Zavřené autobazary způsobují problémy i firemním flotilám

ojetá auta

Zavřené autobazary nezpůsobily problémy pouze zákazníkům, kteří tam chtěli koupit nebo prodat automobil, ale způsobilo nemalé potíže i tam, kde by je na první pohled nikdo nečekal. Totiž u firem, které potřebují obnovit svoje automobilové fleety. Vyplývá to ze zjištění Asociace autobazarů APPAA, která eviduje několik případů, kdy se firmy s vozovými parky dostávají do potíží kvůli nemožnosti starší vozy prodat.

„Blíží se konec roku a mnoho firem v tuto dobu přemýšlí o prodeji svého vozového parku a nákupu nového“, říká Petr Přikryl z Asociace autobazarů APPAA. Podle něj má mnoho firem spočítané nákladové kalkulace právě do konce roku, kdy svoje vozy nabízejí autobazarům k prodeji. To ale nyní mohou velice obtížně, a proto většinu prodejů odkládají. To jim ale způsobuje další náklady, například na další servisní prohlídky, výměny olejů, pneumatik, atd…

Hyundai i10, auto, malé
Čtete také

Hyundai i10 po modernizaci zdražil, ale stále je nejlevnějším autem na trhu

Hyundai i10 se začal prodávat v modernizované verzi. Přestože jeho startovní cena stoupla z 259 900 Kč na 279 990 Kč, zůstal nejlevnějším pětidveřovým pětimístným…

„Ročně tímto způsobem vykupujeme více než 3000 vozidel,“ říká Filip Kučera ze společnosti Auto ESA, která se fleetovými výkupy zabývá. Jeho slova potvrzuje i Pavel Mařinec ze společnosti MAMA CAR a.s., která od firem vykoupí stovky vozů ročně: „Výkupy od firem jsou zajímavým zdrojem kvalitních vozů s českým původem, na které se naše společnost specializuje především,“ říká Mařinec.

Podle Petra Přikryla se tak mnoho firem může dostat do finančních potíží. Nejen proto, že je utlumená ekonomika a příjmy většiny firem výrazně poklesly, ale také proto, že s vícenáklady, které jsou spojené s delším držením staršího vozového parku, prostě nepočítaly. „Máme informace, že v některých případech mohou takové náklady dosáhnout až stovek tisíc,“ říká Přikryl, který ale zároveň varuje: „Je možné, že kvůli vyšším nákladům některé firmy servisní úkony prostě odloží nebo úplně zanedbají. Vozy tak budou v době prodeje v horší kondici a servisní náklady ponese nový majitel.“ Podle Přikryla je velmi žádoucí aby se prodejny ojetých vozidel co nejdříve otevřely a aby bylo, samozřejmě za dodržení přísných hygienických pravidel, všem umožněno vozy nejen kupovat, ale také prodávat. APPAA chápe a podporuje kroky, které byla vláda nucena učinit pro ochranu zdraví obyvatel České Republiky a připravila proto pro prodejce jakési desatero bezpečného prodeje, které svým členům již distribuovala v minulých dnech.

„V současnosti máme již připravena všechna bezpečnostní opatření, tak abychom po rozvolnění a po otevření našich provozoven byly schopni uspokojit poptávku zákazníků. Věříme, že k další vlně rozvolnění dojde v řádech několika dnů,“ doplňuje Kučera z Auto ESA.

Zdroj: APPAA