Nový rozměr jízdní dynamiky: BMW 2 coupé s až 374 koňmi

auto, coupé, BMW 2

Nový rozměr jízdní dynamiky v segmentu kompaktních prémiových automobilů slibuje nové BMW 2 coupé. Nové vydání dvoudveřového modelu nadchne svojí jízdní dynamikou, kterou výrazně překonává svého předchůdce.

Nové BMW 2 Coupé má světovou premiéru 8. července 2021 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v Anglii. Na trh pak bude tento vůz na začátku roku 2022 uveden ve třech modelových variantách s cenami začínajícími na 958 100 Kč. Na vrcholu nabídky bude M model BMW M240i xDrive Coupé s pohonem všech kol. Tento sportovně zaměřený model bude pohánět zážehový řadový šestiválec o výkonu 275 kW/374 k. K dispozici budou také varianty se čtyřválcovými zážehovými a vznětovými motory přenášejícími výkon na silnici prostřednictvím zadních kol.

Vnější rozměry nového kompaktního sportovního vozu poskytují ideální výchozí bod pro vynikající jízdní dynamiku. Délka vozu 4537 milimetrů a šířka 1838 milimetrů představují v porovnání s rozměry předchozího modelu nárůst o 105, respektive o 64 milimetrů. Nový vůz je však o 28 milimetrů nižší a jeho výška činí 1390 mm. Na svalnatém a sportovním vzhledu nového BMW řady 2 Coupé se podílí také rozvor náprav, který je nyní o 51 milimetrů delší a měří 2741 milimetrů, a taktéž široký rozchod kol. Rozchod předních kol činí 1575 milimetrů (nárůst o 54 milimetrů) a zadních 1587 milimetrů (nárůst o 31 milimetrů), což představuje ideální stav pro vynikající dynamiku v zatáčkách. U BMW M240i xDrive Coupé došlo k nárůstu rozchodu vpředu o 63 a vzadu o 35 mm.

Toyota bZ4X, elektromobil
Čtete také

Toyota bZ4X nabídne záruku na milion kilometrů. Každý rok ale musíte do servisu

Výjimečnou záruku na milion kilometrů nebo 10 let slibuje na baterii elektrická Toyota bZ4X. Stačí jezdit každý rok do servisu na kontrolu baterie.

Dlouhá kapota, krátké převisy a dozadu posunutý prostor pro cestující, jehož zadní část spočívá na mohutně rozšířených blatnících, jsou hlavními znaky bočního pohledu na nové BMW 2 Coupé. Velké prosklené plochy, dynamicky se svažující linie střechy a krátké víko zavazadlového prostoru vrcholící výrazným spoilerem jsou dalšími poznávacími znaky tohoto kompaktního sportovního modelu. Ostré linie poskytují povrchům jasně definovaný a sportovní charakter.

Zavazadlový prostor nového BMW 2 Coupé nabízí objem 390 litrů. Díky zvýšení základního objemu o 20 litrů se do zavazadlového prostoru bez problémů vejdou dva 46palcové golfové bagy. Delší zavazadla lze pohodlně uložit po sklopení opěradel zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40. Výška nakládací hrany se oproti předchozímu modelu snížila o 35 milimetrů.

Jedním z faktorů agility a hospodárnosti nového BMW řady 2 Coupé je odlehčená konstrukce karoserie a podvozku. Díky inteligentní kombinaci materiálů se podařilo minimalizovat hmotnost vozidla a současně zvýšit tuhost karoserie a úroveň bezpečnosti při nárazu. Oceli lisované za tepla a hliníkové slitiny použité pro prostor pro posádku jsou pro dodatečné vyztužení doplněny ocelovými prvky s proměnnou tloušťkou.

Stejně jako v případě nového BMW řady 4 Coupé jsou pro úsporu hmotnosti v přední části vozu použité hliníkové odlitky pro horní uchycení pružin a tlumičů a současně extrudované (vytlačované) hliníkové profily pro podélné nosníky motoru. Oproti odcházejícímu modelu je u nového BMW řady 2 Coupé novinkou hliníková kapota motoru a současně i přední blatníky. Jen díky těmto změnám došlo ke snížení hmotnosti o přibližně 9,6 kilogramu.

