Test Audi A6 Avant 2025: Nejlépe jezdící Audi

Test Audi A6 Avant: Určitě nejde nikomu namluvit, že nové Audi A6 Avant je levné auto. Ale na to, že tu vlastně nemělo být, jezdí skvěle. Možná nejlépe ze současných modelů Audi. A6 můžete mít s elektrickým, dieselovým nebo benzínovým motorem. Ten v Česku nejočekávanější motor – naftový šestiválec, teprve do prodeje přijde. My jsme otestovali šestiválec benzínový o výkonu 270 kW.
Celá kauza s přejmenováním modelů Audi je už asi dostatečně známá. Elektrické vozy měly nést sudá čísla, spalovací lichá. A4 se tak v nové generaci změnilo na A5, ale pak se výrobce nejspíš pod tlakem zákazníků vrátil k původnímu označování a nová generace Audi A6 zůstala „á šestkou“, jen má teď jak verzi elektrickou, tak spalovací, které se na pohled liší i vzhledově.
V Česku jsou v prodejích úspěšnější velká SUV Audi Q7 a Q8, celosvětově je ale nejprodávanějším Audi právě model A6. Proto je uvedení jeho nové generace pro značku velmi důležité. A6 je na trhu teď už v šesté generaci od roku 1994. Novinka stojí na úplně nové podvozkové platformě PPC pro prémiové koncernové automobily poháněné spalovacím motorem, kterou dostalo třeba Audi Q5. Elektrická varianta naopak stojí na podvozku PPE s 800V technologií, na níž je postavené Audi Q6 e-tron.

Spalovací kombíková Audi A6 v nové generaci narostla na délku o 60 mm a bez jednoho milimetru tak dosahuje pětimetrové hranice. Rozvor ale vzrostl jen o 3 mm na 2927 mm. Designově novinka asi nepřekvapí, Audi se nepouští do experimentů, a i když jsou samozřejmě přední maska i záď kompletně přepracovány, stále poznáte, že tohle je Audi A6. Opět se vzhledově liší i základní verze od varianty S line. Celkově ale ubylo chromovaných prvků a design dostal trochu sportovnější nádech. Vzhled auta si můžete uzpůsobit svému vkusu výběrem z 11 laků karoserie a 14 designů kol ve velikosti od 18 do 12 palců.
Test audi A6 avant: Aerodynamika na prvním místě
Důležitou věcí pro Audi jsou tradičně světla. Přední jsou štíhlejší než dřív, ale důležitější je technologie. LED světla denního svícení mají nyní 48 segmentů, nechybějí na přání dodávaná Matrix-LED světla. Úplně nový design mají OLED světla vzadu. Světlený pás se táhne přes celou záď a brzdová světla jsou umístěna našikmo v krajích karoserie, což vypadá na první pohled trochu zvláštně. Novinkou je také možnost vybírat ze sedmi digitálních světelných designů vpředu a vzadu, z nichž některé jsou aktivní, s inteligentním rozsvěcováním a zhasínáním jednotlivých segmentů.
Kdo se na auto podívá zboku, uvidí mnohem výrazněji skloněnou linii zadního okna. Je to uděláno s ohledem na aerodynamiku. Novinka dosahuje součinitele odporu vzduchu cx = 0,25. To je nejnižší hodnota ze všech verzí Avant se spalovacím motorem v historii společnosti Audi. Kromě designu zádi k tomu přispívá i řada dalších věcí, jako vzduchové clony, zapuštěné kliky nebo dva samostatně ovládané otvory pro přívod chladicího vzduchu za ochrannou mřížkou masky chladiče.

Zavazadlový prostor pojme 404 až 503 litrů v závislosti na variantě pohonu (menší hodnota platí pro plug.in hybrid), což je o pár desítek litrů méně než v minulé generaci. Velkorysá je ovšem šířka zavazadlového prostoru 1050 milimetrů i praktické je i využití celého kufru. Zadní sedadla jsou už v základu dělená a sklopná v poměru 40:20:40 a jejich sklopením se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 1534 litrů.
V interiéru vás uvítá známé prostředí nejnovějších modelů Audi, kterému dominují obrazovky. Design palubní desky se shoduje s tou v elektrické A6 e-tron, Q6 e-tron nebo spalovací A5 či Q5. Základem je digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 11,9 palce a 14,5“ dotykový centrální displej MMI. Na přání je možné mít vpředu ještě 10,9“ displej MMI pro spolujezdce, který je integrován do přístrojové desky. Systém běží na Googlu, ale s vlastní Audi grafikou. Fyzická tlačítka tady skoro neexistují. Ale povedlo se rozložení hlavní obrazovky s velkými dlaždicemi a ikonami zkratek po straně, stejně jako pevně umístěné prvky pro ovládání klimatizace. Úplně mi ale nevyhovuje šišatý volant s digitálními tlačítky, od kterých už třeba Volkswagen ustoupil a vrátil se k těm fyzickým.

