Nový rozměr jízdní dynamiky: BMW 2 coupé s až 374 koňmi

auto, coupé, BMW 2

Nový rozměr jízdní dynamiky v segmentu kompaktních prémiových automobilů slibuje nové BMW 2 coupé. Nové vydání dvoudveřového modelu nadchne svojí jízdní dynamikou, kterou výrazně překonává svého předchůdce.

Nové BMW 2 Coupé má světovou premiéru 8. července 2021 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v Anglii. Na trh pak bude tento vůz na začátku roku 2022 uveden ve třech modelových variantách s cenami začínajícími na 958 100 Kč. Na vrcholu nabídky bude M model BMW M240i xDrive Coupé s pohonem všech kol. Tento sportovně zaměřený model bude pohánět zážehový řadový šestiválec o výkonu 275 kW/374 k. K dispozici budou také varianty se čtyřválcovými zážehovými a vznětovými motory přenášejícími výkon na silnici prostřednictvím zadních kol.

Vnější rozměry nového kompaktního sportovního vozu poskytují ideální výchozí bod pro vynikající jízdní dynamiku. Délka vozu 4537 milimetrů a šířka 1838 milimetrů představují v porovnání s rozměry předchozího modelu nárůst o 105, respektive o 64 milimetrů. Nový vůz je však o 28 milimetrů nižší a jeho výška činí 1390 mm. Na svalnatém a sportovním vzhledu nového BMW řady 2 Coupé se podílí také rozvor náprav, který je nyní o 51 milimetrů delší a měří 2741 milimetrů, a taktéž široký rozchod kol. Rozchod předních kol činí 1575 milimetrů (nárůst o 54 milimetrů) a zadních 1587 milimetrů (nárůst o 31 milimetrů), což představuje ideální stav pro vynikající dynamiku v zatáčkách. U BMW M240i xDrive Coupé došlo k nárůstu rozchodu vpředu o 63 a vzadu o 35 mm.

Ford Kuga, plug-in hybrid
Čtete také

Ford Kuga, nejprodávanější plug-in hybrid v Evropě, teď koupíte se slevou až 360 000 Kč

Nejprodávanějším plug-in hybridním vozem (PHEV) se loni v Evropě stal dosluhující Ford Kuga.

Dlouhá kapota, krátké převisy a dozadu posunutý prostor pro cestující, jehož zadní část spočívá na mohutně rozšířených blatnících, jsou hlavními znaky bočního pohledu na nové BMW 2 Coupé. Velké prosklené plochy, dynamicky se svažující linie střechy a krátké víko zavazadlového prostoru vrcholící výrazným spoilerem jsou dalšími poznávacími znaky tohoto kompaktního sportovního modelu. Ostré linie poskytují povrchům jasně definovaný a sportovní charakter.

Zavazadlový prostor nového BMW 2 Coupé nabízí objem 390 litrů. Díky zvýšení základního objemu o 20 litrů se do zavazadlového prostoru bez problémů vejdou dva 46palcové golfové bagy. Delší zavazadla lze pohodlně uložit po sklopení opěradel zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40. Výška nakládací hrany se oproti předchozímu modelu snížila o 35 milimetrů.

Jedním z faktorů agility a hospodárnosti nového BMW řady 2 Coupé je odlehčená konstrukce karoserie a podvozku. Díky inteligentní kombinaci materiálů se podařilo minimalizovat hmotnost vozidla a současně zvýšit tuhost karoserie a úroveň bezpečnosti při nárazu. Oceli lisované za tepla a hliníkové slitiny použité pro prostor pro posádku jsou pro dodatečné vyztužení doplněny ocelovými prvky s proměnnou tloušťkou.

Stejně jako v případě nového BMW řady 4 Coupé jsou pro úsporu hmotnosti v přední části vozu použité hliníkové odlitky pro horní uchycení pružin a tlumičů a současně extrudované (vytlačované) hliníkové profily pro podélné nosníky motoru. Oproti odcházejícímu modelu je u nového BMW řady 2 Coupé novinkou hliníková kapota motoru a současně i přední blatníky. Jen díky těmto změnám došlo ke snížení hmotnosti o přibližně 9,6 kilogramu.