Sériový vývoj nového BMW 2 Coupé byl od prvního dne zaměřen hlavně na to, aby se v segmentu prémiových kompaktních vozů stalo lídrem, pokud jde o dynamické jízdní vlastnosti. Kompaktní rozměry, inteligentní lehká konstrukce karoserie a podvozku, téměř dokonalé rozložení hmotnosti v poměru 50:50 a vylepšená aerodynamika jsou ideálními předpoklady pro charakter vozidla, jehož hlavním rysem je sportovní dokonalost. Agilita, přesnost řízení a dynamika v zatáčkách nového BMW řady 2 Coupé se oproti předchozímu modelu výrazně zlepšily. Svou roli zde hraje širší rozchod kol, pečlivě nastavené hodnoty odklonu kol a až o 12 % vyšší torzní tuhost karoserie.

Dalším významným prvkem koncepce použité u BMW řady 2 Coupé je přenos hnací síly na zadní kola nebo v případě nového BMW M240i xDrive Coupé prostřednictvím inteligentního pohonu všech kol s výrazným upřednostňováním zadní nápravy. Obě varianty pohonu využívají hnací sílu podélně uložených motorů k tomu, aby poskytly klasickou formu radosti z jízdy „vystřiženou“ přímo z příručky BMW. Výrazně sportovní charakter tohoto nejvýše postaveného modelu celé řady ke zvýšení agility, preciznosti a dynamických schopností vozu využívá závodní zkušenosti divize BMW M GmbH. Motor, osmistupňová samočinná převodovka Steptronic Sport, inteligentní pohon všech kol a na míru navržený podvozek (včetně M sportovního diferenciálu) jsou vzájemně dokonale sladěné.

Nové BMW 2 Coupé, jehož nabídka motorů vrcholí řadovým šestiválcem, nabízí výkon, který nemá ve své třídě konkurenci. Výkonová charakteristika, chuť po otáčkách a kultivovanost 3litrového motoru nového BMW M240i xDrive Coupé zdůrazňuje jeho nepřekonatelné sportovní vlastnosti v segmentu prémiových kompaktních automobilů. Dva čtyřválcové motory pohánějící nové BMW 220i Coupé, respektive nové BMW 220d Coupé, rovněž přesvědčivě kombinují výjimečnou hospodárnost a dynamiku. Navíc přenos výkonu motorů na zadní kola vytváří proslulou BMW radost z jízdy, která se vymyká čemukoliv v této třídě. Inteligentní systém pohonu všech kol nového BMW M240i xDrive Coupé s upřednostňováním kol zadní nápravy také přináší pro značku charakteristické jízdní zážitky – kombinuje je s výjimečnou trakcí, směrovou stabilitou a působivou dynamikou v zatáčkách.

Motor nového BMW M240i xDrive Coupé charakterizuje mimořádně intenzivní podání výkonu. Vrcholný model řady 2 Coupé je vybaven nejvýkonnějším zážehovým řadovým šestiválcem v portfoliu motorů BMW. S maximálním výkonem 275 kW/374 k dosahuje 3litrová jednotka o 25 kW/34 k vyššího výkonu než v předchozím modelu. Jeho maximální točivý moment 500 Nm je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1900 do 5000 1/min.

Motor, vyvinutý s využitím zkušeností společnosti BMW M GmbH v oblasti automobilových závodů, má hliníkový blok s uzavřenou dosedací plochou a rovněž hliníkovou hlavu válců. Vnitřní účinnost motoru zvyšují odlehčené písty a ojnice a taktéž kovaný ocelový klikový hřídel. Průběh výkonové křivky a hospodárnost motoru zlepšuje také nejnovější technologie BMW M Twin Power Turbo. Tvoří ji přeplňování dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým chlazením stlačeného vzduchu integrovaným do systému sání, vysokotlaké vstřikování paliva (pracující s maximálním tlakem 350 barů) a plně variabilní ventilový rozvod VALVETRONIC s proměnným zdvihem sacích ventilů a variabilním časováním sacího i výfukového vačkového hřídele Double-VANOS.

Zdroj: BMW