Kia chce mít do pár let 11 elektrických modelů

elektromobily

Společnost Kia Motors poodhalila plány své globální obchodní strategie v oblasti elektromobilů a nastínila fakta o několika budoucích vyhrazených elektromobilech s akumulátorovým pohonem.

Značka v souladu se svým strategickým ‚Plánem S‘, zveřejněným počátkem roku 2020, plánuje do roku 2025 rozšířit svoji nabídku vozů typu BEV (s akumulátorovým pohonem) až na 11 různých modelů včetně těch současných. Kia dále usiluje o to, aby ve stejném období tvořily akumulátorové elektromobily 20 procent celkových prodejů značky na vyspělých trzích (vč. Koreje, Severní Ameriky a Evropy). Sedm nových akumulátorových elektromobilů, jejichž odhalení dnes Kia nastínila, se na trhu objeví do roku 2027.

ojeté auto, podval, Kodiaq, Carvago
Čtete také

Ojetina z Německa už není tou nejlepší volbou. Lépe pořídíte ve Švédsku nebo Rumunsku

Ojetina z Německa = dobrá ojetina. Tak to už prý podle společnosti Carvago neplatí. Za dva roky působení na trhu společnost prověřila více než třicet tisíc aut z Německa a radí, kterým regionům se vyhnout.

První z těchto elektromobilů s kódovým označením CV bude odhalen v roce 2021 jako vůbec první vyhrazený vůz typu BEV, určený pro řadu různých světových trhů. Bude zhmotňovat přístup značky k inovacím a změnám, jakožto i nový designový směr, který poukazuje na přechod značky Kia k obchodní strategii postavené na elektromobilech. Nová designová filozofie Kia vyjadřuje atributy pokroku, různorodosti a bohaté směsice kontrastních prvků.

Kia inovuje postupy plánování, vývoje a výroby vozidel tak, aby aktivně odrážela různorodé potřeby zákazníků již od fáze produktového plánování. Kia má v úmyslu reagovat na poptávku trhu nabízením různorodých typů produktů, ať již se jedná o modely vhodné do městských center, pro překonávání dlouhých vzdáleností nebo sportovní jízdu. Kia dále nasazením své nové globální podvozkové platformy E-GMP (Electric-Global Modular Platform) bude schopna nabízet vozidla pyšnící se nejprostornější kabinou v příslušné třídě.

Kia Motors rovněž hledá cesty k inovování postupů prodeje elektromobilů. Značka zkoumá možnosti vytváření předplacených služeb, které by zákazníkům zpřístupnily různorodé možnosti nákupu, jakožto i programy leasingu nebo pronájmu akumulátorů pro elektromobily a další podnikatelské aktivity se zaměřením na ‚druhý život‘ akumulátorů.

Kia Motors kromě toho plánuje rozšiřovat svoji globální infrastrukturu poprodejních služeb pro elektromobily. Do roku 2030 chce Kia zvýšit počet vyhrazených servisních stání pro elektromobily v Koreji na 1200. Na dalších trzích po celém světě Kia do konce letošního roku zvýší počet servisních stání pro elektromobily na 600, resp. do roku 2023 na více než 2000. Kia rovněž plánuje rozvíjet své vlastní programy školení specialistů na údržbu elektromobilů.

Zdroj: KIA