Maximum v Green NCAP získala Tesla, Renault, ale i čínské NIO

auto, test, Green NCAP, NIO

Maximální počet pěti hvězd v hodnocení ekologičnosti Green NCAP si v posledním kole testování odnesla nejen Tesla Model 3 a Renault Megane E-Tech 100% electric, ale i vlajková loď čínské automobilky NIO, model eT7. Test ale ukázal i slabiny elektromobilů.

Všechna vozidla dosáhla téměř maximálního počtu bodů díky vysoké energetické účinnosti svých elektrických pohonných jednotek. Tesla Model 3 prošla hodnocením ve verzi s kapacitou baterie 60 kWh, jedním motorem, pohonem zadních kol a výkonem 208 kW. Jedná se o nejmenší vůz řady Tesla a první model značky, který byl testován organizací Green NCAP.

„Vůz dosáhl vysoké energetické účinnosti nejen v laboratorních testech WLTC+ za studena a za tepla. Ale také v náročném dálničním testu s velmi působivým výsledkem 21,1 kWh/100 km. Malá čelní plocha a aerodynamický tvar vozu Tesla pracují ve prospěch vozu. Ovšem v testovacím cyklu WLTC+ při zimních -7 °C se kvůli vysokým nárokům na vytápění kabiny, komfort a řízení ochrany baterie spotřeba zvyšuje o 72 % a dojezd se výrazně snižuje. Navzdory tomu a relativně vysoké hmotnosti vozu jeho výsledek dokazuje, že byl navržen se zvláštním důrazem na efektivitu a dojezd,“ říká se ve zprávě. Tesla Model 3 tak získala hodnocení 9,8 z 10 a 5 zelených hvězd.

Cupra Tavascan
Čtete také

Cupra Tavascan VZ Adrenalin: Poprvé v Česku na e-Salonu

Druhý elektromobil značky Cupra – Tavascan – se v čeké výstavní premiéře ukázal na e-Salonu v Letňanech.

NIO eT7: Nováček překvapil

NIO je na evropském trhu relativním nováčkem. Ale již nyní se svým plně vybaveným modelem eT7, který cílí na zákazníky vozů Tesla, v Green NCAP výrazně zaujal. Vůz byl testování ve variantě se dvěma motory a pohonem všech kol, výkonem 480 kW a obrovskou baterií s kapacitou 100 kWh. To vše však zvyšuje hmotnost a NIO proto váží 2,4 tuny. V laboratorním testu WLTC+ se eT7 přesně vyrovnal deklarovanému dojezdu 580 km. I přes svou vysokou hmotnost vykazuje eT7 opět vysokou celkovou účinnost. V chladných zimních podmínkách (test WLTC+ při -7 °C) se stejně jako u Tesly spotřeba zvyšuje o 72 %. Výsledkem je očekávaný dojezd přibližně 340 km. NIO eT7 získalo 9,6 z 10.

Renault Megane: Působivé hodnoty

Green NCAP testoval i Renault Megane E-Tech EV60 s kapacitou baterie 60 kWh, jedním motorem, pohonem předních kol a výkonem 160 kW. Hodnoty ve standardních testech WLTC+ za studena a za tepla jsou působivé. Ale stejně jako u modelu NIO eT7 výrazně stoupají v dálničním testu s vysokými nároky na výkon. Pozoruhodné jsou výsledky provedené krátké městské jízdy, kdy tento Megane spotřeboval pouhých 11,8 kWh/100 km. V laboratorním testu při -7 °C vzrostla spotřeba vozu o 78 % oproti standardnímu testu a s 30 kWh/100 km se ocitla mezi naměřenými hodnotami ostatních dvou testovaných vozů. Celkově to stačilo na 9,6 bodu z 10.

„Poslední kolo testování Green NCAP jasně dokazuje, že elektromobily jsou vynikající spotřebitelskou volbou v úsilí o zajištění čistšího a udržitelnějšího životního prostředí. Dosahují mnohem lepších výsledků než vozidla s konvenčními pohonnými jednotkami. Cenová dostupnost je však stále problémem. Vyzýváme výrobce, aby dále zlepšovali účinnost vytápění kabiny v zimních podmínkách. Ukazuje se, že má významný vliv na dojezd. Účinnost palubní nabíječky představuje pro spotřebitele skryté náklady,“ okomentoval výsledky Michiel van Ratingen, generální sekretář Euro NCAP a Green NCAP.

Martin Šidlák