Přinášíme další pokračování našeho pravidelného testování firemních aut v rámci speciálního projektu 5 na 5. Tentokrát jsme pěti vybraným testerům zapůjčili pět rozdílných čistě elektrických aut a pátrali po tom, jestli by si dokázali soužití s takovým vozem při současných podmínkách představit.


Tentokrát navíc nejde o přímé srovnání aut z jednoho segmentu jako tomu bylo v předchozích dílech. Jde o zamyšlení na tím, komu může elektromobil dávat smysl a případně za jakých podmínek. Stručnému hodnocení každého z nich se ale ani tak nevyhneme.
V dnešním srovnání se tak utká malý městský elektromobil s relativně plnohodnotným vozem, ale také moderní Kia EV6 s typickým zástupcem koncernu VW. Uspěje elektromobil spíše jako městské poskakovadlo, nebo už může plně nahradit první vůz do rodiny? Svoje postřehy na každý z vozů nám postupně sdělí renomovaný ekonom Vladimír Pikora; režisér, redaktor a scénárista ČT Petr Pravoslav Švihovec; malý živnostník Jiří Jiroušek; vedoucí nákupu Penny Petr Chmelař a zástupce společnosti Veskom Jiří Rach.
Na začátek přinášíme první rychlé postřehy z průběhu testování, v dalším vydání už nabídneme podrobný test každého z vozů, ale také celkové hodnocení a ukázkové financování vozidel od společnosti ALD Automotive.


Podívejte se na první rychlá hodnocení. Máte jiné priority a preference? Kterému modelu byste dali hlas vy? Hlasujte v naší anketě…

Již brzo
HLASUJTE PRO VAŠEHO FAVORITA
Hyundai Ionic 5 10 ( 27.03 % )
Kia EV6 13 ( 35.14 % )
VW ID.4 3 ( 8.11 % )
Citroën ë-C4 2 ( 5.41 % )
Škoda Enyaq 9 ( 24.32 % )

Hodnocení profesionálů:

Jiří Rach
Veskom chlazení, tepelná čerpadla

Citroën ë-C4

Výkon: 100 kWBaterie: 50 kWhCena od: 814 900 Kč


Musím říct, že mne Citroën příjemně překvapil. Jízda v tomto modelu je plynulá, pohodlná, vozidlo reaguje obratem na řidičovi potřeby. Do městského provozu vskutku vhodný a pohodlný dopravní prostředek. Řidič není za jízdy rušen blikajícím infotainmentem a jízdu si může v klidu užít. Navíc s přítomným velmi příjemně naladěným a pohodlným podvozkem.
Provoz pokrývá běžnou potřebu přemísťování se v rámci městské aglomerace jako je Praha tzn. do 200 km na den. Kapacita, kterou měl zapůjčený model cca 250-270 km na jedno nabití je pro denní nájezd plně dostačující.


Petr P. Švihovec
Režisér, redaktor a scenárista

Škoda Enyaq iV 80

Výkon: 150 kWBaterie: 82 kWhCena od: 1 254 900 Kč

Tohle auto mě opravdu bavilo. Při jeho výrobě škodováci opravdu hodně přemýšleli. Musím vyzvednout vnitřní prostor, příjemné pohodlí a skvělý výhled. Designérům posílám velkou pochvalu za vzhled auta. Naprosto se trefili do mého vkusu.
Enyag má skvělé jízdní vlastnosti. Otočí se doslova na pětikoruně. Užíval jsem si jeho podvozek a neskutečné ticho. To auto nemá žádný aerodynamický hluk. Ještě před pár dny bych si klepal na čelo, kdyby mi někdo řekl, že mým nejoblíbenějším autem se stane jeden model od škodovky. A ještě k tomu elektrický!


