Volkswagen V.MO bude létat. Dron má přezdívku „Létající tygr“

Volkswagen, V.MO, dron

Volkswagen V.MO je první produkt značky, který se chystá do vzduchu. Prototyp elektrického dronu představila společnost Volkswagen Group China.

V roce 2020 zahájila společnost projekt „Vertical Mobility“, jehož cílem je vyvinout řešení pro mobilitu budoucnosti. Mezi tato řešení patří také trh městské letecké mobility a rozšíření městské dopravy z ulic do vzdušného prostoru. Po intenzivní výzkumné, koncepční a vývojové práci dokončil nyní projektový tým první prototyp Volkswagen V.MO připravený k testování ve vzdušném prostoru. Jeho přezdívka „Flying Tiger“ (Létající tygr) vznikla nejen na základě nápadného lakování kombinací černé a zlaté barvy, ale také premiéry v roce tygra.

Koncept prototypu vychází z již existujících řešení pro autonomní jízdu a akumulátorových technologií pro mobilitu s nulovými emisemi. Dopravní prostředek má exkluzivní konfiguraci „X-Wing“ s vnější délkou 11,2 m a rozpětím křídel 10,6 m. Osm rotorů zajišťuje vztlak a dva rotory pohyb v horizontální rovině. Koncern uskuteční v průběhu letošního roku řadu testovacích letů za účelem technické optimalizace. Vylepšený prototyp absolvuje další zkušební lety do konce léta 2023. Zcela elektrický a automatizovaný dopravní prostředek by mohl ve své definitivní verzi přepravit čtyři cestující včetně zavazadel na vzdálenost až 200 km.

Volkswagen V.MO se chystá do sériové výroby

Stephan Wöllenstein, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group China, k tomu říká: „Představením prototypu Volkswagen V.MO jsme dosáhli prvního milníku na naší vzrušující cestě za mobilitou v městském vzdušném prostoru. Jedná se také o ukázkový příklad realizace naší mise ‚From China, for China‘. V dlouhodobém horizontu chceme tento koncept připravit pro sériovou výrobu a jako ‚Flying Tiger‘ převzít na tomto novém a dynamickém trhu s mobilitou roli průkopníka.“

Volkswagen Group China důsledně rozšiřuje své lokální výzkumné a vývojové kapacity a rozvíjí své softwarové kompetence. Cílem je rychleji reagovat na přání zákazníků a výrazně zvýšit inovační tempo. Projekt „Vertical Mobility“ vyžaduje interdisciplinární a inovativní myšlení v nové oblasti. Koncern proto pověřil realizací tohoto projektu tým mladých čínských odborníků, který je podporován čínskými partnery. Mezi ně patří například Hunan Sunward Technology, dceřiná společnost koncernu Sunward Group se sídlem v Chu-nanu. Tato společnost se specializuje na vývoj a prodej letadel pro všeobecnou leteckou dopravu a poskytování souvisejících služeb a je lídrem na trhu lehkých sportovních letadel.

Volkswagen ID.7
Čtete také

Volkswagen ID.7 má dvě nové verze. ID.7 GTX zrychlí za 5,4 s, ID.7 Pro S ujede až 709 kilometrů

Volkswagen rozšiřuje nabídku modelové řady ID.7. Verze GTX dostupná pro sedan i kombi disponuje výkonem 250 kW. Naopak varianta Pro S s prodlouženým dojezdem má 210 kW a slibuje dojezd přes 700 km. Všechny verze mají i české ceny.

Městská letecká mobilita je rychle rostoucím trhem, který využívá vzdušný prostor pro přepravu na krátké a střední vzdálenosti, a to především ve velkých městech a mezi jednotlivými aglomeracemi. V Číně sehraje důležitou roli v budoucí městské a komunální dopravě v megaměstech sužovaných dopravními zácpami. V průběhu první fáze komerčního provozu bude létající dopravní prostředek V.MO pravděpodobně nabízen jako prémiový produkt pro VIP zákazníky v Číně se zájmem o inovativní techniku, například k přepravě VIP hostů. Letadla eVTOL budou přepravovat cestující rychleji, efektivněji a flexibilněji než aktuálně dostupné pozemní dopravní prostředky. Volkswagen Group China bude v rámci projektu „Vertical Mobility“ spolupracovat s příslušnými čínskými úřady s cílem získat veškerá potřebná povolení.

Zdroj: Volkswagen