Nová elektrická Dacia Spring odtajnila svůj český ceník. Slib o nejlevnějším elektromobilu na trhu byl naplněn, startuje totiž hluboko pod půl milionem korun. Stojí jako dieselový Duster.

Dacia Spring je zatím v českém ceníku ve dvou verzích. Ve výbavě Comfort za 449 900 Kč a ve výbavě Comfort Plus za 489 900 Kč. Nižší varianta obsahuje především pouze rádio MP3, vyšší verze multimediální systém s navigací a digitálním příjmem rádia. Za 10 000 Kč je k ní možné také doobjednat DC nabíjení 30 kW/h, což u základního modelu možné není. Elektrickou Škodu Citigo bylo loni v předobjednávkách možné pořídit už za 429 900 Kč, počet aut byl ale omezený. Dacia Spring je nyní nejlevnějším elektromobilem na trhu, cenově se srovnala třeba s Dacií Duster s motorem 1.5 dCi.

Nová Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích:
• Verze pro širokou veřejnost s možností předobjednání od 19. dubna 2021, s prvními dodávkami na podzim 2021
• Verze Business pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily, bude v České republice k dispozici ještě letos.
• 100 % užitkové provedení, zvané Cargo, bez zadních sedadel, prodávané od začátku roku 2022 pro dodávky zboží v centrech velkých měst.

ČTĚTE TAKÉ:  Test Dacia Duster: Čím horší cesta, tím lépe

Dacia Spring v mnohém připomíná Duster: širší disky kol, střešní lišty, vyztužená spodní část karosérie vepředu, zadní ližina a vyšší světlá výška (150 mm světlé výšky). S širokými rameny a svou vypouklou kapotou vyvolává pocit robustnosti. Spring je však přesto skutečné městské vozidlo. Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt).

Dacia Spring má vnější rozměry pětidveřového městského vozidla nižší střední třídy a nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé. S velkorysou výškou a poloměrem pro kolena v řádu 100 mm je sezení na zadních sedadlech velmi pohodlné. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.

Kufr nabízí nejlepší objem zavazadlového prostoru ve své kategorii: 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Číslo hodné vozidla z vyššího segmentu. Z důvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Objem se tak dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).

100 % elektrická pohonná jednotka s výkonem 33 kW (ekvivalent 44 koní) je spojena s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Dacia Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.
Spring je velmi obratný a lehký městský vůzs dojezdem 230 km v cyklu WLTP a 305 km WLTP City (homologační cyklus obsahuje pouze městskou část homologovaného cyklu).