Po čtyřech letech přichází modernizace největšího SUV mladoboleslavské automobilky. Nová Škoda Kodiaq doznala především úprav na přední masce. Vrcholný model Kodiaq RS navíc dostal i nový, výkonnější motor TSI. Ten bude silnější než předchozí dieselový.

Nová Škoda Kodiaq má nový vzhled přední masky. Ve výbavových stupních Ambition a Style je součástí předního a zadního nárazníku lišta hliníkového vzhledu, která dodává vozu offroadový charakter stejně jako nová příď se zvýšenou kapotou motoru a novou, vzpřímenější maskou chladiče. Součástí standardní výbavy jsou full LED přední světlomety. Poprvé nová Škoda Kodiaq nabízí Matrix-LED přední světlomety. Výrazný a sportovní design podtrhují nová kola z lehké slitiny o průměru až 20″. Speciální aero kola, nový přední a zadní nárazník a nový černě lakovaný střešní spoiler s finlety po stranách snižují odpor vzduchu. Kodiaq RS má nyní specifický přední nárazník s dynamickým designem.

ČTĚTE TAKÉ:  Test Škoda Kodiaq RS: Nejlepší rozloučení s dieselem

Nová Škoda Kodiaq poprvé nabízí elektricky nastavitelná Top ergonomická přední sedadla s potahem z perforované kůže, ventilací a masážní funkcí, která jsou součástí komfort paketu Top. Pro výbavový stupeň Style jsou na přání dostupná ekologická sedadla s kvalitními potahy z veganských, recyklovaných materiálů. Na přání je dostupný rovněž sound systém CANTON, který nově nabízí centrální reproduktor zabudovaný v přístrojové desce, subwoofer umístěný v zavazadlovém prostoru a dalších deset namísto dosavadních osmi reproduktorů.

Virtuální kokpit s displejem o velikosti 10,25″ a čtyřmi režimy zobrazení je součástí standardní výbavy. Dodatečný režim zobrazení Sport je k dispozici pro modely Kodiaq RS a Kodiaq SPORTLINE. Paletu asistenčních systémů doplňuje rozšířená verze proaktivní ochrany cestujících. Díky dodatečným radarovým senzorům na zádi dokáže nová verze reagovat i v případě, pokud vozidlu hrozí náraz zezadu.

Sportovní vrcholný model Kodiaq RS se kromě proměny vizáže může pyšnit i novým benzinovým motorem 2,0 TSI generace Evo koncernu Volkswagen s výkonem 180 kW (245 k). Je tak o 4 kW (5 k) výkonnější než předchozí naftový motor a zároveň o více než 60 kg lehčí. Společně s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, která je lehčí o 5,2 kg, je tak agregát ještě výkonnější. Do nové generace Evo koncernu Volkswagen patří také benzinové motory 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) stejně jako naftové motory 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k).

Zdroj: Škoda Auto