5na5 Zaměřeno na elektromobilitu: Čtenáři testují Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona Electric.

Kruhový test pětice rozdílných testerů s pěti různými modely už organizoval magazín Flotila opakovaně. Nyní máme za sebou další díl, který zahrne modely Hyundai Kona, Mercedes-Benz EQE, Škoda Enyaq, MG4 a Volkswagen ID.7.

Všechny modely postupně otestuje Petr Duspiva, obchodní zástupce O2; ekonom Vít Mišáček; prezident Elektrotechnického svazu českého a člen představenstva Hospodářské komory České republiky Radek Roušar, Nikol Richterová ze společnosti Robert Bosch a herec Martin Písařík. Tento týden vás seznámíme s dojmy našich testovacích jezdců z modelu Hyundai Kona Electric.

Petr Duspiva, obchodní zástupce O2:

Hyundai Kona se mi vždycky líbil – má mladistvý, odvážný design a není to žádné přerostlé SUV. Tentokrát jsem měl možnost vyzkoušet elektrickou verzi, Hyundai Kona Electric.

Designově na mě auto působilo klidným dojmem, má ideální velikost pro městský provoz. Testovaná verze v bílé barvě s černými sloupky a střechou vypadala svěže a moderně. Kona Electric kombinuje ostré úhly, oblé tvary, futuristická světla a spoustu prolisů, což vytváří trochu členitý, ale nakonec příjemně vyvážený vzhled. Dobíjecí konektor je umístěn vpředu, což je za mě praktické.

Uvnitř mě Kona trochu zklamala. Dominantou palubní desky je velký displej, který v levé části nahrazuje klasické budíky, zatímco pravá část je dotyková a obsahuje informace o vozidle, navigaci, rádio a další funkce.

Pod displejem se nachází manuální ovládání klimatizace, které na mě bohužel působilo zastarale – připomnělo mi kazeťák z 90. let, jako kdyby ho tam někdo dodal na poslední chvíli. Grafika digitálních budíků byla zase až příliš jednoduchá a ořezaná. Myslím, že tady by si automobilka mohla s detaily více pohrát.

Udávaný dojezd je zhruba 380 km, ale já jsem se při běžné jízdě dostával spíš na 280 km, což je o 100 km méně. To vnímám jako největší slabinu auta. Pro městský provoz a kratší cesty je to dostačující, ale na delší trasy bych zvolil jiné auto. Nutno dodat, že při testování bylo chladno – venkovní teplota kolem 5 °C, což samozřejmě hraje svojí roli.

Během testu jsem narazil na problém s nabíjením. Dvakrát se stalo, že auto vůbec nereagovalo na připojení nabíječky. Po odpojení kabelu však vozidlo ukazovalo, že se nabíjí – bez kabelu! Chvíli mi to přišlo vtipné, ale rychle mě to přešlo, když jsem nevěděl, jak auto správně nabít. Po několika pokusech a opakovaném startování se elektronika uklidnila a nabíjení se rozeběhlo. Věřím, že jde o drobný softwarový zádrhel, ale podobné situace mohou nepříjemně překvapit.

Kona Electric je při řízení pohodlná, tichá a klidná. Asistenční systémy vás nenásilně podporují a zpříjemňují jízdu. Auto je dostatečně prostorné jak pro posádku, tak pro zavazadla, takže si snadno najde své místo v rodině. Umím si představit, že by posloužilo jako druhé auto do domácnosti – třeba pro manželku, která vozí děti do školy a školky.