BYD Seal 6 DM-i Touring: Super hybrid slibuje dojezd 1505 km na jedno nabití a jedno natankování

Český import čínské značky BYD uvedlo na český trh další model, tentokrát plug-in hybridní kombík BYD Seal 6 DM-i Touring. Slibuje fantastický dojezd díky nejmodernější technice, kterou sebevědomě nazývá super hybrid.
Před prázdninami představilo české zastoupení BYD plug-in hybridní sedan BYD Seal 5 DM-i a nyní následuje kombík se stejným typem pohonu BYD Seal 6 DM-i. Do „rodiny“ patří ještě SUV Seal U DM-i, kterého se už celosvětově prodalo víc než milion kusů.
Sátka na tento druh pohonu je celkem logická, protože plug-in hybrid Číňané umějí a také se na ně nevztahuje dodatečné vysoké evropské clo uvalené na elektromobily. Ale kromě pohonu nabídne novinka i velký kufr a cenu pod milion korun.

BYD Seal 6 DM-i měří 4840 mm na délku, 1875 mm na šířku a 1505 mm na výšku, což jej řadí do kategorie rodinných vozů, a má rozvor 2790 mm. Díky tomu nabízí větší prostor v kabině než většina hybridních kombi segmentu C. Zavazadlový prostor je pak 500 litrů po hranu zadních sedadel, 675 l po strop a až 1535 litrů po sklopení zadních sedadel.
BYD Seal 6 DM-i je založen na technologii Super Hybrid s DM (Dual Mode), která kombinuje výhody jízdy v elektromobilu – kultivovanost a okamžitou odezvu – s flexibilitou hybridního systému benzín-elektřina. Disponuje dvěma vysokorychlostními elektromotory s integrovanou řídicí jednotkou, baterie Blade Battery a benzínovým motorem Xiaoyun o objemu 1,5 litru s průlomovou tepelnou účinností 43 %.

BYD Seal 6 DM-i: Až 1505 km na jedno nabití a tankování
Pohon může fungovat dvěma odlišnými způsoby – EV, kdy jsou kola poháněna výhradně elektromotorem napájeným z baterie, a HEV, kdy benzinový motor dodává energii do baterie a elektromotoru přes měnič. V momentech, kdy je zapotřebí další výkon, může režim HEV přepnout ze sériového na paralelní, čímž se spojí potenciál benzínového motoru a elektromotoru.
Výsledkem je pohonná jednotka, která většinu času funguje jako elektromobil s dojezdem až 105 km na čistě elektrický pohon. Je ale možné přepnout do hybridního režimu nebo do něj auto přepne samo po vybití baterie na 25 procent. Na plné nabití a plnou nádrž benzínu slibuje výrobce dojedz až 1505 km.

Všechny verze modelu SEAL 6 DM-i zrychlují z 0 na 100 km/h za méně než devět sekund a dosahují maximální rychlosti 180 km/h. Kromě toho Super Hybrid s technologií DM využívá baterii Blade Battery k podpoře funkce Vehicle to Load (V2L), která může napájet externí zařízení – od přenosného grilu nebo vzduchového kompresoru až po kávovar – s výkonem až 3,3 kW.
Plug-in hybridní kombi BYD SEAL 6 DM-i Touring je na českém trhu nabízeno ve třech výbavových stupních, které již v základu zahrnují velmi bohatou výbavu. Boost startuje na ceně 943 000 Kč, varianta Comfort Lite je k dispozici za 1 084 000 Kč a vrcholná verze Comfort vychází na 1 109 000 Kč. Speciální lak karoserie na přání je za příplatek 28 000 Kč, který je stejný pro všechny výbavy.
Martin Šidlák, zdroj: BYD