Vítězem klesajících prodejů je Toyota. Její podíl v Evropě roste

auto, červené, Toyota, Yaris, hybrid

Dlouhé dodací lhůty a nejistá ekonomická situace vede k poklesu prodejů nových automobilů. Přesto ze situace dokážou některé značky těžit. Příkladem je Toyota a Lexus, které od začátku roku prodaly v Evropě 813 547 vozů a navýšily svůj tržní podíl.

Meziroční pokles z těchto značek je 6 %, což je stále lepším výsledkem než evropský automobilový trh jako celek. Ten klesl za stejné období o 16 %. Tržní podíl Toyota Motor Europe (TME) vzrostl na rekordních 7,5 %. To znamená meziroční zlepšení o 0,8 procentního bodu při udržení dosavadního trendu, kdy podíl automobilky od roku 2019 postupně vzrostl o 2 procentní body.

Prodeje elektrifikovaných modelů (v kombinaci hybridního, plug-in hybridního, elektrického a vodíkového pohonu) se zvýšily na 540 777 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 5 %. Značka Toyota si upevnila 2. místo mezi nejprodávanějšími značkami osobních vozů v Evropě s podílem na trhu 7,2 %, což oproti stejnému období roku 2021 znamená nárůst o 0,9 procentního bodu.

Prodeje táhnou Corolla a Yaris

„Zaznamenáváme rostoucí poptávku po elektrifikovaných verzích našich vozů, zejména u klíčových modelů, kterými jsou nový Yaris Cross, Yaris a Corolla. S ohledem na plánované uvádění našich nových modelů Toyota a Lexus očekáváme, že poptávka bude i nadále přesahovat nabídku,“ uvedl Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.

Toyotě se daří i v Česku. Po třech kvartálech roku 2022 si na českém trhu drží stabilní 4. místo s podílem 6,4 % a 10 071 registrovanými vozy, což znamená meziroční nárůst o 1,4 procentního bodu.

Toyota za prvních 9 měsíců prodala 778 431 vozidel. Nejprodávanějšími modely byly Corolla, Yaris, Yaris Cross, RAV4 a Toyota C-HR s 60% podílem na celkových prodejích. Celkové zastoupení elektrifikovaných modelů meziročně vzrostlo o 8 % na 512 999 prodaných vozidel (66 % celkových prodejů této značky).

Zdroj: Toyota