Test Peugeot 2008 GT: Podrápaný facelift

test Peugeot 2008

Test Peugeot 2008 GT. Zejména svým atraktivním vzhledem si Peugeot 2008 získal mezi malými SUV srdce mnoha kupujících a dlouhodobě se drží na čele prodejů ve své kategorii v Evropě. V České republice pak jde o vůbec nejprodávanější model značky. Aktuální facelift jeho vzhled ještě vylepšil a přinesl i pár dalších novinek.

Peugeot razantně změnil svůj designový jazyk v roce 2018 s novou generací modelu 508. Od té doby se změnila celá jeho modelová řada a Peugeoty už rozhodně nevypadají nudně. Možná nejvíc se povedlo trefit do vkusu zákazníků s malým SUV 2008, jehož druhá generace se prodává od roku 2019. Dodnes se jí prodalo více než 700 tisíc kusů.

Peugeot 2008 je sice jen jedno z mnoha malých SUV, ale nad soupeři vyniká svým roztomilým vzhledem robotické veverky. Facelift udělal vzhled auta ještě o něco sportovnější. Nová je čelní maska s novým logem a hlavně novým světelným podpisem. Jde o tři svislé světelné drápy, které jsou zabudovány do leskle černých lišt na nárazníku. U námi testované nejvyšší výbavy GT se efekt tří drápů poprvé objevuje i u full LED světlometů. Drápy jsou k vidění i na zadních světlech. Vzadu zmizelo logo automobilky, které nahradil nápis Peugeot. Vůz dostal i nová kola a nové barvy karoserie, z nichž jednou je právě testovaná šedá Selenium.

Test Peugeot 2008: Virtuální kokpit po desetimilionté

Interiér budí dlouhodobě kontroverze hlavně u těch, kteří vozy Peugeot nejezdí. Virtuální kokpit, kdy budíky nejsou vidět tradičně v průhledu volantu ale až nad ním, si našel svého kupce už v deseti milionech peugeotů během 10 let. Je ale pravda, že tohle řešení ještě spojené s malým volantem může při nastupování a seřízení posezení dělat trochu problém lidem s menší nebo naopak větší než průměrnou výškou. V modelu 2008 dostal tzv. i-Cocpit nový design, ve výbavě GT i s 3D efektem zobrazení. Naopak základní verze Active má analogový přístrojový štít.

Naopak všechny varianty mají novou centrální 10palcovou dotykovou obrazovku. Pod ní jsou ovladače pro volbu základních funkcí, ale třeba klimatizace svůj vlastní ovládací panel nemá, což nepovažuju za praktické. Dále se změnil i ovladač automatické převodovky do podoby malé páčky. Vypadá to prémiově, ale tohle řešení budete milovat nebo nenávidět, podle toho, jak rychle si na něj zvyknete. Nové jsou i USB vstupy, které v autě najdete celkem čtyři. Z toho tři USB-C, jedna USB-A. Jinak zůstalo v interiéru víceméně vše při starém.

1467 litrů po strop

S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí zavazadlový prostor o objemu 434 l shodný pro všechny verze. Po sklopení opěradel zadních sedadel do roviny je to 1467 litrů až po strop. Ve všech výše uvedených rozměrech patří Peugeot 2008 stále na přední příčky mezi konkurenty.

Ačkoli v kombinaci motorů, převodovek a výbav už v aktuální ceníku vedou elektrické verze nad těmi spalovacími v poměru 6:4, stále si můžete vybrat i mezi dvěma benzínovými variantami a jednou dieselovou. Diesel už v některých zemích jako třeba ve velké Británii nekoupíte.

Tříválec, ale 96 kW

Testovaný silnější benzínový agregát je známý tříválec o maximálním výkonu 96 kW a točivém momentu 230 Nm. Na relativně malé auto určené pro klidnější řidiče je to výkon víc než dostatečný. Dynamika je velmi slušná, většinou stačí jen lehce lechtat plyn a jedete, jak potřebujete. Pak se i spotřeba bude držet někde mezi 6 a 7 litry. I automat řadí dobře, jen po prudkém sešlápnutí plynového pedálu občas jí chvilku trvá, než zareaguje. Díky režimu Sport a možnosti manuálního řazení pádly pod volantem si můžete dopřát i lehce sportovní akceleraci i zvuk motoru.

Pohon všech kol si sice mít nemůžete, ale z hlediska jízdního komfortu si není na co stěžovat. Peugeot 2008 nerozhodí ani rychlejší série zatáček, ve kterých se auto moc nenaklání. Podvozek je trochu tužší než je průměr francouzských aut, ale většinu nerovností zvládá s klidem a přehledem.

Zůstane nejprodávěnější?

Peugeot 2008 je jedním z nejhezčích, ale i nejlépe jezdících malých SUV a crossoverů. Ani po faceliftu není žádný důvod, proč by neměl zůstat nejprodávanějším vozem značky v Česku. Díky akční slevě se povedlo udržet cenu pod půl milionem, konkrétně nejslabší benzín se prodává od 470 tisíc korun. Pak už ale cena celkem rychle stoupá, testovaný silnější benzín s automatem vyjde nejlevněji na 565 000 Kč, v nejvyšší výbavě GT pak na 625 tisíc korun.

Martin Šidlák

Technické údaje: Peugeot 2008 GT PureTech 130

Cena:    466 942 Kč (bez DPH)
Maximální výkon: 96 kW / 5500 ot.
Max. točivý moment: 230 Nm / 1750 ot.
Maximální rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s
Kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km
Emise CO2: 133 g/km
Délka/šířka/výška: 4304 / 1987 / 1523 mm
Rozvor: 2605  mm
Zavazadlový prostor: 434 l
Provozní hmotnost: 1280 kg