Další velké SUV přichází na český trh: Toyota uvede Highlander

Největší hybridní SUV této značky se poprvé v historii začne prodávat v západní Evropě, včetně České republiky. Na trh přijde počátkem roku 2021.

Vůz bude nabízený výhradně s plně hybridní soustavou pohonu. Highlander Hybrid s karoserií o délce 4 950 mm a nepřehlédnutelnými 20″ koly z lehkých slitin kombinuje elegantní, dynamický a rafinovaný styl luxusního městského SUV s pevností, výkonem a odolností robustního a všestranného pohonu AWD.
Interiér byl navržen tak, aby nabídl praktičnost, odolnost a všestrannost očekávanou od sedmimístného SUV, se zárukou pohodlí a luxusu pro pobyt celé posádky. Highlander Hybrid nabízí 7 plnohodnotných míst – díky možnosti posouvání druhé řady v rozsahu 180 mm najde dvojice dospělých pasažérů dost místa i ve třetí řadě a může se též těšit na snadné nastupování a vystupování.

auto, Ferrari, Pixabay
Čtete také

Firemní Bentley či Ferrari mají v Česku hlavně realitky, ale i veterina

Firemní Ferrari? Ne, raději spravedlivé daně. Pod tímto heslem rozjeli nedávno Piráti kampaň proti luxusním vozům evidovaným na firmy. Kolik…

Elektricky ovládané páté dveře se senzorem mávnutí nohou pod nárazníkem ukrývají zavazadlový prostor o objemu 658 litrů, při využití prostoru pod podlahou a sklopení opěradel druhé a třetí řady se místo pro náklad zvětší až na maximálních 1 909 litrů.
Čtvrtá generace plně hybridní soustavy pohonu Toyoty Highlander spojuje benzínový motor 2,5 litru s Atkinsonovým cyklem s předním a zadním elektromotorem (díky zadnímu elektromotoru disponuje SUV pohonem AWD-i – zkr. All Wheel Drive-intelligent) a výkonnou systémovou baterií typu NiMH pod druhou řadou sedadel.
Celkový systémový výkon 244 k v kombinaci s emisemi CO2 pouhých 146 g/km a spotřebou 6,6 l/100 km (podle cyklu WLTP), resp. 117 g/km a 5,2 l/100 km (korel. hodnota podle NEDC) přináší v daném segmentu nejlepší poměr výkonu a emisí CO2.
Prostřednictvím přepínače Drive Mode Select může řidič navolit požadovaný jízdní režim (ECO, NORMAL, SPORT nebo TRAIL). Všechny čtyři režimy lze použít i v době, kdy se vůz pohybuje v čistě elektrickém režimu EV (zapíná se samostatně).

Zdroj: Toyota