Čím menší kola, tím větší dojezd: Renault Zoe se představil v nové generaci

Renault uvedl na český trh třetí generaci elektrického modelu Zoe. Nabízí dojezd téměř 400 kilometrů, ale záleží na tom, jak velká zvolíte kola.

 

Pokud nepočítáme elektrickou Škodu Citigo, na kterém údajně automobilka prodělává kolem 250 000 Kč na každém prodaném voze, bude třetí generace Renaultu Zoe patřit mezi nejlevnější elektromobily na českém trhu. I tak ale jeho cena začíná na částce 695 000 Kč.

Čtěte také: Elektrický jazykolam: Nová elektrická Škodovka dostane jméno Enyaq

Zoe je nejběžnějším elektromobilem na evropském trhu, prodáno ho bylo už 200 000 tisíc kusů. Jeho třetí generace zvenku připomíná spíše facelift, protože na karoserii žádné radikální změny nejsou, ovšem uvnitř jsou změny podstatné.  V kabině došlo k výrazné modernizaci v provedení i použitých materiálech. Dominantou je 10palcový přístrojový štít, který je součástí už základní výbavy, a dotyková multimediální obrazovka o úhlopříčce 9,3 palce orientovaná na výšku. Novinkou je i kompaktní páčka voliče jízdních režimů shift-by-wire. Výrobce slibuje, že se zapracovalo i na odhlučnění, vůz dostal třeba nové akustické čelní sklo.

Čtěte také: Daimler oseká dividendu, potřebuje investovat do elektromobilů

Renault nabízí pro Zoe dvě motorizace: motor 80 kW (R110) byl uveden v předchozí generaci, který doplňuje jeho nová varianta 100 kW (R135). Ta nabízí konečně důstojný, i když pro městské auto nikoli přehnaný výkon. Má točivý moment 245 Nm, jenž umožňuje zrychlit z 80 na 120 km/h pouze za 7,1 sekund, to je o 2,2 sekund lepší než s motorem R110. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,5 sekundy.
Nová baterie disponuje vyšší kapacitou 52 kWh, aniž by došlo k omezení velikosti zavazadlového prostoru, ten má stále 338 litrů. Vůz tak má dojezd až 395 kilometrů podle režimu WLTP. Záleží ovšem na tom, jaká zvolíte kola. Uvedená hodnota platí pro základní 15palcová. Pokud si v ceníku výbavy zakliknete 17palcová, zkrátí to dojezd na zhruba 360 kilometrů. Pro domácí nabíjení bude ale nutný wallbox 11 kW, s kterým auto dobijete za 2 hodiny na dojezd 120 kilometrů, do plné kapacity přes noc.

Martin Šidlák