Nejvýkonnější Kia EV9 GT oficiálně v Česku: Známe ceny verze o síle 508 koní

Kia oznámila ceny a podrobnosti o výbavě nového modelu Kia EV9 GT. Dosud nejvýkonnější SUV značky s výkonem 374 kW (508k) je nyní k objednání a dodávky českým zákazníkům budou zahájeny ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.
Kia EV9 GT se od běžné verze EV9 kromě výkonného pohonu liší exkluzivními designovými prvky a speciálními technologiemi, jako je nový „Road Preview Systém“ elektronického řízení tlumičů, který dokáže rozpoznat například výmoly a zajistí odpovídající úpravu tlumení. Na druhé straně EV9 GT jako sedmimístné rodinné SUV – s volitelnou šestimístnou variantou – nabízí stejné výhody jako EV9: od mimořádně prostorného interiéru s komfortem jako v obývacím pokoji, dlouhého dojezdu a krátké doby dobíjení díky 800voltové technologii až po praktické vlastnosti, jako je tažná síla 2,5 tuny (brzděná) a hardwarová příprava pro technologie nabíjení V2X (V2H, V2G).
Základní cena luxusního vozu s pohonem všech kol, který se dodává v téměř kompletní sériové výbavě, je 2 324 980 korun vč. DPH. Stejně jako na každý model značky se i na plně elektrické SUV vztahuje sedmiletá záruka výrobce Kia, která zahrnuje i trakční akumulátor, a sedmiletá aktualizace map navigace Kia. Kia nabízí kupujícím modelu EV9 GT také další výhody. Patří mezi ně financování Kia Select s úrokem již od 3,69 %, servis na 3 roky zdarma, servisní prohlídka, dobíjecí kabel Typ 2 a VIP Asistence.

Kia EV9 GT: 740 Nm a baterie 99,8 kWh
EV9 GT dostává čest svému jménu, protože kombinuje sportovní dynamiku s maximálním komfortem a vlastnostmi pro dlouhé vzdálenosti ve stylu grand tourer. Díky točivému momentu 740 Nm zrychluje 5,02 metru dlouhý vůz s pohonem všech kol (motor vpředu i vzadu) z 0 na 100 km/h za pouhých 4,6 sekundy (maximální rychlost: 220 km/h). Akumulátor s kapacitou 99,8 kWh poskytuje dojezd až 510 kilometrů a lze jej dobít z 10 na 80 procent za pouhých 24 minut.
Jízdní dynamiku lze měnit v závislosti na preferencích řidiče a vnějších podmínkách prostřednictvím různých jízdních režimů, které lze aktivovat tlačítkem na volantu. Odezva, tlumení, řízení a brzdění jsou optimalizovány pro každý režim. Kromě nastavení „Normal“, „Eco“, „Sport“ a přizpůsobitelné varianty „My Drive“ jsou k dispozici také terénní režimy, které zlepšují výkon SUV na obtížném povrchu („Bláto“, „Písek“, „Sníh“). Klíčem k maximální dynamice je speciální režim „GT“, který lze pohodlně kdykoli aktivovat pomocí neonově zbarveného tlačítka na volantu.
Sportovní zážitek z jízdy lze dále umocnit funkcí „Virtuální řazení“, která působivě simuluje řazení vícestupňové automatické převodovky pomocí haptických, zvukových a vizuálních prvků (není k dispozici v režimu Eco a některých terénních režimech). Řidič může virtuálně řadit pomocí pádel na volantu. Ústřední roli v simulaci hraje systém „Electric Active Sound Design“ (e-ASD) od společnosti Kia, který spolupracuje s prémiovým Sound systémem Meridian, který je standardně součástí vozu EV9 GT.

Mezi exkluzivní designové prvky modelu GT patří nová digitální světelná maska využívající technologii Small Cube Projection pro přesné řízení rozptylu světla s možností až pěti světelných režimů. Výrazná 21palcová kola z lehkých slitin a neonově zbarvené přední brzdové třmeny se speciálním nápisem GT, které jasně indikují zesílený brzdový systém. LED osvětlení vpředu, které je standardně propojeno s denními světly a aktivuje se krátkou, ale efektní světelnou show při otevření vozidla, lze individuálně upravit pomocí upgradu dostupného v obchodě Kia Connect Store. Zahrnuje čtyři další vzory osvětlení a také možnost jeho úplné deaktivace a lze si jej předplatit na různá období (6 měsíců, 12 měsíců nebo trvale). K dispozici je sedm barevných provedení: šest metalických odstínů, včetně Panthera Metal exkluzivně pro GT.
Kia EV9 GT nabízí mnoho praktických high-tech prvků. Patří mezi ně digitální klíč od auta („Digital Key 2.0“), který umožňuje používat chytrý telefon nebo chytré hodinky jako klíč od vozidla namísto běžného klíče, rozpoznávání otisků prstů, které aktivuje individuální nastavení a profily různých řidičů, a digitální samostmívací vnitřní zrcátko, které slouží jako displej pro obraz ze zadní kamery, když je výhled dozadu omezený. Digitální vnější zpětná zrcátka jsou k dispozici jako volitelná výbava. Praktická je také standardní funkce „Vehicle-to-Load“ (V2L). To umožňuje používat akumulátor jako výkonný zdroj energie 220 V buď prostřednictvím adaptéru na nabíjecím portu, nebo prostřednictvím zásuvky v zavazadlovém prostoru.
Kromě již zmíněných prvků zahrnuje výbava GT také celou řadu nejmodernějších asistenčních systémů. Patří mezi ně Highway Assistant 2.0 s asistencí při změně jízdního pruhu, Front Collision Warning 2.0 s detekcí křížících a protijedoucích vozidel a funkcí vyhýbání se jim, adaptivní tempomat s funkcí Stop-and-Go, aktivní asistent sledování mrtvého úhlu s monitorovacím displejem, varování před křížícím provozem za vozidlem s funkcí nouzového brzdění, asistent pro předcházení kolizi s vozidlem za vozidlem, inteligentní asistent rychlosti, asistent pro vystupování, senzory řízený alarm pro osoby s poruchami, adaptivní duální LED světlomety, kamera s prostorovým záběrem a dálkově ovládaný parkovací asistent 2.0 pro dálkově ovládané parkování vjezdu a výjezdu (podélně, kolmo a diagonálně k vozovce). Kromě toho devět airbagů poskytuje cestujícím účinnou ochranu: přední a boční airbagy, středový airbag vpředu, boční airbagy ve druhé řadě sedadel a hlavové airbagy po celé délce sedadla.
Zdroj: Kia