Emisní limity výrazně obmění produktovou paletu značky Dacia. Postupně z ní zmizí modely Dokker a Lodgy, zato ještě letos se v Česku představí první elektromobil Dacia.

Renault je loňskou evropskou jedničkou v prodeji elektromobilů, se 116 tisíc prodanými vozy těsně překonala Volkswagen (115 tisíc) i Teslu (98 tisíc). Teď se chystá na trh vstoupit i první elektromobil značky Dacia. Není to ale jediná změna související s emise, která v dohledné době značku čeká.

Dacia v Evropě loni prodala 385 tisíc vozů, a její modelo Sandero se už počtvrté stal nejprodávanějším vozem nefiremním zákazníkům. Víc jak 25 procent aut mělo pod kapotou pohon na LPG. I v Česku se přes loňský propad o 34 procent drží Dacia v první šestce nejprodávanějších značek.

Dacia, auto, elektromobil
ČTĚTE TAKÉ:  Elektrický Duster odhalen: Dacia Spring bude nejdostupnější na trhu

Teď ji ale čekají velké změny. Kvůli emisím musela řada automobilek loni uměla brzdit prodej dodávek a v případě Dacie to rovnou znamená, že modely Dokker a 7místné MPV Lodgy už nedostanou nástupce. “Tak vysoké a tak lehké auto je z důvodu emisních norem nevýhodné, proto už si osobní vůz s takovým typem karoserie výrobci kvůli emisím nemůžou dovolit,“ potvrdil ředitel českého zastoupení značek Renault a Dacia Zdeněk Grunt. Oba modely byly přitom v Česku velmi populární. Budou je muset nahradit modely Renault, už letos například vstoupí na trh malá dodávka Epress Van.

Dacia ale chystá i vlastní novinky. Ještě na jaře by to měla být nová Dacia Logan v podobě sedanu. V létě potom přijde lehký facelift, tzv. druhá fáze modelu Dacia Duster. V závěru roku pak Dacia uvede model Spring, nejlevnější elektromobil na evropském trhu.

Martin Šidlák