Nový Mercedes třídy C se podívá i k vám domů a řekne, jestli tam někdo je

Mercedes, auto, sedan, kombi

Nový Mercedes třídy C je jako první modelová řada značky kompletně elektrifikována díky částečně hybridnímu pohonu s 48V technikou nebo plug-in hybridu, který slibuje dojezd na elektřinu cca 100 kilometrů. Mezi technické lahůdky patří mimo jiné systém digitálních světel a řízení zadních kol. Sedan a kombi mohou zákazníci objednávat od 30. března. Nová Třída C se objeví u autorizovaných prodejců v létě 2021.

Designově nejde podle očekávání u nového Mercedesu třídy C o žádnou revoluci. Navazuje na stávající podobu tříd A nebo E. Nová jsou samozřejmě světla, vzadu u sedanu poprvé dvoudílná. Kombík má zase ostřeji klesající záď pro navození sportovnějšího vzhledu.

Test SsangYong Torres.
Čtete také

Test SsangYong Torres: Velikostí Kodiaq, cenou Karoq

Test SsangYong Torres. Výrazný design, prostorný interiér a co hlavně – velikostí Kodiaq, cenou o segment menší Karoq.

Přístrojovou desku a centrální displej má nový Mercedes třídy C mírně natočené k řidiči o šest stupňů. Zóna řidiče se vyznačuje displejem LCD s vysokým rozlišením. Volně postavený displej vyvolává dojem, že se vznáší před křídlovitým tělesem a ozdobnými plochami. Zákazníci mají na výběr verze s úhlopříčkou 10,25 palce (26,0 cm) nebo 12,3 palce (31,2 cm). I u centrálního displeje je zřetelný přechod na digitalizaci. Funkce vozidla se ovládají prostřednictvím kvalitního dotykového displeje. Jeho svislý formát je mnohem výhodnější především pro navigaci. Centrální displej má ve standardní verzi úhlopříčku 9,5 palce (24,1 cm). Na přání se dodává větší verze s úhlopříčkou 11,9 palce, resp. 30,2 cm.

„Můj Mercedesi, je právě někdo u mě doma?“ „Podíval jsem se. Poslední rozpoznaný pohyb byl před hodinou v kuchyni.“ Tak mohou probíhat dialogy prostřednictvím hlasového asistenta MBUX (Mercedes-Benz User Experience) mezi řidičem nebo cestujícím ve Třídě C a chytrou domácností uživatele. Třída C se díky funkci MBUX Smart Home promění v mobilní centrálu pro ovládání domácnosti. „Smart Home“ pracuje s WLAN, senzory a ovládacími prvky, které propůjčí domácnosti inteligenci se schopností komunikovat. Na dálku lze kontrolovat a ovládat teplotu, osvětlení, žaluzie a elektrické přístroje. Senzory pohybu a kontakty oken informují o zvaných i nezvaných návštěvách. Příslušné smlouvy byly již uzavřeny se společnostmi Bosch Smart Home a Samsung SmartThings.

Motory dostane nový Mercedes třídy C pouze čtyřválcové vybavené mild-hybridní technologií. Benzinové o výkonu 125, 150 a 190 kW, naftové 147 a 195 kW. Plug-in hybridní varianta C 300e bude disponovat systémovým výkonem 230 kW a dojezdem čistě na elektřinu až 100 km. Na výběr bude pohon všech kol, pro všechny verze bude standardem automatická 9stupňová převodovka.

Zásadními komponenty nového podvozku s dynamickou charakteristikou jsou nová čtyřprvková náprava vpředu a zadní náprava s prostorově uspořádanými rameny, uložená v pomocném rámu. Nový Mercedes třídy C se na přání dodává také s plynule nastavitelnými tlumiči a sportovním podvozkem. Verze Plug-in Hybrid v obou karosářských verzích sedan a kombi jsou standardně vybaveny vzduchovým odpružením zadní nápravy. Novinkou je na přání dodávané řízení zadních kol. Úhel jejich natočení je až 2,5 stupně. Průměr otáčení se tím zmenší o 43 centimetrů na 10,64 metru.

Sedan a kombi výrazně překonávají své předchůdce vnější délkou 4751 mm a vnější šířkou 1820 mm. Rozvor náprav byl prodloužen o 25 mm na 2865 mm. Z větších vnějších rozměrů profitují cestující vpředu i vzadu. Zavazadlový prostor karosářské verze kombi je s objemem 490 až 1510 litrů o 30 litrů větší než dosud. Další praktické vylepšení oproti předchůdci představuje zvětšení výšky zavazadlového prostoru pod roletou a prodloužení délky ložné plochy. Práh zavazadlového prostoru je přitom o trochu nižší.

Zdroj: Mercedes