Peugeot naskočil na vlnu elektromobility se vší vervou. Po modelech  e-208, e-2008 a e-Traveller představuje model e-Rifter. Aby toho nebylo málo, na stejném základu stojí i užitková verze e-Partner dostupná hned v několika variantách. A komu by ani to nestačilo, může se po té samé technice poohlédnout i u Opelu a Citroënu…

Nový elektrický model Peugeot e-Rifter je postaven na modulární platformě EMP2.  Budiž mu přičteno k dobru, že si ponechává všechny přednosti verze se spalovacím motorem pro které je zákazníky vyhledáván – zejména pak zásadní vlastnosti z hlediska prostornosti a modularity. O pohon se stará motor s výkonem 100 kW, který ve spojení s akumulátorem o kapacitě 50 kWh slibuje dojezd až 280 km dle protokolu WLTP. K dispozici jsou tři jízdní režimy, a především dvě možné délky vozu, vždy s 5 nebo 7 sedadly. Objem zavazadlového prostoru modelu e-Rifter se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u pětimístné standardní verze po 4 000 l ke stropu se sklopenými sedadly u prodloužené verze.  K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW. U rychlodobíjecí stanice je e-Rifter schopen využít výkonu až 100 kW. Stejné parametry vykazují i další sourozenci ze stáje PSA, tedy Citroën e-Berlingo a Opel Combo-e Life.

Nový e-Rifter nabízí modulární a snadno přizpůsobitelný prostor jako verze se spalovacím motorem. Je k dispozici vedvou verzích, vždy s 5 nebo 7 sedadly u každé ze dvou délek L1 (440 cm) a L2 (475 cm). Prodloužená verze má i delší rozvor a převis pro ideální prostornost.

Ve druhé řadě lze na každé ze tří samostatných sedadel umístit jednu dětskou sedačku. Sedadla lze snadno sklopit do roviny pomocí ovladače „Magic Flat“ umístěného v zavazadlovém prostoru. U standardní i prodloužené verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout. Navíc jsou posuvná, takže se dokážou přizpůsobit situaci pro objemnější zavazadelník nebo větší prostor pro nohy cestujících. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce.

Stejně jako u ostatních modelů, i u elektrického rifteru uvnitř naleznete uspořádání dle pravidel i-Cockpit. To nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné k ovládání vozu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu osobních dodávek objevuje vůbec poprvé.Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu, což řidiči umožňuje uzpůsobit si svůj vůz podle vlastního přání. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.

Elektrická dodávka pro každý den

Na trh současně míří trojice i trojice nových čistě elektrických dodávek Citroën ë-Berlingo Van, Peugeot e-Partner a Opel Combo e. Ucelená řada elektrifikovaných dodávek se tak uzavírá. Po větších dodávkách řady e-Expert a e-Boxer přišly na řadu i menší modely a ekologicky smýšlející rozvážkové či spediční firmy tak mají z čeho vybírat. I zde se o pohon se stará elektromotor s výkonem rovných 100 kW produkující maximální točivý moment 260 Nm.

Dobrou zprávou je, že i zde zůstaly u všech značek po vzoru modelů se spalovacím motorem na výběr obě možné délky – standardní L1 i prodloužená L2 a dvě verze karoserie. Volit lze furgon s trojicí sedadel a polocombi s možností až pěti míst k sezení. Nezměněný zůstává i objem nákladního prostoru až 4,4 m3, potěší užitečné zatížení až 800 kg. Také tažná kapacita byla zachována a vůz je tak schopen táhnout až 750 kg. Obě verze modelů všech tří značek jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 275 km dle WLTP.