5 na 5 – Souboj na ostří nože

Který z pětice nominovaných modelů nižší střední třídy je nejlepším firemním autem? A obstojí Škoda Scala v možná trochu nerovném souboji proti novinkám segmentu v podobě SEATu Leon, VW Golf, moderního XCeedu či stálici Fordu Focus? Tentokrát nebudeme o vítězi rozhodovat my sami, ale vybraní zástupci z řad firem a především vy sami. Který z vyjmenovaných modelů je ten váš TOP?


SEZNAM KAPITOL:


HODNOCENÍ ODBORNÍKŮ

Tomáš Tůma, živnostník

SEAT Leon

Leon je překvapivě příjemné dynamické auto s velmi mladistvým vzhledem i duchem. Některé inovativní prvky mne zaujaly, zejména pak zajímavě řešená indikace varování přítomnosti vozidla ve vedlejším pruhu zábavně zakomponovaná do interiérového osvětlení. Je to esteticky příjemné, praktické a bezpečné řešení. Jízdní vlastnosti a design jsou výtečné. Ať už jde o řízení, nebo chování podvozku. Tohle auto je radost řídit. Jediné, co bych leonu vytknul, jsou na můj vkus absence zbytečně nahrazovaných klasických ovládačů těmi dotykovými, což vůz podle mého gusta do jisté míry odosobňuje. Pomalu se na to zvyká, ale je fakt, že v leonu vše působí tak nějak moderně a vkusně. Celkový dojem z auta je výborný a dávám mu proto známku 1. Abych o odlišil od zbytku, jen s malinkým mínusem.

Škoda Scala

Tomuto autu popravdě nemám moc co vytknout. Ať už se jedná o dynamiku motoru, brzdy, citlivost řízení, zpracování interiéru, kvalitu použitých materiálu nebo nastavení podvozku. A to včetně designu, všechno to prostě dává smysl a musím uznat, že mne scala mile překvapila. Co mne pravdu zaujalo, byla panoramatická střecha. Jedním slovem krásná. Je s podivem, s jakou konkurencí se scala zvládne vypořádat. Proto hodnotím jednoznačně za 1.

VW Golf

Dojmy z tohoto vozu a jeho jízdní vlastnosti jsou výborné. Přesně takové, jak by je člověk od poslední generace golfu a časem ověřené a etablované automobilky, jakou VW bezesporu je, očekával. Automobil je precizně a kvalitně vyrobený a v tomto ohledu není novému golfu co vytknout. Jízda je klidná a kultivovaná. Co není úplně mým šálkem kávy je odklon od klasických ovládací prvků, jako jsou tlačítka nebo kaplička s budíky a jejich nahrazení bezdotykovými ovládacími prvky a dotykovými displeji Tato technologie dle mého názoru automobil odosobňuje a činí ho do jisté míry sterilním. Ale jak píšu, jde o můj osobní dojem. Jinak jsem byl celkově s vozidlem spokojen a hodnotím ho známkou 2.

Kia XCeed

Ceed je auto, které se už po několika generacích etablovalo na našem trhu, a nutno podotknout, že právem. XCeed na něho solidně navazuje a nabízí ještě něco navíc. Auto je přesné v řízení, s citlivými ale dostatečně silnými brzdami a s optimálně nastaveným podvozkem. Auto je hezké a dynamické. Jediná moje výtka by směřovala ke kvalitě použitých materiálů. Zejména u přístrojové desky. Jinak jsem byl s autem velmi spokojený a dávám mu v hodnocení znovu 1 s malým „fousem“.

Ford Focus

Jízda s tímto autem byla skutečně zábavná. Z  focusu je cítit elán, dynamika a entuziazmus. Ford se velmi dobře řídí a má rád i svižnější tempo. Navíc má velmi pohodlný podvozek a je uvnitř dostatečně prostorný. Nemám tomuto autu co vytknout, snad jen na můj vkus přecitlivělé řízeni, ale jde spíše o zvyk. Auto hodnotím známkou 1.

-> ZPĚT NA PŘEDCHOZÍ HODNOCENÍ