Velký kufr, bohatá výbava a cena pod půl milionem korun. Může tohle SUV na trhu neuspět? Test MG ZS s litrovým tříválcem.

Test MG ZS 1.0. Jestli se nějaká značce podařilo uspět, když to od ní skoro nikdo nečekal, pak je to Dacia. Ta se svými jednoduchými vozy postrádajícími balíky asistenčních systémů dokázala zaujmout nejen na východních trzích, ale i na těch západoevropských. Třeba v Česku už model Duster za prvních devět měsíců zvládl získat přes 3000 zákazníků a atakuje první desítku nejprodávanějších aut vůbec. Zkrátka cena je položka, která hraje u určité skupiny zákazníků větší roli než výbava nebo třeba bezpečnost.

A u podobné skupiny má velkou šanci uspět i nové SUV MG ZS. Někoho možná odradí, že pod tradiční evropskou značkou se ukrývá čínský výrobek. Ale otestovali jsme už druhý model téhle automobilky, a zatím můžeme říct, že předsudky rozhodně nejsou na místě. V kvalitě se MG ZS zavedeným značkám v klidu vyrovná, ve výbavě mnohé z nich překoná. Za cenu hluboko pod půl milionu dostanete dobře jezdící SUV se 448 litry zavazadlového prostoru.

Podobně jako větší sourozenec MG EHS má i ZS nekomplikovaný pohledný design, který je snadno zaměnitelný s některými konkurenty, ale jeho výhodou je, že by neměl stárnout. Nakolik je to záměr, aby si auto podprahově získalo důvěru lidí navozením pocitu, že tohle vlastně odněkud znají, nebo nakolik jen designéři okopírovali některé tvary u tradičních modelů, je těžké rozhodnout. Každopádně design jako celek funguje.

10,1 palců už v základu

S délkou 4323 mm se MG ZS řadí někam mezi malá SUV typu Škoda Kamiq a větší typu Škoda Karoq. Rozměrově se nejvíc blíží třeba modelu Kia XCeed nebo zmíněné Dacii Duster. Interiér v žádném případě nepůsobí levně, naopak. Zpracování je velmi slušné, kabina nesmrdí laciným lepidlem a bohatostí výbavy pozitivně překvapí.

Centrální 10,1palcová dotyková obrazovka je součástí základní výbavy, jen její reakce nejsou vždy úplně rychlé nebo přesné. Naštěstí podstatná část funkcí má možnost přímé volby fyzickým ovladačem. Třeba systém start/stop má vlastní samostatné tlačítko před řadicí pákou. Intenzita ofuku nebo teplota lze tlačítkem nastavovat i u digitální klimatizace, ovšem trochu překvapivě nemůžete nastavovat konkrétní teplotu, jen ladíte úroveň na stupnici „modrá/červená“.

MG ZS je v ČR k dispozici se dvěma benzinovými motory, pohonem jen předních kol a manuální převodovkou, kterou jde vyměnit za automat jen v jedné nabízené verzi pohonu a výbavy. To je mimochodem trochu netradiční, protože ceník se neřadí podle motorizací, ale právě podle úrovně výbavy. Základní Essential tak je spojená s motorem 1.5 DVVT 78 kW, ve vyšším stupni Emotion dostanete ke stejnému motoru třeba navigaci nebo digitální přístrojový štít. Testovaný litrový benzinový tříválec 1.0 TGI 82 kW je pak spojen až se třetí výbavou Elegance přidávající například 360stupňovou kameru, střešní okno, bezklíčové zamykání a startování. Automat k agregátu dostanete až v posledním výbavovém stupni Exclusive.

Až na spotřebu příjemné překvapení

Samotný motor nás potěšil odhlučněním i kultivovaným chodem. Není to ale žádný silák. S autem má poměrně dost práce, o čemž svědčí třeba hodnota maximálního točivého momentu jen 160 Nm a zrychlení 11,2 sekundy. Agregát je potřeba vytáčet nad 2000 otáček a předjíždění ve vyšších rychlostech si pořádně rozmyslet. Ale to je stále v pořádku, od auta s cenovou něco přes 400 tisíc nemůžete očekávat zrychlení bavoráku. Co je ovšem z mého pohled největší slabinou auta, je spotřeba tohoto agregátu, se kterou jsem se nedokázal dostat pod 7 litr, přičemž třeba s dlouhodobě testovaným tříválcem v Peugeotu 308 jezdím za 5,9 l/100 km.

Ale pro poklidnou jízdu se MG ZS absolutně hodí a posádku uspokojí nečekaný jízdní komfort. Podvozek, jakkoli jeho konstrukce je jednoduchá, nerozhodí všechny možné typy nerovností a děr. Auto neodskakuje, jen v zatáčkách se přece jen trochu více naklání. Tohle je naopak pozitivní překvapení.

V Česku velmi populární kategorie vozů jako Renault Captur, Peugeot 2008, SsangYong Tivoli nebo Škoda Kamiq dostala velmi důstojného nováčka, kterého v prodejích bude limitovat hlavně počet kusů, které se importérovi podaří pro tuzemský trh získat. Protože předsudky stranou, tohle auto si pozornost zaslouží.

Martin Šidlák

Technické údaje: MG ZS 1.0 TGI

Délka/šířka/výška: 4323/1809/1653 mm
Rozvor: 2577 mm
Zavazadlový prostor: 448 l
Max. výkon:  82 kW / 5200 ot.
Max. točivý moment: 160 Nm / 1 800 – 4 700 ot.
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení na 100 km/h: 11,2 s
Průměrná spotřeba dle výrobce: 6,6 l / 100 km
Cena od: 409 041 Kč (bez DPH)