MG pokračuje v modelové ofenzivě: Malý hatchback MG3 se do Česka dostane v květnu

MG3

Další z řady novinek letošního roku u značky MG je malý hatchback segmentu B MG3, jehož první kusy se do Česka dostanou na přelomu května a června letošního roku. Dostane nový hybridní pohon.

MG letos chystá celkem 8 nových modelů, jednaím z prvních je MG3 s novým pohonem Hybrid Plus. V porovnání s ostatními hybridy ze segmentu malých vozů použilo MG větší baterii pohonu a výkonnější elektromotor.

MG3 používá benzínový motor 1,5 litru o výkonu 75 kW ve spojení s 100kW elektromotorem, jakož i samostatný generátor energie 45 kW na podporu různých provozních režimů pohonu. MG3 Hybrid Plus se systémovým výkonem 143 kW dosahuje spotřeby 4,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni 100 g/km. K tomu napomáhá baterie pohonu o kapacitě 1,83 kWh, podporující poměrně dlouhý čistě elektrický dojezd – a výrazně snižující spotřebu paliva. Zároveň nabízí zrychlení z 0-100 km/h za rovných 8 sekund. Neméně pozoruhodné je pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na rychlostních komunikacích – pouhých 5,0 sekund.

Spalovací motor je spojen s třístupňovou automatickou převodovkou. V porovnání s variátorovými převodovkami (CVT), které u hybridních vozů obvykle vídáme, má převodovka MG několik klíčových výhod. V první řadě nabízí agilní akceleraci a vysokou efektivitu, na rozdíl od klasických hybridů s typickou prodlevou po sešlápnutí akceleračního pedálu. Odezvu si řidič navíc může uzpůsobit pomocí trojice jízdních režimů – Eco, Standard a Sport.

MG3: Tři výbavové stupně

MG3 nabídne evropským zákazníkům tři výbavové stupně. Všechny nabízené varianty budou směle konkurovat jiným modelům segmentu B ve smyslu standardně nabízených technologií i prvků výbavy.

Z nejnápadnějších prvků jmenujme kokpit s dvojicí LED displejů. V kapličce před řidičem je 7″ digitální přístrojový štít a dále je k dispozici 10,25″ centrální LED obrazovka infotainmentu. Návrháři MG vylepšili grafiku i odezvu obou plovoucích obrazovek a současně zachovali sestavu klávesových ovladačů na středovém panelu ve prospěch bezpečnosti a pohodlí při řízení.

Standardem je navigační systém, stejně jako podpora připojení chytrých telefonů prostřednictvím technologií Apple CarPlay a Android Auto. MG iSMART nabízí zájemcům o MG3 funkce konektivity a další prvky obvykle spojované s luxusními modely.

Z dalších prvků výbavy jmenujme například klimatizaci, audiosystém se šesti reproduktory a připojením přes Bluetooth, čtyři porty USB a zadní parkovací senzory včetně kamery. Ve vyšších výbavových liniích najdeme i čalounění ze syntetické kůže, systém bezklíčového vstupu, vyhřívání předních sedadel, vyhřívání volantu a 360° kameru se zadními parkovacími senzory.

Technické údaje

 MG3 Hybrid Plus
PohonKlasický hybrid
Spalovací motorBenz. čtyřválec 1,5l s Atkinsonovým cyklem
Max. výkon (kW)75
Max. točivý moment motoru (Nm)128
Max. výkon elektromotoru (kW)100
Max. točivý moment elektromotoru (Nm)250
Max. systémový výkon (kW)143
PřevodovkaTřístupňová automatická
Kapacita baterie1,83 kWh – 350 V
Poháněná kolaPřední
  
Nejvyšší rychlost (km/h)170
Zrychlení 0–100 km/h8,0 s
Pružné zrychlení 80–120 km/h5,0 s
Emise CO2 (g/km)     100
Spotřeba paliva (l/100 km)4,4
  
Výška (mm)1 502
Délka (mm)4 113
Šířka (mm)1 797
Rozvor (mm)2 570
Celková hmotnost vozu (kg)1 285
Objem zavazadelníku (litry)293

Martin Šidlák, zdroj: MG