Peugeot e-208 dostane nový pohon. Zvýší dojezd až na 400 km

auto, bélé, Peugeot e-208, elektromobil

Model Peugeot e-208 bude v příštím roce nabízen s novým motorem a novou baterií (stejně jako model E-308). Tyto evoluce zajistí vozu e-208 dojezd až 400 km.

Po první optimalizaci, která proběhla na konci roku 2021 a zvýšila dojezd o 6,5 % (+22 km), projde Peugeot e-208 v roce 2023 další zásadní technologickou evolucí. Dostane stejně jako Peugeot E-308 nový motor. Díky tomu se zvedne jeho maximální výkon o 15 %, ze 100 kW/136 k na 115 kW/156 k. Současně se výrazně zlepší jeho účinnost a sníží jeho průměrná spotřeba energie na pouhých 12 kWh. Dojezd naroste o 10,5 %, tedy o 38 km, na celkových 400 km. To vše bude znamenat přínos z pohledu provozních nákladů, stejně jako z hlediska jízdních zážitků a usnadnění každodenního života uživatelů.

400 bezemisních kilometrů

V roce 2023 bude Peugeot e-208 vybaven novým hnacím ústrojím, představeným u modelu Peugeot E-308. Díky tomu nabídne až o 38 km a o 10,5 % větší dojezd, který tak bude dosahovat až 400 km.

Nová verze 100% elektrického vozu Peugeot e-208 bude mít k dispozici:

  • Nový motor o výkonu 115 kW/156 k, tj. 15 kW/20 k navíc oproti současnému motoru. Točivý moment 260 Nm je dostupný od 0 km/h pro okamžitou reakceschopnost. Výsledkem je ještě větší potěšení z jízdy bez vibrací, hluku, řazení, zápachu a emisí CO2.
  • Novou účinnější vysokonapěťovou baterii s kapacitou 51 kWh (užitečná kapacita 48,1 kWh). Baterie pracuje při napětí 400 V.

Pro konstruktéry tohoto nového hnacího ústrojí byla klíčová efektivita. Všechny tyto inovace umožňují dosáhnout pozoruhodně nízké průměrné spotřeby energie, která se pohybuje kolem 12 kWh na 100 km.

Lexus RZ 450e, auto
Čtete také

Lexus RZ 450e s řídítky a zárukou deset let na baterie odhalen

Excentrický vnější design, řídítka místo volantu a nadstandardní desetiletá záruka na baterie. To vše slibuje nově představený Lexus RZ 450e. Lexus…

Výhody první optimalizace zůstávají

Na konci roku 2021 již Peugeot e-208 prošel první technologickou evolucí. Díky ní mohl nabídnout dojezd až 362 km, což je o 22 km více než u první verze uvedené na trh na konci roku 2019. Společně tak obě evoluce zajistily o 17,65 % delší dojezd a o 15 % nižší spotřebu energie, než měl model e-208 při svém uvedení. První fáze optimalizace zahrnovala řadu novinek, které jsou samozřejmě v novém modelu e-208 stále k dispozici:

  • tepelné čerpadlo ve spojení s čidlem vlhkosti umístěným v horní části čelního skla maximalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Informace přenášené tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v prostoru pro cestující. V konečném důsledku zachovat množství energie obsažené v baterii během fází vytápění a udržování teploty uvnitř vozu;
  • pneumatiky třídy „A+“ minimalizují ztráty energie třením;
  • převodový poměr optimalizuje dojezd při jízdě po silnici a dálnici.

Účinnost těchto prvních vylepšení je patrná zejména při nízkých venkovních teplotách. Kromě podstatného zvýšení dojezdu je však třeba zdůraznit i zlepšení (až o 40 km) při reálném používání vozu v městském provozu a při teplotách blízkých 0 °C.

Praktické každodenního používání

Pro Peugeot e-208 jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW. Za příplatek je pak k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW. Peugeot e-208 navíc umožňuje rychlé nabíjení pomocí rychlonabíjecí stanice 100 kW. A to z 20 % na 80 % za méně než 25 minut.

Pomocí ovladače na středové konzoli může řidič zvolit jeden ze tří dostupných jízdních režimů (ECO, NORMAL a SPORT) a zvýšit tak dojezd nebo výkon. Prostřednictvím režimu BRAKE může uživatel také zvýšit zpomalení při uvolnění plynového pedálu a tím zvýšit rekuperaci energie.

Zdroj: Peugeot