Mercedes modernizoval řadu GLE. Je elektrifikovaná a může tahat koně

Mercedes GLE

Mercedes GLE a sportovnější varianta GLE Coupé prošly faceliftem. Všechny verze jsou nyní elektrifikované a mají pohon všech kol 4MATIC. Díky nejvyšší přípustné hmotnosti brzděného přívěsu až 3,5 tuny je možné na přívěsu přepravovat koně tahat velký obytný přívěs. 

Výrobce nyní u aktuální generace modelů Mercedes GLE a GLE Coupé, která byla uvedena na trh v roce 2018, modernizoval exteriér, interiér, techniku a výbavu. Modernizované modely se objeví u prodejců v Evropě od července 2023. Nabízené pohony jsou nyní kompletně elektrifikované. Součástí nabídky jsou částečně hybridní jednotky s 48V systémem a integrovaným startér-generátorem, jakož i čtvrtá generace plug-in hybridních pohonů.

Sada asistenčních systémů obsahuje zdokonalené specifické funkce, například u adaptivního tempomatu DISTRONIC, aktivního asistenta řízení a asistenta pro rozpoznávání dopravních značek. Parkovací sada s 360° kamerovým systémem podporuje řidiče při manévrování na podélná i příčná parkovací místa i při vyjíždění z nich.

Transparentní kapota

Dalším novým prvkem výbavy je funkce „transparentní kapoty“. Při zapnutém terénním jízdním režimu zobrazuje centrální displej virtuální pohled pod příď vozidla, což řidiči významně usnadňuje řízení při jízdě v terénu se strmými svahy. Užitečnou výbavou pro jízdu s přívěsem je asistent pro manévrování s přívěsem, modernizované menu na centrálním displeji a plánovač tras pro soupravu s přívěsem.

Pohon všech kol a pro tažnou sílu optimalizované převody umožňují vysokou přípustnou hmotnost přívěsu až 3,5 tuny a svislé zatížení hlavice tažného zařízení až 140 kg. Rameno kulové hlavice tažného zařízení včetně zásuvky pro připojení elektrické soustavy přívěsu se vysune ze spodní části vozu po stisknutí tlačítka na zadním výklopném víku nebo ovládací ploše na centrálním displeji. Automaticky dojde k jeho zajištění v provozní poloze. Po použití se vrátí právě tak snadno a bez námahy zpátky do své výchozí pozice za zadním nárazníkem.

Mercedes GLE a GLE Coupé dostaly po faceliftu nový přední nárazník. Masku chladiče protínají dvě horizontální lamely s chromovanými lištami. Mřížky krajních otvorů pro přívod vzduchu nesou chromované horizontální žebro.

Mercede GLE interiér
Mercedes-Benz GLE Coupé | 2023
Mercedes-Benz GLE Coupé | 2023

Mercedes GLE: Po faceliftu nový volant

Novinkou na palubě modelů GLE a GLE kupé je volant nejnovější generace s dotykovými plochami na horizontálních ramenech. Řidič může pomocí těchto dotykových prvků na pravé a levé straně ovládat přímo z volantu displej panelu sdružených přístrojů i centrální displej.

Druhou generaci dostal nformační a multimediální systém MBUX. Velký počet funkcí vozidla a komfortních funkcí lze ovládat na displejích LCD. Rozměry displeje panelu sdružených přístrojů i centrálního displeje zůstaly zachovány – oba mají úhlopříčku 12,3 palce. Funkce Apple Car Play a Android Auto jsou nyní dostupné i bez kabelového připojení.

Ceny:

Typ Motor Cena (vč. DPH)
450 4MATIC zážehový R6 2 299 000 Kč
300 d 4MATIC vznětový R4 2 105 400 Kč
450 d 4MATIC vznětový R6 2 335 300 Kč
400 e 4MATIC zážehový R4, PHEV 2 299 000 Kč
350 de 4MATIC vznětový R4, PHEV 2 286 900 Kč

 

Typ Motor Cena (vč. DPH)
300 d 4MATIC kupé vznětový R4 2 323 200 Kč
450 d 4MATIC kupé vznětový R6 2 534 950 Kč
400 e 4MATIC kupé zážehový R4, PHEV 2 432 100 Kč
350 de 4MATIC kupé vznětový R4, PHEV 2 601 500 Kč
Mercedes GLE
Mercedes-Benz GLE SUV | 2023
Mercedes-Benz GLE SUV | 2023

Pohon: Systematická elektrifikace

Díky částečně hybridním systémům s 48V technikou a integrovaným startér-generátorem ISG (Integrated Starter Generator) a plug-in hybridním pohonům jsou nyní modely Mercedes GLE SUV a GLE kupé kompletně elektrifikovány.

Verze Plug-in Hybrid mají synchronní elektromotor s permanentními magnety a výkonem 100 kW. Celkový nejvyšší výkon tohoto druhu poháněcích jednotek dosahuje až 280 kW a točivý moment až 750 N.m. Podle metodiky WLTP se dojezd s výhradně elektrickým pohonem prodloužil až na 109 kilometrů. Většinu každodenních jízd tak lze absolvovat čistě elektricky.

Varianty s externě nabíjitelným hybridním pohonem jsou nyní vybaveny palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, která umožňuje nabíjení střídavým proudem z domácí elektrické sítě nebo třífázovým proudem z nástěnné nabíječky. Volitelně se navíc dodává nabíječka o výkonu 60 kW pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem.

Zdroj: Mercedes