Průzkum: 81 procent firem plánuje investice do vodíku

tankování, vodík

Čtyři pětiny energetických firem plánují investice do vodíkových technologií a 31 procent ropných a plynárenských společností, dodavatelů energie a specialistů na obnovitelné zdroje uvedlo, že již aktivně provozuje technologie modrého či zeleného vodíku. Vyplývá to z průzkumu společnosti Womble Bond Dickinson.

Průzkum proběhl mezi 170 manažery firem. V horizontu od jednoho roku do pěti let plánuje do vodíkového odvětví vstoupit 29 procent firem, z toho 21 procent již v nadcházejícím roce. Naopak 19 procent energetických společností uvedlo, že do vodíku aktivně neinvestuje a ani o tom aktuálně neuvažuje.

Dvě třetiny manažerů považují vodík za nejatraktivnější růstovou příležitost v energetickém odvětví, těsně za bateriovými úložišti (69 procent). Zhruba 58 procent vidí potenciál v energetické účinnosti a 56 procent v elektrifikaci.

Volvo XC90, Volvo EX90
Čtete také

Projeli jsme dva největší modely značky Volvo. XC90 i EX90 se vydaly správnou cestou

Historicky nejprodávanější model značky Volvo se jmenuje Volvo XC90. Jakkoli se automobilka tvářila, že ho touhle dobou už plně nahradí elektrický model EX90, prodávají se oba dva. Krátce jsme se s nimi svezli

Největší výzvou na trhu s vodíkem jsou podle energetických podniků dodávky a skladování vodíku, absence infrastruktury a obavy ohledně veřejné bezpečnosti. Celkově nevyjadřovaly takové obavy týkající se složitosti distribuce vodíku nebo nejistoty ohledně cen.

Podle jejich názoru je stávající infrastruktura dodávek zemního plynu a zkapalněného zemního plynu dobrým technickým základem pro přepravu vodíku a jsou si jisti, že zelený nebo modrý vodík budou již brzy cenově konkurenceschopné.

Zdroj: Toyota