tohle řešení zamlouvá. Působí to mladě a svěže. I zadní partie jsou podobně výrazně provedené. Na relativně malém prostoru se designérům zkrátka povedlo vytvořit auto, které na silnici nepřehlédnete. Za radikální odvážnou změnu vnějšího vzhledu v jinak relativně usedlé třídě malých vozů si výrobce zaslouží poklonu.

Audi A4 2010
ČTĚTE TAKÉ:  Consumer Reports: auta, kterým hrozí fatální porucha motoru

Svébytný je Peugeot 208 i v interiéru. Výrobce se stále drží svého řešení palubní desky zvaného i-cocpit, kdy jsou budíky umístěny nikoli tradičně v průhledu volantu, ale až nad ním. Volant je kvůli tomu malý a celkem nízko umístěný, což určitě zejména prostorově výraznějším řidičům nemusí vyhovovat. Na druhou stranu výrobce tvrdí, že spousta zákazníků si jeho auto kupuje právě kvůli pojetí interiéru. Těžko říct, jaký je poměr mezi těmi, které to přiláká, a těmi, které to odradí. Mně osobně ale tohle řešení nijak neuráží. S malým volantem se mi jezdí dobře, jakkoli jsem zatím nepřišel na nic, v čem by tohle řešení bylo lepší, než to klasické. Nová 208 tenhle koncept posunula ještě dál díky 3D zobrazení informací, kdy čísla z palubního počítače jakoby „plavou“ v prostoru. Dosahuje se toho kombinací dvou displejů a zrcadla.

Chytré detaily

Jinak je interiér pohledný a kvalitně zpracovaný. Velká obrazovka infotainmentu zatím stále trpí relativně pomalými reakcemi, kdy mezi dotykem a vykonáním povelu je někdy dost dlouhá prodleva. Ale sedadla jsou pohodlná, zavazadlový prostor 309 litrů je slušný (diesel má o 10 litrů méně) a nechybí ani praktické maličkosti, jako třeba obě velikosti portů USB nebo malá schránka před řadicí pákou, která po otevření slouží jako držák na mobilní telefon.

Můžete si vybrat, zda vaši 208 bude pohánět benzin, nafta nebo elektřina. My zvolili dieselový motor, který je jako jediný v nabídce čtyřválcový. Výkonově nabídne přesně 100 koní, neboli 75 kW při 3500 otáčkách. Spolu s  krouticím momentem 250 Nm v 1750 otáčkách máte pod plynem dostatečnou sílu na pohodlné ježdění i předjíždění. Zejména vyšší točivý moment je výhodou ve srovnání s benzinovými jednotkami. Diesel je na malé auto neprémiové značky výborně odhlučněný, ale hlavně potěší jeho spotřeba, která se dá bez problémů udržet kolem hranice pěti litrů. Na dlouhé cesty je diesel stále ta nejlepší volba.

V základu pod 300 tisíc

Dobrou práci odvádí i podvozek, který je velmi komfortní, zároveň s ním auto neztrácí směrovou stabilitu ani při manévrech v dálniční rychlosti. Na kvalitním asfaltu umí i velmi dobře „řezat“ zatáčky, rezervy má snad jen na větších nerovnostech. Celkově dostanete v Peugeotu 208 velmi povedený vůz, u kterého diesel dává pořád smysl. Aktuálně (17.6. 2020) jsou na tento model i velmi výrazné slevy. Základní verzi pořídíte už pod 300 tisíc Kč (byť o 1000 Kč), dieselová verze je pak v ceníku od 387 000 Kč).

Martin Šidlák

Technické údaje: Peugeot 208 1.5 BlueHDi
Cena:387 900 Kč
Motor:dieselový čtyřválec
Maximální výkon:75 kW při 3500 ot.
Maximální točivý moment:250 Nm při 1750 ot.
Maximální rychlost:188 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:10,2 s
Kombinovaná spotřeba (WLTP):4,1 l/100 km
Emise CO2:107 g/km
Délka/šířka/výška:4055/1960/1430 mm
Rozvor:2540 mm
Zavazadlový prostor:299 l
Provozní hmotnost:1165 kg