Audi activesphere: Kupé, co se dokáže proměnit v pick-up

Audi-activesphere, studie, koncept

Audi představilo studii crossoveru Audi activesphere s elektrickým pohonem všech kol quattro. Reálný sériový model bude samozřejmě vypadat trochu jinak, ale studie slibuje třeba inovativní ovládání pomocí brýli s rozšířenou realitou. Kupé vyšší třídy se také dokáže proměnit v pick-up.

Čtyřdveřový crossover kupé Audi activesphere má karoserii, která se může proměňovat. Automobil o délce 4,98 metru není pouze sportovním vozem vyšší třídy, jehož světlá výška ve spojení s 22“ koly signalizuje také talent pro jízdu v terénu. Záď studie activesphere ve stylu Sportbacku lze stisknutím tlačítka proměnit na otevřenou ložnou plochu („Activeback“). Ta je ideální pro přepravu výbavy pro trávení volného času.

Audi activesphere s elektrickým pohonem a technikou pro rychlé nabíjení z platformy Audi PPE patří do rodiny koncepčních vozů Sphere. Tato studie s nulovými lokálními emisemi, dojezdem více než 600 kilometrů a – díky 800V technice – nejkratším možným dobám nabíjení spojuje trvalou udržitelnost elektrického pohonu s dynamikou velmi moderních elektromobilů vhodných i pro překonávání velkých vzdálenosti.

Test Renault Scénic
Čtete také

Test Renault Scénic: Rodinná legenda nabitá elektřinou

Test/První jízda Renault Scénicitá elektřinou. Jak má vypadat rodinný vůz pro 20. léta 21. století? A musí být elektromobil jen malý vůz do města nebo naopak velké a těžké SUV?

Ve studii activesphere lze získaný volný čas aktivně využívat prostřednictvím nové zobrazovací a ovládací technologie. Audi dimensions, inovativní koncept ovládání, propojuje fyzický a virtuální svět, čímž vytváří tzv. „smíšenou realitu“. V ní jsou digitální informace v reálném čase promítány do zorného pole příslušné osoby.

High-tech brýle přitom umožňují sledování reálného okolí a cesty, ale současně do zorného pole promítají trojrozměrně ztvárněné informace a interakční prvky. Vše lze navíc individuálně nakonfigurovat jak pro řidiče, tak i pro spolucestující.

Audi-activesphere
Static photo, Colour: Arctic Teal

Pohyblivé segmenty v kolech

Svými rozměry – vnější délkou 4,98 metru, vnější šířkou 2,07 metru a vnější výškou 1,60 metru – se Audi activesphere concept řadí mezi zástupce vyššího segmentu. Rozvor náprav 2,97 metru je mimořádně dlouhý, což je pro elektromobil typické. Velká, 22“ kola, nápadná světlá výška, pro vozy Audi typicky nízká kabina a dynamický oblouk střechy definují zásadním způsobem sportovní proporce. Kola obsahují pohyblivé segmenty, které se při jízdě v terénu otevřou, aby zajišťovaly optimální průchod vzduchu, zatímco v uzavřeném stavu na silnici optimalizují aerodynamiku.

Variabilní je světlá výška studie Audi activesphere, kterou lze ze základní úrovně 208 milimetrů zvýšit o 40 milimetrů, což je ideální pro terén, nebo ve stejné míře zase snížit pro jízdu po zpevněné silnici. Řidič tak při rychlé jízdě profituje z nízkého těžiště a výhodné aerodynamiky. Nájezdové úhly studie Audi activesphere jsou 18,9 stupně vpředu a 28,1 stupně vzadu.

Audi-activesphere
Interior

Na 300 kilometrů za 10 minut

Srdcem systému pohonu je 800V nabíjecí technika. Ta stejně jako již v modelu Audi e-tron GT quattro umožňuje nabití sady akumulátorů v nejkratší možné době, na rychlonabíjecích stojanech výkonem až 270 kW. Technologie PPE umožňuje doby nabíjení, které se blíží klasické zastávce na čerpací stanici s automobilem poháněným spalovacími motorem. K doplnění dostatečného množství elektrické energie pro ujetí více než 300 kilometrů postačuje 10 minut.

A za méně než 25 minut lze zvýšit stav nabití sady akumulátorů o kapacitě 100 kWh z 5 na 80 procent. Audi activesphere concept navíc nabízí dojezd na jedno nabití výrazně přesahující hranici 600 kilometrů.

Zdroj: Audi