Test Peugeot 408: Patří tříválec do sekačky?

Peugeot 408

Test Peugeot 408. Model 408 je hlavní novinku značky pro letošní rok. Podrobně jsme si ho vyzkoušeli a řekneme vám o něm 8 hlavních věcí, které nás nejvíc zaujaly. Všechno můžete vidět i na videu.

1. Design

Test Peugeot 408. V dnešní omezené nabídce pohonů, kdy jeden stejný motor nejdete pod kapotou nejen několika modelů stejné značky, ale v rámci jednoho koncernu i u mnoha dalších značek, platí víc než dřív, že design je to hlavní, čím zákazníka zaujmout.

A Peugeotu 408 se to rozhodně daří. Emoce tady tryskají jak gejzíry v Yellowstonu. Výrazná je hned přední maska chladiče se lvími drápy LED denního svícení. Už jsme ji ovšem viděli na modelu 308. Zboku už je to unikátní mix fastbacku, coupé a trochu i SUV. Sice se podobá modelu Citroën C5 X, ale vypadá to velmi atraktivně. Rozměry auta vidíte zde.

I zadní partie je výrazná. Zaujme zde hlavně masivní nárazník a denní LED světla v podobě tří drápů typických pro vozy Peugeot.

2. Kočičí uši

Zajímavostí jsou tzv. kočičí uši, dva kryty na vrcholu pátých dveří. Pod nimi se schovávají závěsy  zadních dveří, aby mohly být umístěny co nejvíce směrem do zavazadlového prostoru, a cestující tak dostali maximum prostoru pro hlavu.

Peugeot 408

3. Prostor na zadních sedadlech

Ale ani kočičí uši úplně nepomohly prostoru na zadních sedadlech. Auto vypadá zvenku mohutně a prostorně, což dokáže naplnit v podélném směru. Vzadu je tady opravdu hodně místa pro kolena. Na výšku ale tvar střechy přece jen nějaké místo ubírá a se svými 185 centimetry se hlavou skoro dotýkám stropu.

4. Zavazadlový prostor

Pochvala ale směřuje k zavazadlovému prostoru. Pokud jde o litry, tak těch nabídne Peugeot 408 v kufru naprosto dostatečný počet – 536 v námi testované variantě. Po sklopení opěradel zadních sedadel až 1611 litrů. Nechybí tady dvojité dno, háčky na tašky nebo standardně dodávaný otvor na lyže.

Peugeot 4085. Digitální palubní deska

Největší podobnost s modelem 308 je vidět právě tady, za volantem. Palubní deska je v podstatě stejná a kdo zná peugeoty, nebude se ničemu divit. Ostatní si budou muset chvíli zvykat na netypické uspořádání s přístrojovým štítem v úrovni očí těsně nad volantem. Centrální desetipalcový dotykový displej má hezkou grafiku a celkem rychlé reakce. Ovládá se přes něj i klimatizace, což nepovažuju za dobré řešení. Co je naopak fajn, jsou programovatelné klávesy pod displejem, kam si můžete nastavit pět nejpoužívanějších funkcí infotainmentu pro přímou volbu. Jednoduše třemi prsty kliknete na obrazovku, tak se přepne do hlavního menu, podržíte klávesovou zkratku, kterou chcete nahradit, a vyberete si funkci, kterou chcete mít ve zrychlené volbě.

6. Motor

Kdo chce jezdit na sekačce, ten si koupí tříválec, aneb objem ničím nenahradíš, řekne určitě řada zákazníků při pohledu do ceníku Peugeotu 408. Tam totiž najde momentálně jen základní benzínový tříválec o výkonu 96 kW nebo-li 130 koní a dva plug-in hybridy o výkonu 180 a 225 koní. Já naopak tvrdím, že do plug-in hybridu bych nešel kvůli velmi omezenému dojezdu na elektřinu a nutnosti neustále dobíjet, abych udržel nízkou spotřebu.

Zvuk šestiválce mám samozřejmě rád, ale tříválce ušly za poslední léta opravdu dlouhou cestu a svou službu v autě odvedou poctivě bez velkých kompromisů. Zrychlení z nuly na sto za 10,4 sekundy neohromí, ale pro normální jízdu to úplně stačí, motor má i decentní zvuk bez vibrací. Až na určitou prodlevu po sešlápnutí plynového pedálu perfektně funguje i automatická osmistupňová převodovka, která se snaží motor držet v ideálních otáčkách a zbytečně ho nepodtáčet ani nepřetáčet. Ani spotřeba mezi šesti až sedmi litry není špatná. Je ale samozřejmě věčná škoda, že emisní limity, firemní strategie nebo obojí dohromady nedovolí udělat z tohohle auta francouzskou Cupru a dát jí pod kapotu pořádný čtyřválec. Vzhledově by na to auto rozhodně mělo. Plug-in hybrid s těžkou baterií to nahradit nemůže.

7. Jízdní komfort

Peugeot 408 vyniká odhlučněním kabiny a také komfortem, který je až překvapivý vzhledem k tomu, že všechny verze mají vzadu jen torzní příčku, nikoli víceprvkovou nápravu. Při ladění podvozku byl evidentně kladen důraz hlavně na komfort, nikoli na sportovnost. To ale neznamená, že se auto v zatáčkách chová nevyzpytatelně, jen to zkrátka není žádný závodník. Je to vůz primárně do města a na dlouhé dálniční cesty.

8. Cena

Peugeot dokázal překvapit a takový model jako 408 od něj málokdo čekal. Boduje zejména designem, ale i velkým kufrem nebo komfortním podvozkem. Přímého konkurenta hledá těžko, snad jen s výjimkou Citroënu C5 X ze stejného koncernu. Ten se stejným motorem začíná na akční ceně rovných 800 tisíc korun. 408 stojí o 30 tisíc korun víc. Podobně stylový Volkswagen Arteon vyjde na více než 1,1 milionu korun.

Martin Šidlák