Hyundai představil model Bayon, nový crossover s prvky SUV, navržený specificky pro Evropu.

V souladu se současnou strategií značky Hyundai pro označování SUV byl název BAYON inspirován vyhledávanou destinací pro dovolené. Bayonne, metropole francouzského Baskicka, leží v jedné z nejkrásnějších oblastí jihozápadní Francie.

Hyundai Bayon je charakterizován osobitým vnějším designem. Široká maska chladiče na přídi se směrem dolů otvírá, čímž přispívá k dojmu stability. Jedinečný vzhled a architekturu vytvářejí třídílné hlavní světlomety v kombinaci s otvory pro přívod vzduchu. Horizontální pruh přívodů vzduchu umocňuje ve spojení se světly pro denní svícení šířku vozu, zatímco spodní ochranný panel potvrzuje identitu SUV.

auto, bílé, škoda, octavia
ČTĚTE TAKÉ:  Green NCAP: Dieselová Octavia je ekologičtější než část hybridů

Dynamiku střešních sloupků zvýrazňují zadní svítilny ve tvaru bumerangu, které jsou umístěny na samém okraji karoserie, čímž vzniká dojem mimořádné šířky. Stejnou funkci plní tenká horizontální linie spojující zadní svítilny. Tím také vzniká ladné propojení zádě a boků karoserie. Hranaté linie nad zadními podběhy dodávají této části karoserie na atraktivitě a intenzitě. Výrazná zadní partie a vizuálně prodloužené zadní okno patří mezi hlavní prvky jedinečného a expresivního designu zádě. Moderní vzhled završují koncové svítilny a ukazatele směru LED.

Hyundai Bayon má čistý, prostorný a světlý interiér se silným zaměřením na maximální komfort pro cestující vpředu i vzadu a co největší objem zavazadlového prostoru. Interiér je charakterizován nejmodernějšími informačními a zábavními systémy včetně konektivity. Mezi ně patří 10,25“ digitální panel přístrojů a 10,25“ multimediální a navigační systém nebo 8“ systém Display Audio. Příjemnou atmosféru uvnitř vytváří cestujícím ambientní osvětlení LED v prostorech pro nohy vpředu, na výplních dveří a madlech předních dveří a v odkládací zóně pod středovou konzolou.

Hyundai Bayon vyniká navzdory svým kompaktním rozměrům také velkým objemem zavazadlového prostoru, který je 411 litrů při vzpřímených zadních sedadlech. Hyundai Bayon má vnější délku 4180 mm, vnější šířku 1775 mm a vnější výšku 1490 mm (nebo 1500 mm se 17“ koly). Jeho vnější rozměry představují tedy perfektní rovnováhu mezi požadavky na kompaktnost a praktičnost. Rozvor náprav je 2580 mm. Cestující vpředu mají k dispozici prostor pro nohy 1072 mm, zatímco pro cestující vzadu je to 882 mm. Hyundai Bayon standardně nabízí světlou výšku 165 mm.

Na vrcholu modelové řady stojí jednotka 1.0 T-GDi s 48V technologií, jež je k dispozici ve dvou výkonových verzích – 120 k nebo 100 k. Tento motor se dodává s šestistupňovou inteligentní manuální převodovkou (6iMT) nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT).

Motor 1.0 T-GDi ve verzi o výkonu 100 k je k dispozici také bez 48V mild hybridního systému a může být kombinován s převodovkou 7DCT nebo s šestistupňovou manuální převodovkou (6MT).

Motory 1.0 T-GDi s 48V technologií i bez ní disponují navíc třemi jízdními režimy Eco, Normal a Sport, které optimalizují reakce motoru a charakteristiku řízení v závislosti na jízdních podmínkách.

Nabídka zahrnuje rovněž čtyřválec MPi 1,2 litru s nejvyšším výkonem 84 k a pětistupňovou manuální převodovkou (5MT).

BAYON je prvním SUV značky Hyundai, vybaveným funkcí vyrovnávání otáček při řazení, která byla dosud vyhrazena vysokovýkonným modelům Hyundai. Otáčky motoru jsou synchronizovány s otáčkami výstupního hřídele. Výsledkem je hladší nebo sportovnější řazení. Tato funkce se bude dodávat pro motor 1.0 T-GDi ve spojení se převodovkou 7DCT (v tomto případě bude dostupná ve všech jízdních režimech) a také pro motor 1.0 T-GDi s 48V technologií a převodovkou 6iMT (zde ji lze využívat v režimu Sport).

Zdroj: Hyundai