TEST Mercedes-Benz GLE 350 de: Myšlenková proměna

Je to možná trochu zvrácené, ale může to dávat smysl. Dvě a půl tuny těžké ekologicky se tvářící velké SUV na „elektrických“ značkách? Může překvapit…

Ono GLE 350 de totiž není úplně běžný plug-in hybrid. Pojďme mu říkat třeba plug-in hybrid nové generace. V útrobách totiž ukrývá dvoulitrový naftový motor a elektromotor o výkonu rovných 100 kW. Tedy žádný „přicmrndávač“ jen aby se neřeklo… K tomu připočítejte akumulátor s kapacitou 31,2 kWh, což je více, než nabízel třeba takový Ioniq první generace, a nad to podporu rychlého nabíjení až 60 kW, což je znovu hodnota, kterou ani dnes ještě řada čistých elektromobilů také nabídnout neumí. Výsledkem je velké SUV, které umí Prahu projet čistě v elektrickém módu tam a zpátky řeklo by se s prstem v nose, protože výkonu na to má dost a zásobu energie také. A když na to přijde a nechcete se při delší cestě zdržovat nabíjením, jedete si vlastně bez starostí jako s běžným dieselem.

Tedy s běžným – pojetí mercedesu samozřejmě velí maximální komfort a vlastně neslyšný provoz i při využívání spalovacího motoru. Připočítat k tomu musím i sametově plynulé řazení devítistupňové převodovky a komfort, který jde za hranice všeho ostatního mimo segment velkých SUV od Mercedesu. Je až s podivem, jak rychle podobné charakteristice vozu propadnete, necháte se pohupovat a rezignujete na všechen spěch a strasti běžného života. Zmiňovat velký vnitřní prostor i obrovský kufr modelu GLE by bylo nošením dříví do lesa, stejně jako vychvalovat ušlechtilé materiály a prémiové zpracování uvnitř. Zde dominuje dvojice dvanáctipalcových displejů s nekonečnou řadou jejich uspořádání a širokou porcí informací.

Za zmínku stojí výhody propojení přes aplikaci Mercedes me, kdy lze kromě všech ostatních jinak běžných funkcí při dostatečně nabitém akumulátoru nechat vůz dle vašich potřeb vyhřát, anebo výhody služby Mercedes me Charge, která vám nalezne veškeré dobíjecí stanice v okolí, ukáže jejich obsazenost a v současné době umožní nabíjet v sítích PRE, E.ON, IONITY a u stovky dalších poskytovatelů v zahraničí.

Kombinovaná spotřeba je závislá na stylu užívání vozu a četnosti nabíjení. My jsme se přesvědčili, že GLE 350 de zvládne na jedno nabití ujet i 80 km. Při kombinovaném provozu jsme jezdili za 5 litrů nafty. Spotřeba elektrické energie se při čistě elektrickém režimu pohybovala nejčastěji kolem 25 kWh/100 km.

Michal Žďárský