TEST Volvo XC60 Recharge – Ticho po pěšině

Volvo elektrifikovalo svoji nabídku. Pod kapotou jeho modelů už nenajdete ani jeden čistě spalovací motor. Elektrifikace je všudypřítomná a ještě umocnila opojné ticho na palubě těchto vozů.

Model XC60 je už stálicí nabídky této švédské maskulinní značky proslulé svým zaměřením na bezpečnost. My jsme otestovali jeho plug-in hybridní provedení a musíme smeknout. Volvo vsadilo na složitou, ale těžce sofistikovanou technologii, která prostě funguje. Navíc nechce řidiče nijak omezovat, a tak si i v takovémto modelu, nota bene SUV, řidič za volantem může ledacos dovolit.

K dispozici má dvoulitrový benzinový motor s turbodmychadlem, kompresorem a samozřejmě elektromotorem. Suma sumárum to je pořádná porce 253+87 koní a zrychlení na stovku za necelých šest vteřin. Zábavné na tom je to, že pokud budete chtít, vyjde vás takové svezení poměrně lacino. Předpokladem je ale nabíjet, nabíjet a nabíjet. Akumulátor pojme 11,4 kWh a pokud budete chtít, po městě s ním klidně 40 km ujedete. Pokud budete oba pohony dobře kombinovat, lze jezdit v průměru třeba za dva litry na sto. Pokud nabíjet nebudete, počítejte klidně s osmi….devíti litry. Auto vám samozřejmě dává vybrat, v jakém režimu chcete jezdit. Pokud budete chtít energii pošetřit na později, volte režim HOLD, pokud budete potřebovat dobít při cestě, volte CHARGE. Upřímně ale nevím, kdo by to dělal. Vůbec se to nevyplatí a spotřeba pak vyskočí klidně na 13 litrů.

Co musíme znovu pochválit, to je zpracování a podoba interiéru. Tohle je radost. Na ovládání pomocí svislého rozměrného displeje si holt zvyknete, naštěstí reaguje poměrně dobře. A zbytek je přehlednost, čistota a kvalita sama. Víc podle mě netřeba. Já si za volantem Volva vždycky přijdu tak nějak jako doma. Na nic si nemusíte zvykat, nic nehledáte.

A tomuto pojetí tak nějak odpovídají i jízdní vlastnosti. Volvo je i po této stránce velmi zdatné a dobře naladěné, přesto s ním budete jezdit spíše pomalu a – bezpečně. Auto k tomu řidiče přímo vyzývá. Je maximálně komfortní, dobře odhlučněné a pokud pojedete čistě na elektřinu, zažijete ticho, které povětšinou nenaruší ani nějaký ten výmol. Za takový luxus si ale něco připlatíte. XC60 Recharge T6 AWD stojí minimálně 1 275 900 Kč bez DPH. Cenovka testovaného provedení R-Design Expression rostě od hranice 1 363 920 Kč bez DPH.

TECHNICKÉ ÚDAJE: Volvo XC60 Recharge T6 AWD Plug-in Hybrid

Cena od:1 275 900 Kč (bez DPH)
MOTOR
Charakteristika:plug-in hybrid, přeplňovaný benzinový čtyřválec
Maximální výkon:186+65 kW
Maximální točivý moment:350 Nm
DYNAMIKA A SPOTŘEBA
Maximální rychlost:180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:5,9 s
Kombinovaná spotřeba:2,5 l/100 km
Emise CO2:42 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:4688/2865/1658 mm
Rozvor:2865 mm
Zavazadlový prostor:468 l
Pohotovostní hmotnost:2100 kg