To tu ještě nebylo! Citroën chystá retrododávku Berlingo 2CV Fourgonnette

auto, dodávka, Citroën, Berlingo, retro

Citroën Berlingo se změní k nepoznání. Italská karosárna Caselani se spojila s designéry Citroënu a společně přeměnili Citroën Berlingo na dodávku 2CV Fourgonnette. Pomocí bodykitu ve stylu vintage, která se připevňuje na model zvenku, vznikne velmi originální retrododávka.

Vůz Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette, který prodává společnost Caselani pod oficiální licencí Citroënu, je k dispozici v užitkové verzi pro podnikatele a ve verzi pro volný čas pro přepravu osob, ve velikosti M (440 cm), v nabídce jsou všechny typy motorů, včetně elektrických. Objednávat ho bude možné od 1. října a výroba bude zahájena v lednu 2023.

Vnější designové prvky vozu Citroën Berlingo jsou poctou legendárnímu vozu 2CV Fourgonnette AU (U jako utility/užitkový). Ten byl uveden na trh v roce 1951 a po němž následovaly až do roku 1987 jeho odvozeniny. Berlingo 2CV Fourgonnette je jeho moderní reinterpretací. Má všechny přednosti současného Berlinga, pokud jde o architekturu, nosnost a modularitu, palubní technologie a jízdní vlastnosti.

Nadčasové prvky zůstaly zachovány

Přední část vozu Berlingo byla kompletně přepracována tak, aby se zdůraznily rysy, které byly tak charakteristické pro dávný model 2CV. Nárazník, blatníky a lemy podběhů kol jsou nahrazeny novými komponenty ze skelných vláken přizpůsobenými rámu. Montáž těchto prvků probíhá v dílnách Caselani v severoitalské Lombardii.

Klenutá kapota ve tvaru V se ve spodní části zužuje stejně jako dříve. Uprostřed se téměř po celé ploše vyjímá slavný drážkovaný plášť. Kulaté světlomety jsou částečně oddělené od kapoty, na rozdíl od původních světlometů, které byly od kapoty zcela odsazené. Jde o modernější interpretaci s prvky, které ladí se zbytkem vozu. Reliéfní drážky v horní straně blatníků byly již u modelu 2CV a sloužily k odvětrávání motoru.

Mřížka chladiče je rozpoznatelná díky své konkávní horní části (ve tvaru písmene M směrem nahoru rozšířené). Velké chromované logo ve tvaru stylizovaných šípů, které je pro značku charakteristické, je umístěno uprostřed mřížky chladiče. Přečnívá  ji, takže je ještě výraznější. Všechny tyto prvky utvářely identitu dodávky a spojovaly ji s historií a pověstí značky Citroën. Přední část vozu je stejně jako v minulosti výrazně zaoblená a tvoří s kapotou jeden celek. Její impozantní mřížka sahá od kapoty až dolů. To vyvolává dojem, že se blatníky vznášejí a jsou s tímto středovým prvkem propojeny. Linie nad mlhovými světlomety, která se táhne po celé šířce vozidla, tento efekt ještě umocňuje. Dodává přední části stabilitu a rozšiřuje ji, čímž posiluje její robustní charakter.

Modernost i v retrostylu

Nárazník je opticky nižší než u modelu Berlingo. Zatímco u vozu 2CV byl chromovaný, nový je nalakován bílou barvou. Ta kontrastuje s odstínem karoserie, což tento ochranný prvek podtrhuje a zároveň mu dodává určitou modernost.

Boky, zadní dveře a střecha jsou pokryty druhou vrstvou, která karoserii Berlinga překrývá. Tyto sklolaminátové prvky imitující vlnitý plech vozu 2CV, který je charakteristickým znakem dodávky, jsou dnes čistě dekorativní. Původně plnily skutečnou funkci – zajišťovaly tuhost konstrukce. Tyto drážkované prvky a přepracovaná zvýšená střecha jsou záměrným designerským krokem oddělujícím kabinu od nákladového prostoru vozidla. Toto bylo charakteristickým prvkem již původní dodávky.

V zadní části vozu se na obou zadních dveřích Berlinga objevuje malé svislé okénko, nahoře a dole zaoblené, kopírující tvar okének vozu 2CV. Pro modernější vzhled zmizelo tlusté černé těsnění kolem oken. Pokud jde o brzdová a zpětná světla, jejich dokonale kulatý tvar na sebe strhává pozornost už svou velikostí a červenou lištou kolem, díky níž jsou nápadnější a působí moderněji.

Na různých zásadních místech vozu jsou použity chromované prvky, které opět odkazují na detaily modelu 2CV. Jedná se o přední světlomety, středovou hranu kapoty, mřížku chladiče s logem značky včetně lišty kolem, původní kryty kol, které se vyrábějí dodnes, a chromované madlo na světlometech, které se používalo k jejich otevření za účelem výměny žárovek. Pouze klika otevírání kapoty nebyla do nové verze převzata.

Zdroj: Citroën