Motorizace se pro různé země trochu liší, pro Česko je základem 2.0 TDI quattro s výkonem 150 kW a šestiválcový 3.0 TFSI quattro o výkonu 270 kW doplněné dvojicí plug-in hybridních motorizací 2.0 TFSI e-hybrid o kombinovaných výkonech 220 a 270 kW. Standardem je pohon všech kol a 7stupňová automatická převodovka. Koncem roku přibude další očekávaná motorizace, kterou Audi oficiálně sice nepotvrdilo, ale všichni tak nějak tuší, že půjde o šestiválcový diesel. Později se dají očekávat rovněž ale oficiálně nepotvrzené varianty S6 a RS6.
Na premiéře jsem měl možnost projet se i dieselovým čtyřválcem, který je solidním základem pro lidi, kterým nejde o dynamické výkony, ale chtějí reprezentativní a zároveň rodinné auto, jehož kladem bude nízká spotřeba. Výkon naopak poskytne testovaný benzínový šestiválec, který je díky 270 kW během jízdy naprosto suverénní, ale zároveň skvěle odhlučněný. Mezigeneračně se odhlučnění výrazně zlepšilo, a to jak od motoru, tak od kol i aerodynamického hluku.

Auto je s benzínovým šestiválcem lehké a obratné, za což vděčí také příplatkové natáčecí zadní nápravě. Nebude jezdit za 5-6 litrů jako diesel, ale oficiálně za 6,9-7,8 l/100 km. Během testovacího týdne jsem se držel kolem osmi litrů, což je vzhledem k objemu a výkonu motoru skvělý výsledek. Ve výkonech i v udržování spotřeby v rozumných mezích mu pomáhá mild-hybridní technologie MHEV plus. Její součástí jsou tři zásadní komponenty: 48V akumulátorová baterie, reverzní alternátor poháněný řemenem a generátor s funkcí pohonu s integrovanou výkonovou elektronikou. Úkolem reverzního alternátoru je spustit motor a dodávat elektrickou energii do sady akumulátorů o kapacitě 1,7 kWh. Generátor s funkcí pohonu umožňuje v některých situacích čistě elektrický pohyb vozu, podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem a při zpomalování získává zpět energii do baterie.
V nové generaci se ještě zlepšil jízdní komfort. Na testovaném voze byl příplatkový adaptivní vzduchový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Ten se ve sportovním režimu sníží o 10 mm, naopak je možné manuálně ho zvýšit až o 20 mm. Jízda s ním je naprosto bezchybná, komfortní a zároveň sportovní. Zvládne toho možná víc než nezkušený řidič za volantem. Kromě toho je samozřejmě možné zvolit i základní podvozek, který sám o sobě nebude špatný, má pětiprvkové zavěšení vpředu i vzadu. Další možností je sportovní podvozek s o 20 milimetrů nižší světlou výškou.
Celkové ovladatelnosti přidává ještě standardní pohon všech kol a na přání dodávané řízení všech kol. Při rychlosti do 60 km/h jsou zadní kola natáčena až o pět stupňů v opačném směru než přední kola. Průměr otáčení se tím zmenší až o jeden metr na 11,3 metru. Při střední a vyšší rychlosti jízdy jsou zadní kola natáčena ve stejném směru. Systém quattro pak během klidné jízdy preferuje přední nápravu pro snížení spotřeby, ale naopak dokáže poslat dozadu až 70% výkonu, když si to situace žádá. Dokoupit je možné i zadní sportovní diferenciál, který vektoruje výkon mezi levým a pravým kolem. Novinkou pro potlačení nedotáčivosti je i systém přibrzďování vnitřních kol v zatáčce.
Vstupní verze se čtyřválcovým vznětovým motorem o výkonu 150 kW stojí 1 716 900 korun včetně DPH. S třílitrovou zážehovou šestiválcovou jednotkou o výkonu 270 kW začínají ceny od 1 945 900 korun včetně DPH. Součástí sériové výbavy je již paket Tech a také prodloužená tovární záruka na 4 roky / 120 000 kilometrů. Paket Tech obsahuje mimo jiné 360° kamerový systém, 4-zónovou automatickou klimatizaci, přední LED Matrix světlomety plus s ostřikovači a zadní LED světla pro, automaticky zaclonitelná vnitřní i vnější zpětná zrcátka.
Martin Šidlák










Technické údaje: Audi A6 Avant quattro TFSI 270 kW
Cena od: 1 608 182 Kč (bez DPH)
Benzínový pohon
Maximální výkon: 270 kW / 5500-6300 ot.
Max. točivý moment: 550 Nm / 1700-4000 ot.
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 4,7 s
Kombinovaná spotřeba: 6,9-8,0 l/100 km
Emise CO2: 156-181 g/km
Délka/šířka/výška: 4999 / 1897 / 1472 mm
Rozvor: 2927 mm
Zavazadlový prostor: 503 l