Škoda představila pod názvem Next Level svoji strategii do roku 2030. Chce být jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě, představit tři nové elektromobily, navýšit podíl elektromobil na 50-70 %, ale neukončovat výrobu spalovacích motorů. Součástí plánu jsou ale také úspory, jako například redukce variant a výbav na přání až o 40 %.

Strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 se zaměřuje na tři priority, které lze shrnout do hesel EXPAND, EXPLORE a ENGAGE. Cílem, který je nadřazen prioritě EXPAND, je povýšit značku Škoda mezi pět nejprodávanějších značek automobilů v Evropě. Toho chce značka dosáhnout posílením pozice v segmentu cenově dostupných vozů. Příkladem je model Fabia se základní cenou pod hranicí 14 000 eur. Dále se portfolio produktů do roku 2030 rozšíří o minimálně tři další čistě elektrické modely, které budou cenou a velikostí pod úrovní modelu ENYAQ iV. Společnost bude – v závislosti na rozvoji trhu – usilovat o to, aby podíl plně elektrických modelů na prodejích značky Škoda v Evropě činil 50 až 70 %.

Do roku 2030 se ve všech třech českých výrobních závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí budou vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Aktuálně se v Mladé Boleslavi již vyrábějí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní modely i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku bude navíc v Mladé Boleslavi zahájena výroba bateriových systémů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven model ENYAQ iV.

Třetí priorita ENGAGE zahrnuje specifické cíle pro oblasti digitální zákaznické zkušenosti, ekologie, diverzity a vzdělávání. Česká automobilka se tak chce mimo jiné stát měřítkem pro Simply Clever User Experience, tedy zákaznickou zkušenost. Každý zákazník má být schopen hned napoprvé a intuitivně ovládat svůj nový vůz nebo službu od značky Škoda. Prvním takovým projektem je PowerPass, umožňující jednoduché a pohodlné nabíjení elektrifikovaných modelů značky ŠKODA. Bude k dispozici na více než 30 trzích a umožní nabíjení navíce než 210 000 nabíjecích stanicích v Evropě.

Automobilka dále oznámila, že plánuje ve srovnání s rokem 2020 snížit flotilové emise o 50 % a do roku 2030 přejde ve všech českých a indických závodech na uhlíkově neutrální výrobu.

To vše ale bude něco stát. Škoda Auto chce přesto zůstat zisková a dosáhnout nejnižších nákladů mezi evropskými konkurenty, a to ve spojení s trvale udržitelnou rentabilitou tržeb ve výši minimálně 8 %. Bude se tedy muset šetřit. Příkladem může být úprava nabídky verzí či výbavy na přání: s dalším rozšiřováním elektrifikace u modelové nabídky by mělo ve střednědobém horizontu dojít k snížení počtu dostupných kombinací o 40 %.

Zdroj: Škoda Auto