Hyundai Bayon se dočkal omlazení. Malé SUV dostalo výbavu z vyšších tříd

Hyundai Bayon, facelift, 2024

Malé SUV Hyundai Bayon dostalo s faceliftem drobné změny designu, novou výbavu, vylepšený interiér a optimalizovanou techniku.

Hyunday Bayon je na trhu už třetím rokem, a tak přišel čas na změnu. Protože větší Kona v nové generaci vyrostla, oslovuje Bayon širší okruh zákazníků a modernizace by mu v tom měla pomoct. Design faceliftu charakterizuje světelná lišta LED s funkcí denního svícení na přední masce. Pozměněno bylo rovněž tvarové řešení předního nárazníku spolu s mřížkou masky chladiče. Nově navržen byl rovněž zadní nárazník. Do nabídky byla přidána 16“ a 17“ kola s novým designem.

V interiéru mohou zákazníci čekat 4,2“ displej LCD na panelu sdružených přístrojů a 10,25“ centrální displej pro audiovizuální a navigační funkce s bezdrátovou aktualizací mapových podkladů. Nechybí systémy Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátová nabíječka a nejaktuálnější verze telematického systému Bluelink.

Čtěte také: Registrační značku si vyzvednete na poště nebo v Alzaboxu. Kupka představil projekt digitalizace

Hyundai Bayon: Nejmodernější bezpečnostní výbava

Seznam novinek dále doplňuje řada nových elektronických funkcí a asistentů. Nový Hyundai Bayon tak má například řadu funkcí pro částečně autonomní jízdu. Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA (Lane Following Assist) udržuje vozidlo uprostřed svého jízdního pruhu. Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) nejprve řidiče akusticky upozorní, poté, v případě nutnosti, aktivuje brzdy, aby zabránil kolizi. Tato funkce zahrnuje rozpoznávání vozidel, chodců a cyklistů, ale funguje také při odbočování na křižovatkách, která v této dopravní situaci dokáže vůz zabrzdit, pokud by hrozila kolize s protijedoucím vozidlem. Inteligentní adaptivní tempomat používá data z navigačního systému pro automatickou změnu rychlosti jízdy na dálnici nebo rychlostní silnici.

Aktivní sledovaní mrtvého úhlu vnějších zrcátek BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist) používá řadu senzorů rozmístěných po obvodu vozidla ke sledování dopravní situace po stranách vozu a za ním. Pokud je detekováno jiné vozidlo, objeví se na vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění. Systém BCA může v případě nutnosti aktivovat brzdy jednotlivých kol s různou intenzitou, aby výslednou změnou směru jízdy odvrátil kolizi, nebo alespoň zmírnil intenzitu nárazu. Bayon také nabízí funkce reagující na klesající pozornost řidiče. Ten spolupracuje s upozorněním na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), které řidiče informuje o tom, že se vozidlo před ním dalo do pohybu.

Zdroj: Hyundai