Sériový vývoj nového BMW 2 Coupé byl od prvního dne zaměřen hlavně na to, aby se v segmentu prémiových kompaktních vozů stalo lídrem, pokud jde o dynamické jízdní vlastnosti. Kompaktní rozměry, inteligentní lehká konstrukce karoserie a podvozku, téměř dokonalé rozložení hmotnosti v poměru 50:50 a vylepšená aerodynamika jsou ideálními předpoklady pro charakter vozidla, jehož hlavním rysem je sportovní dokonalost. Agilita, přesnost řízení a dynamika v zatáčkách nového BMW řady 2 Coupé se oproti předchozímu modelu výrazně zlepšily. Svou roli zde hraje širší rozchod kol, pečlivě nastavené hodnoty odklonu kol a až o 12 % vyšší torzní tuhost karoserie.

Dalším významným prvkem koncepce použité u BMW řady 2 Coupé je přenos hnací síly na zadní kola nebo v případě nového BMW M240i xDrive Coupé prostřednictvím inteligentního pohonu všech kol s výrazným upřednostňováním zadní nápravy. Obě varianty pohonu využívají hnací sílu podélně uložených motorů k tomu, aby poskytly klasickou formu radosti z jízdy „vystřiženou“ přímo z příručky BMW. Výrazně sportovní charakter tohoto nejvýše postaveného modelu celé řady ke zvýšení agility, preciznosti a dynamických schopností vozu využívá závodní zkušenosti divize BMW M GmbH. Motor, osmistupňová samočinná převodovka Steptronic Sport, inteligentní pohon všech kol a na míru navržený podvozek (včetně M sportovního diferenciálu) jsou vzájemně dokonale sladěné.

Nové BMW 2 Coupé, jehož nabídka motorů vrcholí řadovým šestiválcem, nabízí výkon, který nemá ve své třídě konkurenci. Výkonová charakteristika, chuť po otáčkách a kultivovanost 3litrového motoru nového BMW M240i xDrive Coupé zdůrazňuje jeho nepřekonatelné sportovní vlastnosti v segmentu prémiových kompaktních automobilů. Dva čtyřválcové motory pohánějící nové BMW 220i Coupé, respektive nové BMW 220d Coupé, rovněž přesvědčivě kombinují výjimečnou hospodárnost a dynamiku. Navíc přenos výkonu motorů na zadní kola vytváří proslulou BMW radost z jízdy, která se vymyká čemukoliv v této třídě. Inteligentní systém pohonu všech kol nového BMW M240i xDrive Coupé s upřednostňováním kol zadní nápravy také přináší pro značku charakteristické jízdní zážitky – kombinuje je s výjimečnou trakcí, směrovou stabilitou a působivou dynamikou v zatáčkách.

Motor nového BMW M240i xDrive Coupé charakterizuje mimořádně intenzivní podání výkonu. Vrcholný model řady 2 Coupé je vybaven nejvýkonnějším zážehovým řadovým šestiválcem v portfoliu motorů BMW. S maximálním výkonem 275 kW/374 k dosahuje 3litrová jednotka o 25 kW/34 k vyššího výkonu než v předchozím modelu. Jeho maximální točivý moment 500 Nm je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1900 do 5000 1/min.

Motor, vyvinutý s využitím zkušeností společnosti BMW M GmbH v oblasti automobilových závodů, má hliníkový blok s uzavřenou dosedací plochou a rovněž hliníkovou hlavu válců. Vnitřní účinnost motoru zvyšují odlehčené písty a ojnice a taktéž kovaný ocelový klikový hřídel. Průběh výkonové křivky a hospodárnost motoru zlepšuje také nejnovější technologie BMW M Twin Power Turbo. Tvoří ji přeplňování dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým chlazením stlačeného vzduchu integrovaným do systému sání, vysokotlaké vstřikování paliva (pracující s maximálním tlakem 350 barů) a plně variabilní ventilový rozvod VALVETRONIC s proměnným zdvihem sacích ventilů a variabilním časováním sacího i výfukového vačkového hřídele Double-VANOS.

Zdroj: BMW