Dacia Spring nově vypadá jako malý Duster. Má dva kufry a novou přístrojovku

Dacia Spring

Dacia Spring, první 100% elektrický model značky Dacia, doznal významných úprav. Vypadá trochu jako malý Duster, umožní obousměrné nabíjení a má nový interiér a dva kufry.

Nová Dacia Spring těží z nového designu značky Dacia, který byl poprvé použit u nejnovější generace modelu Duster. Nová identita značky je jasně ze dvou černých pruhů, jednoho vpředu a druhého vzadu, které se setkávají v lesklém provedení se specifickými matnými pruhy na zadní části karoserie. Tyto dva pruhy jsou doprovázeny symbolickým světelným podpisem značky ve tvaru písmene „Y“. Moderní design nového Springu podtrhují moderní grafické polepy, které zdobí přední a zadní masku vozu ve výbavě Extreme.

Dacia Spring: nový interiér

Přístrojová deska byla zcela přepracována. Spring je vybaven personifikovaným digitálním přístrojovým panelem se 7″ displejem u všech verzí a velkým 10″ centrálním displejem multimediálního systému u vyšších úrovní výbavy. Barvy a materiály interiéru byly přepracovány tak, aby nabízely vynikající kvalitu, a zároveň byly v souladu s filozofií značky Dacia co nejméně rozmanité, aby byly udržitelné náklady na výrobu.

Charakteristické písmeno „Y“ pro vozy Dacia, které je umístěno v srdci středových výdechů ventilace, je bílé (nebo měděné u výbavového stupně Extreme). Obložení středového panelu se liší podle úrovně výbavy: šedá Alto u výbavy Essential, cihlově červená u výbavy Expression a khaki u výbavy Extreme.

Mistr v poměru cena/výkon

Od svého uvedení na trh v roce 2021 zůstává Spring nejlevnějším 100% elektromobilem na trhu (bez započtení státních dotací). Protože elektromobil je především automobil, nezapomněla Dacia na to podstatné –  praktické vlastnosti. Nový Spring nabízí nejlepší kapacitu zavazadlového prostoru ve své kategorii. Zavazadlový prostor o objemu 308 litrů (o 6 % více než u předchozího modelu) – se sklopenými zadními sedadly dokonce 1 004 litrů – je výrazně prostornější než u konkurentů podobné velikosti a vyrovná se vozům segmentu B. Navíc další odkládací prostory (dvojitá přihrádka, schránky ve dveřích atd.) s celkovým objemem téměř 33 litrů rovněž překračují standardy segmentu.

Schránka pod přední kapotou zvětšuje užitečný objem o 35 litrů. Středová konzola může být vybavena exkluzivním držákem nápojů vyrobeným 3D tiskem, což je špičková technologie, která je flexibilní a šetří zdroje.

Nový Spring lze vybavit příslušenstvím YouClip

Tento jednoduchý a důmyslný systém, který vynalezli inženýři společnosti Dacia, umožňuje praktickou a bezpečnou montáž řady specializovaného příslušenství na klíčová místa v kabině. Nový Spring je standardně vybaven 3 úchytnými body YouClip (jeden na palubní desce, dva na středové konzole). Do nich lze umístit odkládací kapsu, držák na chytrý telefon s indukční nabíječkou nebo bez ní nebo chytré zařízení „3 v 1“, které kombinuje držák na nápoje, háček na tašku a kapesní svítilnu.

Nový Spring rozšiřuje možnosti díky větší dostupnosti svého nejvýkonnějšího motoru o výkonu 65 k/48 kW. Tento motor je nyní dostupnější, protože je k dispozici kromě výbavového stupně Extreme také od nového výbavového stupně Expression. Nabízí dynamickou akceleraci z 0 na 100 km/h pod 14 sekund. Ještě dostupnější a pro městský provoz dokonale vhodný je nový model Spring vybavený motorem o výkonu 45 k, který je k dispozici ve výbavových stupních Essential a Expression (z 0 na 100 km/h za méně než 20 sekund).

Účinnost pohonného ústrojí nové Dacie Spring znamená, že nabízí vynikající spotřebu pod 14,6 kWh/100 km. U všech verzí nabízí dojezd přes 220 km (čeká se na certifikaci). To je více než dostatečný dojezd pro zákazníky, kteří podle údajů poskytovaných systémem konektivity vozu ujedou v průměru 37 km denně.

Poprvé v historii nabízí nová Dacia Spring možnost obousměrného nabíjení V2L („vehicle to load“), takže ji lze využít jako zdroj energie pro napájení elektrických spotřebičů. Speciální adaptér, který se zapojuje do nabíjecího konektoru vozu umístěného pod mřížkou chladiče, poskytuje výkon běžné zásuvky 220 V/16 A.

Zdroj: Dacia