Test Peugeot 3008: Hybridní návrat čtyřkolky

auto, červené, Peugeot

Peugeot dopřál omlazovací kůru svým SUV 3008 a 5008. Kromě přední masky dostaly tyhle francouzské krásky také upravené motory, díky kterým si aspoň jednu můžete koupit i s pohonem všech kol. Tady je první test modelu Peugeot 3008 Hybrid4.

Aktuální generace modelu Peugeot 3008 je na trhu od roku 2017, nyní přišel čas na facelift. Předchozí „třitisíceosma“ nevypadala špatně, ne nadarmo získala titul Evropského auta roku 2017. Modernizace přední masky ve stylu modelů 208 a 2008 ale vzhledu hodně pomohla. Původní verzi jsem trochu vyčítal překombinovaný tvar předních světel. Ta dnešní, originálně stupňovitá a doplněná po straně úzkými denními LED světla vypadají ale moc dobře. Bezrámová přední maska je vůbec jako celek designovým majstrštykem. Zadní část už takovou revolucí neprošla, zůstal jí typický světelný podpis v podobě tří čar na každé straně.

V interiéru se Peugeot drží extravagantního vzhledu s malým volantem a přístrojovou kapličkou až nad ním. Já už si na tenhle systém zvykl a dokonce bych řekl, že mi i vyhovuje, nedokážu ale posoudit, kolik nových zákazníků tenhle systém značce přivedl a kolik naopak odradil. Ale pravdou je, že ve srovnání se současnými Peugeoty jsou interiéry ostatních aut v podstatě nuda.

emise, CO2, měření
Čtete také

Reálné emise aut jsou prý o polovinu vyšší než uvádějí výrobci

Výrobci automobilů údajně uvádějí všechny v omyl tím, že výrazně podhodnocují celkovou ujetou vzdálenost a spotřebu paliva automobilů a tím i reálné emise, které…

Novinkou faceliftu je především nový centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením. Pod ním zůstala originální sada sedmi tlačítek, které umožňují přímý přístup k základním volbám jako je klimatizace či navigace. Grafika je hezká, reakce se zdají rychlejší než dřív.

Rozšířila se nabídka elektronických asistentů, přibyl třeba asistent nočního vidění, který si můžete pořídit za 38 000 Kč. Má fungovat do vzdálenosti 200 – 250 metrů, obraz se přenáší na digitální přístrojový štít. Mám ovšem paradoxně za to, že tahle vychytávka bezpečnosti provozu spíš škodí. Sledovat obraz infračervené kamery může být velmi návykové, takže dřív než na displeji spatříte srnku, můžete se stát, že sjedete ze silnice.

Hodně kladných bodů sbírá Peugeot 3008 za vnitřní prostor. Dostatek místa mají pasažéři na předních i zadních sedadlech, k dispozici je i dostatek odkládacích prostor, mezi sedadly je v loketní opěrce schránka zvící malé jámy. Opěradlo zadní lavice je standardně dělené v poměru 1/3:2/3, kromě základní výbavy má i otvor na lyže. Samotná velikost zavazadlového prostoru je u spalovacích verzí solidních 520, u hybridů 395 litrů (plus 20litrová schránka na odložení kabelů).  

Paleta motorů vozu Peugeot 3008 obsahuje benzinové agregáty s výkony 96 a 133 kW a jeden naftový 96 kW, kombinované s 6stupňovým manuálem nebo 8stupňovým automatem. Novinkou, kterou jsme vyzkoušeli, je plug-in hybridní pohon – buď jen s pohonem přední nápravy nebo všech kol. Slabší předokolka má kombinovaný výkon 165 kW, silnější čtyřkolka pak dokonce 220 kW. Z nuly na sto se s prvním dostanete za 8,9, s druhým za ohromujících 5,9 sekundy, což je na rodinné SUV možná až zbytečně moc.

Otestovali jsme silnější verzi a první dojem je velmi dobrý. Okamžitý nástup výkonu oceníte při rozjezdech z křižovatky nebo předjíždění. Téměř 2 tuny hmotnosti (1915 kg oproti 1395 kg u benzinového motoru) ale v zatáčkách prostě neschováte. Vůz je i díky víceprkové zadní nápravě, kterou mají jen hybridy, naladěn „francouzsky“ komfortně, jednoduše řečeno – z tohoto pohledu jde o pohodlnější alternativu ke Škodě Karoq. Při běžné jízdě po městě oceníte komfort odpružení, tichou jízdu a naprosto bezproblémové přepínání mezi pohony, nečekejte ale, že budete krouhat zatáčky jak v nějakém sporťáku.

Kromě vysoké pořizovací ceny (1 005 000 Kč u slabšího, 1 200 000 Kč u silnějšího) musíte u plug-in hybridu počítat i s nabíjením, abyste mohli využívat potenciál elektromotorů, které si kupujete. Čistě na elektřinu slibuje Peugeot 3008 ujet až 59 kilometrů, v praxi to bude sice méně, ale i tak při plném nabití může většina lidí svou průměrnou denní dávku kilometrů zvládnout s minimální spotřebou benzinu. Oficiální hodnota je 1,4 l/100 km. Spalovací verze začínají na 562 000 Kč. S novou maskou, velkým kufrem a komfortním podvozkem má 3008 na to navázat na úspěch menší 2008.

Martin Šidlák