Novinky BMW XM, M3 Touring a 7 ohromují výkonem

BMW XM

BMW díky své široké nabídce modelů i motorizací představuje novinky v rychlém sledu. Se třemi premiérami na českém trhu jsme se krátce seznámili. BMW XM je specifickým modelem divize M, BMW M3 Competition Touring pak brutálně silný kombík a BMW 750e xDrive elektrikou dopovaná ředitelská limuzína.

Výkon 653 koní, zrychlení z 0–100 km/h za 4,3 sekundy a spotřeba 1,5 litru na 100 kilometrů. To je BMW XM. První vysokovýkonný model s elektrifikovaným pohonem divize BMW M GmbH dosahuje kombinuje tyto hodnoty díky plug-in hybridnímu systému.

Pohonný systém M HYBRID v BMW XM tvoří nový zážehový motor V8 s technologií M TwinPower Turbo a elektromotor integrovaný do osmistupňové převodovky M Steptronic. Samozřejmostí je systém pohonu všech kol M xDrive. Autu s designem, který bude rozporuplné pocity umožňuje jízdu na čistě elektrický pohon do vzdálenosti až 82–88 km.

Nepřehlédnutelné SUV o zákazníky mít nouzi nebude. I přes to, že česká cenovka činí aktuálně 4 339 400 Kč. Původní kvóta pro Českou republiku byla 40 aut, a i když byla zvýšena na 80, pro letošní rok je už vyprodáno.

BMW XM

BMW M3 Competition Touring

Kombinace karoserie kombi se zavazadlovým prostorem 500 litrů a zážehový řadový 6válec s výkonem 375 kW/510 koní bude snem řady Čechů. Výkon přenáší 8stupňová převodovka M Steptronic na všechna čtyři kola. Hodnota zrychlení je 3,6 s.

Kromě specificky upraveného designu, sportovních sedadel, které pevně obejmou tělo hned po usednutí, až je obtížné z nich vystoupit, a výkonného motoru byla řada změn provedena i na podvozku. Karoserie je speciálně vyztužená a hmotnost rozložená mezi nápravy v ideálním poměru 50:50. M specifické provedení přední nápravy se dvěma spodními rameny a svislou pružicí a tlumicí vzpěrou zohledňuje i specifické požadavky spojené s pohonem všech kol.

Samozřejmostí je speciálně upravená geometrie přední nápravy a přesně pro daný model navržená charakteristika řízení. Hliníková ramena s kloubky, hliníková podélná ramena s nově vyvinutým uchycením, kované těhlice s na míru vyrobeným uchycením pružin a zvětšená ložiska vytvářejí na přední nápravě ideální kombinaci tuhosti a lehké konstrukce. Pětiprvková zadní náprava má specifické náboje kol a ramena.

BMW M3 Touring

BMW 750e xDrive

Naopak luxusním korábem silnic s maximálním důrazem na komfort je BMW řady 7. I ta je ale výkonná. Zejména ve zmíněné variantě 750e x Drive. Jde o plug-in hybrid, který spojuje zážehový řadový 6válec o objemu 3,0 litru, který dosahuje výkonu 230 kW/313 k a točivého momentu 450 Nm. Je spojen s elektromotorem a celá soustava dosahuje výkonu 360 kW/490 k a točivého momentu 700 Nm. Díky tomu nové BMW 750e xDrive zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. Díky baterii o kapacitě 18,7 kWh má auto deklarovaný čistě elektrický dojezd až 87 kilometrů. A díky tomu samozřejmě „elektrické“ značky.

BMW 7

Martin Šidlák