První z Neue Klasse je v Česku. BMW iX3 slibuje revoluční interiér i dlouhý elektrický dojezd

V Česku už má první desítky objednávek, ve světě kolem 10 tisíc. BMW iX3, první model z řady Neue Klasse, se slavnostně odhalil v české premiéře. Elektrické SUV slibuje nový vnější design, netradiční interiér s jednou obrazovkou přes celou šířku palubní desky, ale i dojezd přes 800 kilometrů.
První Neue Klasse – BMW 1800 – v 60. letech položila základy současného úspěchu BMW a vyvedlo ji z krize, kdy dokonce hrozilo, že značku koupí Mercedes. Současná Neue Klasse má symbolizovat velkou změnu u BMW, kterou symbolizuje nejen hodně jiný design, ale i použitá technika jak v interiéru, tak v oblasti pohonu.

Uvedení do prodeje v Česku je plánováno na březen 2026. Objednávky už je ale možné dělat u autorizovaných dealerů, a to na základní verzi iX3 50 xDrive, která má cenovku od 1 725 100 Kč včetně DPH. V příštím roce nabídku doplní i cenově dostupnější varianty.
BMW iX3 představuje nový designový jazyk BMW, který bude postupně zaveden v celé modelové řadě. U vozu o rozměrech: 4782 mm (délka) × 1895 mm (šířka) × 1635 mm (výška) byl kladen velký důraz na aerodynamiku – koeficient odporu vzduchu cx činí jen 0,24. Zavazadlový prostor má velikost 520 litrů, po sklopení zadních opěradel až 1750 litrů. Další úložný prostor o objemu 58 litrů je pod přední kapotou.

Na čelní masce zůstaly ledvinky BMW a dvojité světlomety, ovšem ve zcela novém pojetí odkazujícím na model Neue Klasse z 60. let. Velké změny jsou i v interiéru. BMW iX3 je prvním sériovým modelem, ve kterém se objevuje tzv. BMW Panoramic iDrive. Jeho základem je útlý displej Panoramic Vision, který promítá informace na celé čelní sklo (od sloupku A ke sloupku A). Střední a spolujezdcova část jsou přizpůsobitelné; klíčové informace o jízdě se zobrazují v zorném poli řidiče. Vedle volantu je pak velký centrální displej infotainmentu a vše doplňuje head-up displej.

Sériová výroba prvního modelu Neue Klasse bude probíhat v nové továrně BMW Group v Debrecínu (Maďarsko). Od podzimu 2025 bude z této linky sjíždět BMW iX3 50 xDrive (kombinovaná spotřeba elektřiny: 17,9–15,1 kWh/100 km; dojezd: 678–805 km) s výkonem 345 kW/469 k a elektrickým pohonem všech kol. Točivý moment je 645 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h lze zvládnout za 4,9 sekundy.

Baterie má využitelnou kapacitou 108,7 kWh a 800V architektura podporuje nabíjení výkonem až 400 kW. Díky tomu je možné získat dojezd až 372 kilometrů už za 10 minut. Nabití z 10 na 80 procent by pak mělo zabrat kolem 21 minut.
Martin Šidlák