Renault Kadjar v poločase: upravený design a nové motory

V 50 zemích se ho za poslední tři roky prodalo 450 tisíc kusů. V tvrdé konkurenci kompaktních SUV dostal Renault Kadjar facelift kapoty i motorů.

 

Přepracována byla přední i zadní maska, aby se vůz opticky rozšířil. Faceliftovaná verze je od té předchozí jasně identifikovatelná díky světelnému podpisu ve tvaru písmene „C“. LED směrovky byly integrovány do denních světel. S technologií LED Pure Vision (standard od úrovně Intens) se nově pojí i LED mlhovky, spotřeba energie je šestkrát menší ve srovnání s halogenovými žárovkami.

Další fotky aut na Instagramu

Kadjar dostal nový benzinový čtyřválcový motor 1,3 TCe, který byl poprvé použit u modelové řady SCENIC a následně nabídnut u modelů CAPTUR a modelové řady MEGANE. Tato jednotka byla vyvinuta ve spolupráci s koncernem Daimler. Je vybavena filtrem pevných částic (GPF), jehož úkolem je redukce pevných částic výfukových plynů prostřednictvím jejich zachytávání v mikroporézní buničinové konstrukci filtru. Motor je k dispozici ve třech verzích: 103 kW s manuální a 117 s manuální nebo 7stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou.
Modernizované naftové motory jsou vybaveny systémem selektivní katalytické redukce (SCR), která se považuje za nejúčinnější ze systému následného zpracování oxidů dusíku (NOx). Blue dCi 115 (85 kW) ve srovnání s předchozí generací nabízí výkon vyšší o 5 koní a točivý moment o 10 Nm. Poskytuje úspornost, tichý chod a dostatečný výkon. Funkce Overboost nabízí dalších 5 koní a 25Nm (260 Nm). Později se nabídka rozčíří ještě o úplně nový naftový agergát o objemu 1,7 litru – Blue dCi 150. Je vybaven manuální převodovkou a bude se nabízet výhradně s pohonem 4×4.
Kromě pohonu 4×4 je pro v nabídce i verze 4×2, pro ni je ale nově k dispozici za příplatek systém řízení trakce Extended Grip. Tento protiskluzový systém u pneumatik „Mud and Snow (bláto a sníh)“ optimalizuje pohyblivost vozidla a usnadňuje pohyb na bahnitých, zasněžených a písčitých cestách. Tři režimy jsou volitelné pomocí otočného ovladače na centrální konzoli za řadící pákou:
Silnice: základní režim, kolo, které začne prokluzovat je zabrzděno a točivý moment nasměrován ke kolu na druhé straně. Díky tomu je poskytováno maximum přilnavosti.
Nezpevněný podklad: trakce je pod kontrolou systému Extended Grip. Ten umožní kolu s horší trakcí otáčet se, ale stále omezuje jeho rychlost. Pneumatiky M+S hrají zásadní roli při odvádění písku, hlíny a čerstvého sněhu.
Expert: Systém umožní řidiči plně ovládat točivý moment motoru přenášený na kola pomoci dávkování plynu a citlivé akcelerace.
Na českém trhu je auto k dispozici za cenu od 529 900 Kč ve výbavě ZEN, která obsahuje mimo jiné zadní parkovací senzory, poloautomatickou parkovací brzdu, volant potažený kůží, hands-free kartu Renault nebo disky kol z lehkých slitin 17″. Při výkupu stávajícího vozu nabízí Renault slevu 40 000 Kč.

Martin Šidlák