Mazda má nové krásné SUV. Bohužel ne pro Evropu. Tu čekají plug-in hybridy

auto, terén, Mazda

Společnost Mazda North America Operations představila model CX-50, zbrusu nové SUV určené ovšem výhradně pro severoamerický trh. Pro Evropu jsou určeny dva další budoucí modely, oba s plug-in hybridním pohonem.

Bude to první Mazda vyrobená v nové továrně Mazda Toyota Manufacturing (MTM) v Huntsvillu v americkém státě Alabama. Sériová výroba Mazdy CX-50 by se v MTM měla rozjet v lednu 2022. MTM je společný podnik dvou velkých automobilek s rovnou účastí obou partnerů, roční kapacita činí 300 000 vozů (po 150 000 vozech od každé značky). Jde o součást širší spolupráce Mazdy a Toyoty, do níž patří i sdílená technologie pro výrobu elektromobilů, vozů s vyspělou konektivitou a pokročilých bezpečnostních systémů.

Mazda CX-50 se na americkém trhu posune nad model Mazda CX-5. Nové SUV bude mít stejný podvozek jako Mazda3 a Mazda CX-30, zprvu budou na výběr dva benzinové motory Skyactiv-G 2.5, posléze se počítá s elektrickou variantou. Do výbavy bude patřit systém i-Activ AWD a inteligentní technologie Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive), která nabízí různé režimy jízdy podle okolních podmínek. Elegantní a zároveň odolný  exteriér Mazdy CX-50 podtrhuje vynikající terénní jízdní vlastnosti. Uspořádání vnitřního prostoru (jehož součástí je panoramatické střešní okno, u Mazdy vůbec poprvé) svědčí o tom, jaký důraz automobilka klade na špičkový zážitek z jízdy.

autobus, vodík
Čtete také

Most testuje vodíkový autobus. Z výfuku jde jen pára

Město Most testuje v plném provozu vodíkový autobus značky CaetanoBus. Na konstrukci se podílela Toyota. Během tří dnů má najet 600…

Nový model je předzvěstí dvou větších crossoverových SUV, která se během následujících dvou let dostanou i na evropský trh. Modely Mazda CX-60 se dvěma řadami sedadel a Mazda CX-80 se třemi řadami se stanou prvními plug-in hybridy v této řadě v Evropě. Kromě toho budou k dispozici varianty s benzinovým motorem Skyactiv-X nové generace s řadovým šestiválcem a dieselovým agregátem Skyactiv-D 48V s vysokým výkonem a nízkými emisemi.

Zdroj: Mazda