Vladimír Pikora
Ekonom

Kia EV6

Výkon: 168 kWBaterie: 77,4 kWhCena od: 1 280 980 Kč

V průběhu testování jsem maličko přehodnotil můj postoj k elektromobilitě a světe div se – já vážně začínám uvažovat o tom, že moje příští auto bude elektrické. Zamiloval jsem se totiž do Kia EV6. Zajímavé na tom bylo to, že jsem od této značky vůbec nic nečekal. Předpokládal jsem, že to bude o řád slabší než Volkswagen, ale nebyla to pravda. To auto je nadupané vším, co má moderní auto mít a navíc je velmi pohodlné a schopné sportovní jízdy. Řeknete si, ale je tam přece ta proklínaná baterka. Jasně, je to elektrické auto, ale vůči svým konkurentům je baterka o stupeň lepší. Možná méně mrzlo, možná je novější, ale hravě se nabije nad 300 km dojezdu a fakt těch 300 km ujede. Když člověk neplánuje velké dálky, ale jen pojíždění není problémem auta to, že je elektrické, ale to, že je málo rychlonabíječek. Vážně Kiu jsem si zamiloval. Jedinou chybou auta je, že stojí hodně přes milion.


Petr Chmelař
Vedoucí nákupu Penny

VW ID.4 Pro Performance

Výkon: 150 kWBaterie: 82 kWhCena od: 1 326 900 Kč


Volkswagen je v mnohém velmi podobný svému koncernovému sourozenci Enyaqu. Vnější vzhled SUV ID.4 je velmi moderní, více zaoblený. Opravdovou lahůdkou byla podsvícená madla u dveří. Velmi praktické a uživatelsky příjemné mi připadlo digitální řešení přístrojové desky. Display není nikterak velký, ale našel jsem v něm vše potřebné. Zároveň je doplněn množstvím tlačítek, takže ovládání jednotlivých prvků je vždy po ruce. Prakticky je vyřešeno i nabíjecí odložiště pro mobil, s jehož displejem máte i během jízdy oční kontakt. Při 100 % nabití avizoval vůz dojezd 370 km. Ve městě vykazovala spotřeba v chladném počasí víceméně skutečný dojezd. Hrubý odhad reálného městského dojezdu v zimě bych viděl na cca 330 km.


Jiří Jiroušek
Živnostník- truhlář

Hyundai Ionic 5 Power 73 kWh 4×4

Výkon: 225 kWBaterie: 77,4 kWhCena od: 1 469 990 Kč

Velmi povedený design vozu, který se dotýká jak extravagantnosti a budoucnosti, tak se lehce navrací i do historie. Detaily vozu a design je opravdu moc hezký a ukazuje na velmi odvážné a šikovné návrháře. Zpracování detailů je na vysoké úrovni a to jak venkovní karosérie tak i vnitřek. Pohon je prostě skvělý, auto funguje velmi dobře a to dokonce i na sněhu. Udávaný dojez je 480km, v období testu bylo cca 3st.pod nulou. Za komfortu topení, vyhřívání sedaček, volantu jste schopni ujet cca 350 km, což je poměrně slušné. Je to auto, u jehož návrhu někdo přemýšlel a to se stává podle mé zkušenosti čím dál tím méně. Byl jsem s ním až na detaily po všech stránkách spokojený. Je to velmi povedené auto, zamiloval jsem se do něho a i designem mi absolutně sedělo. Cena tohoto modelu je cca 1 500 000 Kč a myslím si, že kdyby to byla částka včetně solárních panelů tak je to při dnešní úrovni cen opravdu bomba. Auto je svou velikostí vhodné na výlety, i menší dovolenou. Hlavně je ale pro absolutní požitek jako auto do rodiny pro tatínky a chlapy se srdcem sportovních zážitků. A to bych ještě nedávno nečekal, že někdy řeknu.


Podrobné hodnocení včetně udělených známek od našich testerů a detailní financování od ALD Automotive přineseme již brzy!

Pokud máte zájem o zařazení do naší testovací skupiny a rádi se svezete buď s elektromobilem nebo malým užitkovým vozem, který provozujete ve své společnosti, neváhejte se nám ozvat na e-mail: michal.zdarsky@e-flotila.cz.