Po dlouhém čekání se v Česku začala prodávat šestá generace Subaru Outback. Ač zvenku žádnou velkou revolucí neprošla, je větší, má 11,6palcový dotykový displej, tužší karoserii, větší světlou výšku, prostornější interiér i kufr, ale pouze jediný motor.

Od svého představení v roce 1995 se ze Subaru Outback postupně stala vlajková loď Subaru, jejíž obliba v průběhu let narůstala. Během 26 let se v Evropě prodalo přes 303 tisíc kusů, čímž se etabloval jako jeden z nejprodávanějších modelů v nabídce Subaru. Celosvětové prodeje dokonce překročily hranici 6,6 milionu kusů.

Nové Subaru Outback se může pochlubit velkorysou standardní výbavou, zahrnující novou generaci systému EyeSight, což je technologie Subaru podporující řízení a využívající dvojice kamer pro předcházení nehodám. Tento systém má nyní téměř dvojnásobně velké zorné pole, nový software pro snímání obrazu a je nyní k dispozici s 11 bezpečnostními funkcemi, mezi něž přibyl vylepšený adaptivní tempomat s funkcí udržování uprostřed pruhu, asistent nouzového udržování v jízdním pruhu, funkce rozpoznávání dopravních značek s inteligentním omezovačem rychlosti, varování před opuštěním jízdního pruhu s vibracemi do volantu, asistent zabraňující vybočení z jízdního pruhu, který rozpoznává také dělicí čáru a neoznačenou krajnici. Novinkou je též zdokonalený systém přednárazového brzdění, který vozidlo již nezabrzdí pouze před překážkou přímo před vozem (do 60 km/h), ale také vmnoha různých situacích na křižovatkách.

ČTĚTE TAKÉ:  TEST Subaru Impreza e-Boxer – Návyková záležitost

Platforma SGP (Subaru Global Platform) zajišťuje špičkovou bezpečnost cestujících větším podílem prvků z vysokopevnostních ocelí. Díky nim je struktura karoserie lehčí a současně poskytuje účinnější ochranu při nárazech zepředu, zboku a zezadu, při nichž dokáže absorbovat o 40 % více nárazové energie. Karoserie je vyztužena nově řešenými podélnými nosníky v podlaze, vytvářejícími společně spříčníky a sloupky karoserie extrémně pevnou strukturu. Zcela nová karoserie a podvozek novému Outbacku zajistily, že se v zatáčkách o polovinu méně naklání, má vynikající stabilitu v přímém směru a rychleji a plynuleji reaguje na pohyby volantem.

Nový model si zachovává charakteristickou kombinaci trvalého pohonu všech kol S-AWD s motorem BOXER o výkonu 124 kW a bezestupňovou převodovkou Lineartronic (CVT). 2,5litrový atmosféricky plněný čtyřválec s protilehlými písty a vyšším kompresním poměrem má přibližně 90 % dílů přepracováno. Motor dostal pro plnění nejpřísnějších emisních předpisů filtr pevných částí, důkladné přepracování pohonné jednotky přineslo zvýšení točivého momentu z235 na 252 Nm. Motor je vybaven novým systémem řízení teploty, který zrychlil jehozahřívání. Tím došlo ke snížení spotřeby paliva v chladném počasí a zlepšilo se vytápění interiéru, předchází se také přílišnému chlazení motoru.

ejodolnější Outback všech dob přichází s novým systémem X-Mode s dvojicí režimů „Snow/Dirt“ (sníh/štěrk) a „Deep Snow/Mud“ (hluboký sníh/bláto), který mu zajistí lepší průchodnost terénem. Mimořádné vlastnosti vterénu zajišťuje také světlá výška 213 mm a nájezdový úhel 19,7°vpředu, 22,4° vzadu a přechodový úhel 21°.

Outback nabízí oproti předchozími modelu více vnitřního prostoru. Zvětšila se podélná vzdálenost mezi předními azadními sedadly o 10,8 mm, přední sedadla jsou nyní o 30 mm dále od sebe a voblasti ramen je interiér o 7 mm širší. Šířka otvoru zavazadlového prostoru se zvětšila o téměř 30 mm, jeho délka je nyní u podlahy o 23,9 mm delší, objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 10 litrů a nově nabízí 522 litrů (se zadními sedadly ve vzpřímené poloze).

Subaru Outback je v prodeji v České republice od května 2021. V konfiguraci motorizace 2.5i s automatickou převodovkou Lineartronic budou čtyři úrovně výbavy Active, Comfort, Field a Touring.
2.5i-L ES Active, Lineartronic –1 085 000 Kč včetně DPH
2.5i-L ES Comfort, Lineartronic –1 140 000 Kč včetně DPH
2.5i-F ES Field, Lineartronic –1 170 000 Kč včetně DPH
2.5i-T ES Touring, Lineartronic –1 230 000 Kč včetně DPH

Zdroj: Subaru