5 na 5 – Souboj na ostří nože

Který z pětice nominovaných modelů nižší střední třídy je nejlepším firemním autem? A obstojí Škoda Scala v možná trochu nerovném souboji proti novinkám segmentu v podobě SEATu Leon, VW Golf, moderního XCeedu či stálici Fordu Focus? Tentokrát nebudeme o vítězi rozhodovat my sami, ale vybraní zástupci z řad firem a především vy sami. Který z vyjmenovaných modelů je ten váš TOP?


SEZNAM KAPITOL:


Jak naši zástupci hodnotili?


Jiří Linder

Správce autoparku, Seznam.cz

V dnešním srovnání u mě vítězí SEAT Leon. Má moderní desing, působí novějším dojmem ale je to stále nezaměnitelný leon, který jsme měl vždy rád. V interiéru je na první pohled změna v řadící páce automatické převodovky, je zde již pouze malý ovladač stejně jako u jiných koncernových aut. Luxusně v interiéru působí světelná linka která vede přes palubní desku a přední dveře. Za volantem je pak dostatek místa jen středová konzola by nemusela být tak mohutná, jsou v ní navíc odkládací prostory. Na zadních sedadlech je překvapivě velké místo pro nohy. Chválím zavazadlový prostor s dobrým přístupem a s dostatkem prostoru. Testovaný motor je velmi tichý a ve spojení s automatickou převodovkou byla jízda příjemná. Auto je živé v městském provozu. Na dálnici v rozumném režimu jízdy auto vykazovalo nízkou spotřebu paliva. Za Leon se v mém hodnocení umístily modely XCeed, Scala a Focus, kterým dávám shodně dvojku. Na poslední místo řadím VW Golf. Ten má ode mne za tři.

PODROBNÉ HODNOCENÍ VŠECH VOZIDEL NALEZNETE ZDE


Jan Vokoun

Field Sales Manager, Nestlé Česko

Pro mě je vítězem klání Kia XCeed. Sice to nebyla láska na první pohled, jde spíše o delší namlouvání a nakonec sňatek z rozumu. Každopádně je to pro mě největší překvapení celého testu a dlouhodobé používání tohohle auta si dovedu představit ze všech nejvíce. Naftová jednašestka jezdila skvěle a když jsme zkusili akceleraci z 100 km/h na 130 km/h, překvapivě nechala za sebou i dvoulitrového superba. I při velmi živé jízdě, kterou jsem Kie dopřál, nebyla spotřeba ani jednou vyšší než 6 litrů na 100 km. S Kiou jsme se opravdu spřátelili – je to auto jak do firmy, tak domů a ostudu rozhodně neudělá. Na druhém místě je u mne VW Golf, třetí shodně Ford Focus a Škoda Scala a na posledním místě SEAT Leon.

PODROBNÉ HODNOCENÍ VŠECH VOZIDEL NALEZNETE ZDE


Pavel Šikýř

P A L U X C.S. spol. s r.o.

Za mne je jasným vítězem testu Ford Focus. Za těch pár dní jsme si na sebe zvykli a při loučení pro mne bylo opravdu smutné.  Focus mne jako auto vyloženě nadchl. Nejenže v modré barvě Desert Island parádně vypadá, ale vyloženě famózní motor v kombinaci s prvotřídním podvozkem činí jízdu opravdu zábavnou. Je to auto, u kterého jsem se každé ráno těšil, až do něho nasednu a někam si spolu vyjedeme. O Fordech jsem vždycky slýchával, že je radost je řídit. Ale teprve v testu jsem plně pochopil, co to znamená. Na druhé místo řadím shodně Škodu Scala a SEAT Leon, jen o něco málo za nimi je VW Golf. Nejméně z celé pětice na mne zapůsobila Kia XCeed, které uděluji nepopulární čtyřku.

PODROBNÉ HODNOCENÍ VŠECH VOZIDEL NALEZNETE ZDE


Norbert Hlaváček

Starosta obce Jenštejn

Všechny zapůjčené vozy v testu 5 na 5 jsem testoval opravdu intenzivně. Velmi mě překvapily modely s mildhybridním pohonem, se kterými jsem doposavad neměl tu čest. Stejně tak jsem se poprvé setkal s řadou moderních technologií jako je adaptivní tempomat či udržování vozu v jízdním pruhu. Byla to zajímavá zkušenost, veskrze na mne ale příliš nezapůsobily. Přiznávám, s velkým ohledem na můj řidičský styl. Co mne překvapilo je to, že moje jízda a průměrná spotřeba za několik set najetých kilometrech po dálnicích, ale i po městech či okresních silnicích nebyla nijak nízká. U všech vozů se pohybovala kolem 6-6,3 l na 100 km. Ano, občas jsem měl ve vozech nastaven „sportovní“ režim, jsem řidič, který jezdí svižně, ale nikoliv agresivně a většinu kilometrů jsem najel s plně naloženým vozem. Obecně lze říci, že naprosto všechny testované vozy fungovaly bez závad, netrvalo dlouho, aby si člověk zvykl na jejich řízení nebo si zapnul či vypnul spoustu asistenčních systémů. Vítězem je pro mě Škoda Scala. Nejsem vůbec to, čemu se říká patriot z pohledu původu aut a to, že je Škoda Scala česká značka mne nijak neovlivnilo v mém hodnocení. Přesto tento vůz zaslouží za mě bez diskuse naprosté absolutorium. Dávám jí jedničku s hvězdičkou. Bavil mě i SEAT leon, který posunuju na druhé místo, ale jedničku si také zaslouží. Další v pořadí je u mne Ford Focus a Kia XCeed, na posledním místě je VW Golf.

PODROBNÉ HODNOCENÍ VŠECH VOZIDEL NALEZNETE ZDE


Tomáš Tůma

Živnostník

Bylo zajímavé zažít přímé srovnání těchto pěti aut. Jde o moderní vozy, mezi kterými jsou jen malé rozdíly. Tím spíše mezi těmi nejlepšími a proto neumím vybrat to nejlepší. Na první dvě místa proto umisťuji Ford Focus a Škodu Scala. Oba vozy ode mne mají za jedna. Jízda s fokusem byla skutečně zábavná. Z auta je cítit elán, dynamika a entuziazmus. Nemám tomuto autu co vytknout, snad jen na můj vkus přecitlivělé řízeni, ale jde spíše o zvyk. Podobně na tom je i Scala, které je jen těžko co vytknout, ať už jde o dynamiku motoru, brzdy, citlivost řízení, zpracování interiéru, nastavení podvozku a tak dále. Samozřejmě včetně designu! Všechno dávalo smysl a musím uznat, že mne Scala mile překvapila. Jen o něco málo hůř v mém vnímání na tom byla Kia XCeed a SEAT Leon, na posledním místě je u mě VW Golf.

PODROBNÉ HODNOCENÍ VŠECH VOZIDEL NALEZNETE ZDE


-> POKRAČOVÁNÍ ČLÁNKU – FINÁLNÍ HODNOCENÍ A HLASOVÁNÍ VEŘEJNOSTI