Test Mazda CX-60. Mazda ráda dělá věci obráceně než ostatní. Zatímco ostatní dopují motory turbodmychadly, Mazda se drží atmosférických agregátů. Skoro všichni objemy motorů zmenšují, Mazda v novém modelu CX-60 uvedla šestiválce v benzínovém i dieselovém provedení. Jako první ale uvedla na trhu plug-in hybridní verzi. A ani ta objemem nešetří.

Test Mazda CX-60. Nejnovější model japonské automobilky je s délkou 4745 milimetrů největší aktuální Mazdou prodávanou v České republice. O 20 centimetrů překonává model CX-5. Design s velkou maskou chladiče, dlouhou přední kapotou a dozadu posunout kabinou je pro značku typický a podle nás povedený. Rozvor 2870 mm je nadprůměrný, takže pro cestující je místa dost a i zavazadlový prostor má solidní objem 570 litrů. Sklopením zadní lavice vzniká téměř rovná plocha. Škoda jen, že není kam schovat nabíjecí kabely.

Povedené je pracoviště řidiče s digitálním přístrojovým štítem a 12palcovou centrální obrazovkou, která se ovládá otočným tlačítkem mezi předními sedadly. S digitalizací to ale Mazda nepřehnala, pro základní funkce jsou k dispozici klasická tlačítka, třeba pro celé ovládání klimatizace. Za provedení interiéru jako celku zaslouží Mazda velkou pochvalu. Nejen že jsou perfektní použité materiály, ale i logika ovládání je intuitivní a infotainment přehledný. Přelomový systém navíc podle obličeje rozpozná, kdo usedl za volant, a automaticky tomu přizpůsobí podobu interiéru – polohu sedaček, volantu a zrcátek, dokonce i nastavení zvuku a klimatizace.

Test Mazda CX-60: Hybridní sprinter

Základ plug-in hybridu tvoří benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru a velký elektromotor. Dohromady umí dosáhnout maximálního výkonu 241 kW nebo-li 327 koní a točivý moment 500 newtonmetrů. Na stovku tak auto sprintuje za 5,8 sekundy. To ale platí jen s nabitou baterií. Ta má kapacitu 17,8 kWh a slibuje dojezd až 63 kilometrů. V reálu to samozřejmě bude o něco míň, ale přes padesátku byste se po městě dostat měli.

Nabíjet lze maximálně výkonem 7,2 kW, což do plna trvá necelé 2,5 hodiny. Z normální zásuvky pak skoro osm hodin. Nabíjet baterii můžete do určité míry i za jízdy, ale velký smysl to nedává, protože spotřeba pak letí nahoru. Spotřeba se jako u každého plug-in hybridu bude významně lišit podle toho, jak dlouhé trasy budete jezdit a jak často a pravidelně nabíjet. Plug-in hybrid funguje lépe než ty od koncernu Stellantis, ale po vybití baterie se připravte na spotřebu převyšující osmi litrů a atakující spíš desetilitrovou hranici.

Čtyřkolka „odzadu“

Hnací systém Mazdy CX-60 preferuje pohon zadních kol, ale v případě potřeby umí elektronika připojit i ta přední a z auta se stane čtyřkolka. Auto dostalo novou osmistupňovou převodovku bez hydrodynamického měniče točivého momentu. Podvozek má vpředu dvojitou lichoběžníkovou nápravu a víceprvkovou vzadu. V zatáčkách je to typická hravá Mazda. Tam oceníte nejen tuhou karoserii, ale i minimální náklony karoserie. Ovšem na nerovnostech bohužel není podvozek tak komfortní, jak jsme si představovali.

Na plug-in hybridy této velikost má ale CX-60 přijatelnou cenu startující na 1 343 090 Kč včetně DPH (1 109 992 Kč bez DPH). Základní výbava obsahuje třeba 18palcová kola, balík asistenčních systémů nebo zadní parkovací senzory.

Martin Šidlák

Technické údaje: Mazda CX-60 plug-in hybrid

Cena od: 1 109 992 Kč 07 Kč (bez DPH)
Plug-in hybrid
Maximální výkon soustavy: 241 kW/6 000 ot.
Max. točivý moment: 500 Nm
Maximální rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,8 s
Kombinovaná spotřeba 1,5 l + 23 kWh /100 km
Emise CO2: 33 g/km
Délka/šířka/výška: 4745 / 2134 / 1680 mm
Rozvor 2870 mm
Zavazadlový prostor 570 l
Pohotovostní hmotnost 2 052–2 072 kg