Nové dvoudveřové BMW řady 4 Coupé vstupuje do závěrečné fáze dynamických testů. Poté, co se jízdní vlastnosti ladily v zimním testovacím centru ve švédském Arjeplogu, testovacím středisku BMW Group ve francouzském Miramas, na Severní smyčce okruhu Nürburgring a dalších závodních tratích, budou nyní inženýři ladit poslední detaily řešení podvozků na okresních silnicích a dálnicích v okolí mnichovského vývojového a inovačního centra společnosti BMW Group (FIZ).

Stejně jako celková koncepce a design, také technika podvozku BMW řady 4 Coupé je nyní vzdálená ostatním modelům více než kdy předtím. Rozměry, aerodynamické vlastnosti a rozložení hmotnosti dvoudveřového vozu poskytují ideální základ pro naladění podvozku, neomylně zaměřeného na vzrušující dynamický výkon. Přímé srovnání s novým BMW řady 3 Sedan obzvláště zřetelně ukazuje na unikátní charakter nového modelu. Například působivý součinitel odporu vzduchu verze sedan je v případě kupé nižší o dalších 0,015. Nové BMW řady 4 Coupé je navíc o 57 milimetrů nižší než jeho čtyřdveřový sourozenec a jeho těžiště je tak o 21 milimetrů blíže k silnici.
Tým vývojářů nového BMW řady 4 Coupé připravil také specifické řešení podvozku i jeho uložení v karoserii. Výsledky jejich práce posunou nový dvoudveřový model v oblasti sportovních vlastností a zážitků z jízdy přímo na vrchol segmentu. Přední náprava s oddělenými spodními rameny a svislými otočnými pružicími vzpěrami a zadní pětiprvkové zavěšení zajišťují, že dynamické výkony nijak neomezují jízdní komfort při každodenním používání a na dlouhých cestách. Progresivní tlumiče, které si svoji premiéru odbyly v novém BMW řady 3 Sedan a mění svoji charakteristiku podle míry svého stlačení, resp. roztažení, byly naladěny pro ještě sportovnější jízdu. Vzpěry v motorovém prostoru vedoucí od horního uložení tlumičů k přední části vozu a zesílená přepážka mezi motorem a kabinou optimalizují přesnost řízení a jeho odezvu, zatímco výztuhy zadní nápravy zvyšují její tuhost pro lepší směrovou stabilitu a boční zrychlení.

Vrcholem nabídky nyní bude M model v podobě nového BMW M440i xDrive Coupé. Pohánět ho bude výkonný řadový šestiválec s maximálním výkonem 275 kW/374 k a mild hybridní technologií s 48V startér-generátorem a druhou baterií, která motoru pomůže při plném zatížení a bude s ním spolupracovat jako jeden celek. Hlavním přínosem je kromě lepší hospodárnosti také razantnější nástup výkonu při prudkém sešlápnutí plynového pedálu. Dalších 8 kW/11 k navíc, generovaných nástupem elektromotoru, dále zlepšuje bleskové zrychlení z nulové rychlosti i pružné zrychlení. Ohromující nástup výkonu, jedinečná koncepce a pro tento model specificky naladěný podvozek společně propůjčují BMW M440i xDrive Coupé vynikající sportovní jízdní vlastnosti. S využitím zkušeností ze závodních okruhů divize BMW M GmbH byly různé prvky propojeny do jednoho mimořádně ovladatelného, přesného a vyváženého celku.