emiseS nereálnými výsledky emisních testů nejsou spokojeni ani výrobci aut. Sdružení evropských výrobců automobilů ACEA požaduje, aby měření emisí a s nimi související spotřeby odpovídalo reálným podmínkám. Situaci by měl změnit nový měřící test, o kterém se jedná.

Sdružení evropských výrobců automobilů ACEA reagovalo na diskusi o měření emisí ve skutečném provozu, která se odehrála během plenárního zasedání Evropského parlamentu. „Urgentně potřebujeme novou testovací metodu k překlenutí mezi současným laboratorním měřením znečišťujících emisí, jak je definováno zákonem, a velice rozdílnými zkušenostmi ze silničních podmínek,“ řekl generální tajemník ACEA Erik Jonnaert. Sdružení se spolu s dalšími účastníky snaží přispět k záměru Evropské komise a členských států k vytvoření testu RDE (Real Driving Emissions), měřícího emise v reálném provozu.

Původní návrh měl při testování emisí v reálném provozu do roku 2020 dovolit překročení limitů až o 110 procent a poté v zatím neurčeném období o polovinu. Výbor evropského parlamentu pro životní prostředí však poslancům navrhl, aby tento plán vetovali, protože by to narušilo vymáhání stávajících norem EU. Jde totiž o peníze, za překročení emisních limitů platí výrobci automobilů do evropské kasy pokuty.

Automobilky chtějí změnu v emisních tesech co nejdříve. „Jakékoliv zpoždění ve změně legislativy ponechá málo času k zavedení potřebných změn a nakonec jen oddálí jejich přínos pro životní prostředí,“ prohlásil Jonnaert. Výrobci aut také potřebují obnovit důvěru svých zákazníků, kteří si pořídí jejich vůz s až pozoruhodně nízkou udávanou spotřebou a poté zjistí, že je klidně o třetinu žíznivější.

Čtěte také:

V Evropě se začíná dařit novým automobilům

Vloni se prodalo nejvíce aut v historii Česka

Rok 2016: co se chystá na řidiče