Renault Twingo se vrací jako malý městský elektromobil
Renault Twingo byl v roce 1992 zjevením mezi malými městskými elektromobily svou hravostí a zároveň praktičností. Navázat na tento úspěch se pokusí nová generace, která bude výhradně elektrická.
Od celkového vzhledu po mnoho detailů je Renault Twingo E-Tech elektrický přímým potomkem první generace. Karoserie typu one-box s hravým, expresivním vzhledem je stále přítomna, ale s modernějším nádechem, čistšími liniemi a prvky pokročilého technického designu, jako jsou například přední světlomety. Snadno rozpoznatelné jsou odkazy na design původního modelu Twingo, jako je tvar předních světlometů a mřížky chladiče, větrací otvory v levé horní části kapoty a tlačítko výstražných světel.
Zatímco jeho délka je kompaktních 3,79 metru, rozvor kol byl prodloužen na 2,49 metru. To umožnilo posunout kola – nyní zvětšená na průměr 640 mm a vhodná pro pneumatiky o velikosti až 18 palců – do čtyř rohů karoserie.

Uvnitř však má rozměry vozu o třídu vyššího segmentu, zejména v zadní části, kde mají cestující k dispozici prostor pro kolena až 160 mm. S šířkou ramen 1 305 mm a objemem zavazadlového prostoru až 360 litrů (305 dm3 VDA) také nastavuje standard ve své třídě. Všechny verze mají stejnou konfiguraci: 7palcový digitální přístrojový panel před řidičem pro zobrazení informací o jízdě a 10palcový centrální multimediální displej.
Elektromobil Twingo E-Tech je založen na platformě AmpR Small, která je známá svou agilitou a výkonem. Pro tento projekt byla přizpůsobena pro městské použití a také pro optimalizaci nákladů. Přední náprava je identická s elektromobily Renault 5 a Renault 4 E-Tech, zatímco víceprvková zadní náprava byla nahrazena flexibilní nápravou založenou na nastavení modelu Captur.

Twingo E-Tech elektrický je poháněn kompaktním, lehkým elektromotorem o výkonu 60 kW (82 k). Lehké městské auto (1 200 kg ve verzi Evolution) nepotřebuje nic většího ani výkonnějšího: zrychlí z 0 na 50 km/h za pouhých 3,85 sekundy.
Motor je optimalizován pro účinnost a doplňuje jej doladěná aerodynamika: CdA 0,656, podlahové kryty, žebra na zadních světlech atd. To umožnilo optimalizovat použitelnou kapacitu baterie na 27,5 kWh s dojezdem až 263 km podle normy WLTP. Díky tomu je Twingo E-Tech elektrický ideální pro potenciální zákazníky (průměrně 35 km denně).
Tato 27,5 kWh baterie využívá technologii LFP (lithium-železo-fosfát). Navzdory nižší energetické hustotě než technologie NMC (nikl-mangan-kobalt) nabízí LFP ideální poměr cena/dojezd pro městské auto. Technologie Cell-to-pack umožnila optimalizovat energetickou hustotu v poměru k velikosti a hmotnosti baterie, aby nedošlo ke snížení účinnosti a také ke snížení nákladů na baterii o 20 %.
Zdroj: Renault