Značka DS má novinku. Avantgardní DS 4 umí scanovat vozovku

Francouzská značka DS Automobiles představila svůj čtvrtý model. Po DS 7 Crossback, DS 3 Crossback a DS 9 je tu DS 4, a to hned ve třech variantách. Na trh by měl být uveden až koncem roku 2021, zákazníci si ho ale mohou už nyní vyzkoušet v prodejnách DS STORE včetně té pražské ve virtuální realitě.

DS 4 je široký 183 cm, má velká kola o průměru 72 cm (ráfky až 20 palců), přitom má kompaktní délku 440 cm a výšku pouze 147 cm. Propracované úřední světlomety využívají systém DS Matrix LED Vision kombinující matrixová a směrová světla. Doplňují je denní světla tvořená dvěma řadami LED diod na každé straně (celkem 98 LED). Systém DS Wings spojuje světlomety s maskou chladiče. V závislosti na verzi se skládá z dvoudílné struktury s motivy hrotů diamantů, které se postupně zvětšují a vystupují z trojrozměrné mřížky.

Střecha se v zadní části táhne velmi nízko podél strmě šikmého zadního okna se smaltovaným sítotiskem. Při pohledu z boku upoutá C sloupek s leskle černým povrchem a vsazeným logem DS Automobiles. Vzadu se představuje nová generace světelného podpisu s motivem postupně vystupujících laserem vypálených šupin.

auta, kolona, arval
Čtete také

88% českých firem má nebo chystá alternativy ke služebním autům

Alternativy ke služebním autům jako je carsharing, veřejná doprava nebo třeba elektrokola nabízí nebo plánuje nabídnout až 88% českých firem….

Vůz je k dispozici ve 3 verzích: DS 4, DS 4 Cross a DS 4 Performance Line. DS 4 Cross sází na vizuální vzhled SUV, spodní část nárazníků má matně černý odstín a je zdůrazněna specifickým krytem. Celek dotváří leskle černé horní rámy bočních oken, lesklá černá maska ​​chladiče, výrazné ráfky, střešní nosiče a střecha v barvě karoserie. V rámci příplatkové výbavy může být DS 4 Cross vybaven systémem Advanced Traction Control s režimem písek, sníh a bláto pro lepší přilnavost a funkcí Hill Assist Descent Control pro jízdu ze svahu. Dynamičtější verze DS 4 Performance Line nabízí kromě exkluzivního interiéru i černou verzi exteriéru s paketem Black (DS Wings, lišta mezi zadními světly, maska chladiče a rámy bočních oken) a výraznými černými koly.

Interiér je dvoubarevný, kožená sedadla z tlačené šedé kůže Galet doplňují světlé prvky, které jsou v komfortní zóně hladké na dotek, jsou zdobené gilošovaným vzorem „Clous de Paris“. V horní, interaktivní části jsou ozdobné prvky z hnědého jasanového dřeva a velmi kvalitní hnědé kůže Nappa v odstínu Criollo.

Systém čištění vzduchu zajišťuje aktivní ochranu kabiny pomocí senzorů schopných odhalit částice PM 2,5 a detekci venkovního znečištění. Řízení přívodu vzduchu je optimalizováno přidáním filtračního systému schopného vyčistit vzduch v interiéru během pouhých několika minut. Kvalita vzduchu se zaznamenává a zobrazuje na centrálním displeji.

Pro DS 4 byla vyvinuta nová vývojová verze platformy nazvaná EMP2. Tato nová modulární platforma je použitelná pro různé typy pohonů včetně plug-in hybridního hnacího ústrojí, aniž by se snížila prostornost kabiny nebo velikost zavazadlového prostoru 430 litrů. Přeplňovaný čtyřválcový motor o výkonu 180 k doplňuje elektromotor o výkonu 110 k spojený s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, celkový výkon tak dosahuje 225 k. Vše napájí výkonnější baterie s novými kompaktnějšími články s větší kapacitou umístěná za deformovatelným příčným nosníkem, která zajišťuje dojezd více než 50 kilometrů v režimu nulových emisí (kombinovaný cyklus WLTP).

V nabídce budou rovněž benzinové verze PureTech o výkonu 130, 180 a 225 k a dieselová verze BlueHDi o výkonu 130 k. Všechny tyto modely budou vybaveny výhradně osmistupňovou automatickou převodovkou.

Pokud jde o konektivitu, prioritou bylo poskytnout taková řešení, aby řidič už nemusel spouštět oči ze silnice, což má nesporný přínos z hlediska bezpečnosti. Tento avantgardní vizuální zážitek s názvem DS Extended Head Up Display je prvním krokem k rozšířené realitě. Pomocí nové technologie se životně důležité informace o řízení promítají přímo na silnici. Díky optickému efektu se údaje zobrazují čtyři metry před čelním sklem v ose pohledu řidiče, úhlopříčně ve vzdálenosti 21 palců, což je v daném segmentu zcela nové. Na silnici se promítají základní informace, jako je rychlost, údaje z asistenčních systémů řízení, navigace, varovné zprávy nebo dokonce skladba, kterou řidič poslouchá, nebo číslo či jméno volajícího.

Poloautonomní řízení 2. úrovně, což je nejvyšší úroveň, která je dnes na silnicích povolena, již je v nabídce u vozů DS 3 Crossback, DS 7 Crossback a DS 9, u vozu DS 4 se objevuje v nové verzi DS Drive Assist 2.0. Tempomat přizpůsobuje rychlost vozu podle okolního provozu a je schopen v dopravní zácpě zastavit a opět nastartovat. Systém také zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče. U vozu DS 4 je tato funkce obohacená o tři nové prvky: asistent změny jízdního pruhu, úprava rychlosti v zatáčkách a očekávaná rychlost u dopravního značení. Volant je vybaven senzorem úchopu, který neustále kontroluje, zda je řidič aktivní a má stále ovládání vozu pod kontrolou.

Nové radary ve čtyřech rozích vozu umožňují další funkce, jako je sledování mrtvého úhlu ve velké vzdálenosti (s dosahem 75 metrů) a upozornění na provoz za vozem, jehož cílem je zabránit kolizi v souvislosti s mrtvými úhly. Pro DS Automobiles je typický rovněž koncept dynamického klidu. U vozu DS 4 se to projevuje příkladnou reaktivitou. Jednou ze silných stránek je řízené odpružení DS Active Scan Suspension, exkluzivní prvek v segmentu využívající kameru umístěnou v horní části čelního skla, jež sleduje a předvídá nepravidelnosti povrchu vozovky a přenáší údaje do počítače. Díky čtyřem čidlům světlé výšky a třem akcelerometrům ovládá systém každé kolo samostatně. Na základě informací, které obdrží, je odpružení podle potřeby pevnější, nebo pružnější. Výsledkem je optimální komfort bez ohledu na stav vozovky.

Zdroj: DS