Nová Škoda Fabia nabídne 65, ale i 150 koní

auto, maskované, škoda fabia

Jak se blíží premiéra čtvrté generace modelu Škoda Fabia, automobilka odhaluje víc informací. Vyplývá s nich, že nová Škoda Fabia bude větší a dostane širší paletu pohonných jednotek. Jejich výkonové spektrum sahá od 48 kW (65 k) do 110 kW (150 k).

Příď nového vozu Fabia budou zdobit ostře řezané přední světlomety zasahující do masky chladiče. Již základní verze světlometů využívá moderní LED technologii. Na přání jsou k dispozici také full LED přední světlomety s rozsáhlými funkcemi. Full LED verze je k dispozici na přání také pro zadní světla, která zdobí krystalické prvky typické pro modely značky Škoda.

Šíři interiéru má podtrhnout symetrická přístrojová deska se samostatně stojící centrální obrazovkou a horizontální dekorační lišty v různých barvách v závislosti na výbavovém stupni. Nová Škoda Fabia také poprvé nabízí virtuální kokpit. Při uvedení na trh budou k dispozici tradiční výbavové stupně Active, Ambition a Style, které však přinesou nové barvy a materiály.

MG5 Elektric, elektromobil, elektrický kombík
Čtete také

„Čínské“ elektromobily se zatím v registracích drží nízko. Vede Tesla

Zatímco na evropském trhu je každý pátý elektromobil čínský, v České republice se čínské elektromobily zatím drží v registracích nízko, píše ve své zprávě Sdružení automobilového průmyslu.

Vliv platformy MQB A0 na proporce se odráží také v nových rozměrech modelu Fabia. Přes nárůst rozměrů se konstruktérům podařilo téměř udržet hmotnost třetí generace. Nová Škoda Fabia je 4107 mm dlouhá, 1780 mm široká, 1460 mm vysoká, rozvor má hodnot 2564 mm a objem zavazadlového prostoru je 380 litrů.

Nová Škoda Fabia dostane pětici benzinových motorů o výkonu od 48 kW do 110 kW. Většina z nich také nabízí kombinovanou spotřebu zhruba 5 l/100 km v režimu WLTP. V kombinaci s na přání dostupnou 50l nádrží místo standardně nabízené 40l nádrže tak činí dojezd více než 950 km. Novým základním motorem je tříválcový motor 1,0 MPI o výkonu 48 kW (65 k). V porovnání s předchozím modelem vzrostl výkon o 4 kW (5 k). K přenosu hnací síly na přední kola slouží nová pětistupňová manuální převodovka. Stejnou převodovku nabízí také druhý motor MPI o výkonu 59 kW (80 k).

Motor 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) nabízí pětistupňovou manuální převodovku. Silnější verze o výkonu 81 kW (110 k) se pojí s šestistupňovou manuální převodovkou. Nová Škoda Fabia nabízí novou vrcholnou motorizaci. Čtyřválcový motor 1,5 TSI má výkon 110 kW (150 k) a je standardně vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tento motor, který využívají také ostatní modely Škoda, je vybaven aktivním řízením válců ACT.

Zdroj: Škoda Auto